Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, Adana Ticaret Odası'nda (ATO) gerçekleştirilen toplantıda,  düzenledikleri organizasyonlarla, İstanbul'da örgütleşmiş reklam dünyasının Anadolu'yla iç içe yaşamasını sağlamaya çalıştıklarını söyledi.

Yaklaşık 41 yıldır reklam sektörünün içinde bulunduğunu anlatan Pura, "2013 itibarıyla Türkiye'deki reklam yatırımlarının toplamı 6 milyar lira. Baktığınız zaman hoş geliyor ama Türkiye'nin reklam yatırımları potansiyeli en az 10 milyar lirayla konuşulabilecek nitelikte" dedi.

Pura, yıl sonunda sektörde yüzde 8 büyüme beklediklerini ifade ederek, şunları kaydetti:

"Dünya geneline baktığımızda nüfus gelişimi önemli bir olgu. Örneğin, 2050'de dünya genelindeki nüfusun yüzde 50'sini Hindistan, Pakistan, Bangladeş, Çin ve ABD'nin oluşturması bekleniyor. Buradan hareketle baktığımızda reklam yatırımlarının bu ülkelerde çok önemli artış göstereceğini düşünüyoruz. Çin'den gelen rakamlara baktığınız zaman 50 milyar doları bulmuş. Ülkemizin nüfusunda da önemli potansiyel var. Bugünkü rakamlar ülke nüfusunun gerektirdiği potansiyeli ifade etmiyor. Bu bağlamda Türkiye'yi nüfusuyla irdelediğimiz zaman reklam yatırımlarının çok daha farklı hale geleceğini düşünüyoruz."

Basınla ilgili reklam yatırımlarının tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de düştüğünü aktaran Pura, sektörün dijital reklama kaydığını vurguladı.

Pura, reklam mecrasının çok çeşitli alanlara sahip olduğunu dile getirerek, reklam veren şirketlere nerede yer alacakları konusunda her türlü bilgiyi vermeye hazır olduklarını sözlerine ekledi.

ATO Başkanı Atila Menevşe de reklamcılık sektörünün gelişimiyle ilgili bilgi verdi.

Çeşitli firma temsilcilerinin de katıldığı toplantının ardından Menevşe ve Pura, birbirlerine çeşitli hediyeler sundu.