Adana Ticaret Odası (ATO) Başkanı Atila Menevşe, geçtiğimiz günlerde uzman ve akademisyenlerin katılımlarıyla düzenlenen, 'Dünyada ve Türkiye’de Hizmet Sektörünün Yeri ve Çukurova’nın Potansiyeli Çalıştayı' ile Adana ekonomisinin yeni ufuklara yelken açtığını belirtti. Menevşe, 'Hizmet sektöründen daha sistemli bir şekilde yararlanmak için hem istihdam, hem de katma değer yaratacak potansiyelimiz var. Bunu mutlaka değerlendirmeliyiz." ifadelerini kullandı.

Adana Ticaret Odası’nın mayıs ayı olağan meclis toplantısı, Tarkan Kulak başkanlığında gerçekleştirildi. ATO Başkanı Atila Menevşe de çalıştayın kent ekonomisi için yeni bir açılım oluşturacağını belirterek, "Adana’daki hizmet sektörü, sanayi ve tarım kollarına kıyasla hızlı bir büyüme yaşamaktadır. Yaptığımız değerlendirmeler sonucunda, Adana’nın Türkiye’nin en önemli hizmet merkezlerinden biri olduğunu gördük. Özellikle sağlık alanında ciddi bir büyüme gözlenmiştir. Özel sağlık hizmetlerinin sunumu ve sağlık turizmi konularında Adana ilk sıraya yükselmiştir. Şimdilerde Avrupa fonlarıyla yaşlanan Avrupa nüfusuna terapi sağlayacak merkezler kurulması gündemdedir. Biz Adana olarak, iklim, coğrafya, hizmet kalitesi olarak bu işe adayız. Hizmet sektöründeki yetkinliğimizi ve donanımımızı ortaya koymak için gerçekleştirdiğimiz bu çalıştayın da son derece olumlu gelişmelere zemin hazırlayacağını düşünüyoruz. Çalıştayın raporunu en kısa zamanda tamamlayarak buradan çıkacak sonuçların kentimize istihdam ve katma değer olarak dönmesi yönündeki çalışmalarımıza hız vereceğiz." dedi.

Geride bıraktığımız nisan ayında düzenlenen Portakal Çiçeği Karnavalı’nın da Adana’nın marka değerini yükselttiğini ifade eden Menevşe, "Turizmden yeterli payı alamayan Adana, bu alandaki en önemli sınavını Portakal Çiçeği Karnavalı ile vermiş ve başarılı olmuştur. Önümüzdeki yıllarda düzenlenecek karnavallarda daha da başarılı olacağımıza inanıyorum. Adana’nın karnavallarla anılması, renkli görüntülerle gündeme gelmesi çok sevindiricidir." diye konuştu.

Meclis toplantısına konuk olan Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt da Portakal Çiçeği Karnavalı’nın nasıl hayata geçirildiğine ilişkin bilgiler verdi. Bu karnaval ile Adana’nın bir hayalinin gerçekleştiğini ifade eden Bozkurt, "Bu yıl üçüncü kez düzenlediğimiz karnaval, Adana’nın gücünü net şekilde ortaya koydu. Burada en önemli etken ise Adanalının ilkelerine sahip çıkmasıydı. Bu fikrin ortaya çıkmasından itibaren Adana Ticaret Odası sürekli yanımızda oldu. Sunduğu katkı ve ortaya koyduğu sahiplenme duygusundan dolayı başta Adana Ticaret Odası olmak üzere tüm kurum ve kuruluşlara teşekkürlerimi sunuyorum." şeklinde konuştu.

Karnavala üç yıldır yurtiçinden ve yurtdışından katılımlar olduğunu ve bu konudaki desteğin giderek büyüdüğünü anlatan Ali Haydar Bozkurt, "İlk aşamada Adana’yı harekete geçirdik. İkinci aşamada ise Türkiye’nin dikkatini çektik. Son karnavalda ise Adana’ya yabancı konukları getirdik ve kentimizi dünyaya tanıtma fırsatı bulduk. Üç karnaval ile Adana’da bir farkındalık yarattık. Karnaval öncesi ve sonrasında gündeme gelen Adana’nın elde ettiği reklam karşılığı 33 trilyon lira. Adana’yı televizyon ve gazetelerde yayınlanacak reklamlarla tanıtacak olsaydık harcayacağımız para 33 trilyon olacaktı. Bundan sonra karnavalın artılarını ekonomiye kazandırmak için çaba göstermeliyiz. Karnaval süresince başta otel ve restoranlar olmak üzere birçok sektör müthiş ciro yaptı. Adana’daki kebapçılar, tarihinde belki de ilk kez müşterilerine –Et bitti, üzgünüz- yanıtı vermek zorunda kaldılar. En önemlisi de Türkiye’deki en mutsuz iller- listesinin ilk sıralarında yer alan Adana, karnavalda ortaya çıkan tablo ile bu göstergeyi tersine çevirip, başta Türkiye olmak üzere bütün dünyaya -Adanalılar mutlu- mesajını vermeyi başarmıştır." değerlendirmesinde bulundu.