Adana Ticaret Odası, üyelerine markalaşma ve kurumsallaşma konusunda farkındalık yaratmak amacıyla, “Kurumsallaşma ve Markalaşma” eğitim semineri düzenledi.
ATO Meclis salonunda yoğun bir katılımla gerçekleşen, Yönetim Kurulu ve Meclis üyelerinin de katıldığı seminerin konuşmacısı Dr. Muzaffer Kıraç, markalaşma ile kurumsallaşmanın birbirlerini tamamlayan önemli unsurlar olduğunu belirterek, “Hepimiz marka giysiler giyeriz, marka otomobiller kullanır, kurumsal bir firmada çalışmayı ister ya da böyle bir firma sahibi olmayı dileriz. Ancak, bu iki kavramı uygulayabilmek kararlılığın yanı sıra, patron şirketi imajının yerineürünün markalaşması ve adının önüne geçebilmesine izin vermekten geçer” diye konuştu.
Günümüzde yaşanan ekonomik krizlerin ve globalleşmenin yarattığı ağır rekabet koşullarının şirketleri stratejik kararlar almaya zorladığına işaret eden Kıraç şöyle konuştu:
“Bu kararlar şirketlerin geleceklerini belirlerken, yaşam sürelerini, biçimlerini şekillendirmektedirler. Dünya ekonomisinde önemli bir yere sahip olan aile şirketleri de varlıklarını nesiller boyu sürdürebilmek için çeşitli stratejik adımlar atma yoluna gitmişlerdir. Adana’da olduğu gibi, Türkiye’de de aile şirketlerinin en büyük sorunu, şirketin nesilden nesile sürememesi ve dağılması, bundan dolayı şirketin büyüyememesi ve ağırlaşan rekabet koşulları altında yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalmasıdır. Aile şirketleri, kurumsallaşma ve markalaşma ışığında stratejik kararlar alarak; sürekliliğini devam ettirmeyi başarabilirler.”
Seminerde, işletmelerin markalaşma sürecinde dikkat etmesi gereken konulara da dikkat çeken Kıraç’a yöneltilen soruları da cevaplandırdı.
Katılımcıların sonuna kadar büyük bir ilgiyle dinlediği eğitim, toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.