Turkcell Superonline Bireysel Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ceyhun Özata, bir otelde düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, 2008 yılında Türkiye’yi geleceğin teknolojisiyle donatmak üzere fiber optik yatırımlarına başladıklarını, ışık hızında interneti 2,1 milyon ev ve iş yerinin kapısına kadar getirdiklerini belirterek, 2014 yıl sonu sonuçlarına göre, 735 bini fiber kullanıcısı olmak üzere müşteri sayılarının 1,2 milyona ulaştığını aktardı.

Bugüne kadar Turkcell Superonline olarak Türkiye genelinde 2,7 milyar TL yatırıma imza attıklarını ifade eden Özata, şunları söyledi:

“Telekomünikasyon sektöründeki ilerlemenin en önemli yanı, diğer sektörlerde büyümeyi tetiklemesi, bu şekilde çarpan etkisi yaratmasıdır. Yalnızca bölgenin değil, tüm Türkiye ekonomisinin can damarlarından biri olan Adana’dan dünyaya üretim ve ticaretle bağlanan kuruluşlardan küçük ya da orta boy işletmelere ve şehir sakinlerine kadar herkesin bu bilinçle hareket ettiğine inanıyoruz. Şehirde 2010 yılından bu yana sunduğumuz ışık hızında internet hizmeti ile hem Adana’nın hem ülkemizin rekabet gücüne katkıda bulunuyoruz. Önümüzdeki dönemde de bu katkımızı ve yatırımlarımızı sürdürmeyi hedefliyoruz.”

Adana’da şimdiye kadar kurdukları 825 kilometrelik fiber ağ ile 140 bin ev ve işyerinin kapısına kadar 1000 Mbps hızında internet hizmeti götürdüklerini de belirten Özata, 45 bin fiber internet müşterisine ulaştıkları kentte fiber kullanıcılarının aylık ortalama veri tüketiminin yaklaşık 48 GB, ortalama hızın ise 27 Mbps olduğunu anlattı.

Halihazırda 2000 Evler Mahallesi, Atakent, Bahçeşehir, Çukurova, Güzelyalı, Huzurevleri, Kurttepe, Kurtuluş, Mahfesığmaz, Mustafakemalpaşa, Pınar Mahallesi, Reşat Bey, Kurtuluş, Yeşilköy, Yeşilyurt, Yüzüncüyıl, Zincirlibağ’daki cadde ve sokaklarda fiber internet sunduklarını aktaran Özata, Adana’da 26 bin ses müşterisine hizmet verdiklerini sözlerine ekledi.

- "Zaman ve mekandan bağımsız televizyon keyfi" 

Dünyada televizyon izleme alışkanlıklarının değiştiğini, 2006 yılında televizyon izleyicilerinin yüzde 69’u yayın akışını takip ederken, bu oranın 2013 yılında yüzde 32’ye gerilediğini ifade eden Özata, geriye kalan yüzde 68’in ise “seç-izle” seçeneğiyle kontrolü ele aldığını aktardı.

Turkcell TV Plus ile ilgili bilgi veren Özata, şunları söyledi:

"Turkcell sinerjisiyle geliştirdiğimiz kişisel televizyon platformu Turkcell TV Plus’ın en önemli özelliği üstün teknolojisiyle geleceğin televizyon izleme deneyimini bugüne taşıması. Turkcell’in güçlü 3G ve Turkcell Superonline’ın fiber altyapısı üzerinden hizmet veren platform sayesinde akıllı telefon, tablet ve bilgisayarların yanı sıra TV Plus kutusu ile evlerdeki yerini alıyor. Herhangi bir kanalı 12 saat geriye alma olanağı sunan TV Plus, ayrıca istenilen programı buluta kayıt etme özelliğiyle fark yaratıyor ve gerçek çoklu ekran deneyimi ile televizyon keyfi zaman ve mekana bağımlı olmaktan tamamen kurtuluyor. Bu sayede evde izlemeye başladığınız bir filmi, kaldığınız yerden akıllı telefonunuzdan izlemeye devam edebiliyorsunuz.”