Seyhan Kaymakamlığı tarafından öğretmenlerin gelişimine katkı sağlamak, okullarda eğitim ve öğretimin kalitesini artırmak amacıyla yürütülen "Yenilikçi Lider Öğretmenler Projesi" kapsamında gönüllü öğretmenler, farklı teknikler geliştirerek eğitime yeni bir boyut kazandırıyor.

Adana'daki 20 ilkokul ve ortaokulda 226 öğretmenin gönüllü katılımının sağlandığı proje kapsamında oluşturulan matematik sınıflarında öğretmenler tarafından geliştirilen uygulamalı eğitim modelleri yer alıyor.

Seyhan Kaymakamı Ahmet Okur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, projenin öğretmen gelişim modeli olarak ortaya çıktığını, bu modelin öğretmenlerin tükenmişlikleri ve yaşadıkları sıkıntıları bizzat kendilerinin çözmesine yönelik olduğunu belirtti.

Projeyle öğretmenlerin öğrenme ve öğretme metotlarını değiştirdiğini ifade eden Okur, 226 öğretmenle başladıkları projede 185 öğretmenin aktif olarak öğretmenlik mesleğini yeniden tanımladığını, kendi hayatlarında, öğrencilerinde ve ailelerinde çok ciddi değişimlere yol açan sonuçlar aldıklarını bildirdi.

Projenin gelişimi hakkında bilgi veren Okur, şunları kaydetti:

"Genelde devlet okullarımızla alakalı 'öğretmenler çok fazla çalışmaz, devlet okulları başarısızdır' şeklinde olumsuz bir imaj vardır. Projemiz o imajı, algıyı kırmaya yöneliktir. Hükümetimizin 2023 modeli ve Milli Eğitim Bakanlığının okul dönüşümü modelleri çerçevesinde yapılan birçok çalışmalar var ama orada öğretmenlerimizin gönüllülük esasları ile bu projelere dahil olmasını sağlayacak mekanizmaları hayata geçirememiştik, biz şu an onu yapıyoruz. Projemiz tamamen gönüllülük esasını dayanıyor. Öğretmenlerimiz kendi ve okuldaki imkanlarıyla bu ciddi dönüşü hayata geçirdi. Özellikle veliler üzerinde çok güzel bir değişim var. Bunu görmek bir idareci, öğretmen için çok önemli."

- "Çok ciddi öğrenci ve veli eğitimi başladı"

Okur, proje kapsamında önce öğretmenlerin kendilerine "Biz devlet okulu olarak, öğretmenler olarak hangi sıkıntılar ile karşı karşıyayız?" sorusuna yanıt aradığını aktardı.

Öncelikle derslerin neden yeteri kadar öğretilemediği, öğrencilerin okuldan alması gereken eğitimi neden alamadığı, başarısızlığın nedenlerini öğretmenlere, öğrencilere ve velilere sorduklarını, buradan çıkan cevapları sıralayarak çözüme ilişkin çalışmalar yaptıklarını anlatan Okur, şöyle devam etti:

"Projeyle çok ciddi öğrenci ve veli eğitimi başladı. Projenin uygulandığı 20 okulda çocuklarımız sınıflar ve okul bahçesinden ayrılmıyor. Proje kapsamında matematik sınıfları oluşturduk. Çünkü matematikteki 'zor ders' tanımının kaldırılması gerekiyordu. Şimdi bu sınıflarda eğitim alan çocuklar matematiği zevkle, eğlenerek ve oynayarak öğreniyor. Oyun, çocuğun vazgeçilmez en temel hakkıdır. Çocuğu sokaktan, ailesinden okula getirdiğiniz zaman çocuk bir şekilde okuldan uzak kalıyordu. İlgi başka yerde olduğu için derse kendini veremiyor o dersler maalesef öğrenilmeden bir üst sınıflara doğru birikim halinde gidiyordu. Ama şu anda ilk ve orta okullarımızda başlattığımız proje çerçevesinde çocuklarımız derslerini en iyi şekilde, unutmayacak şekilde öğrenerek gidiyorlar. Bu bizim için mutluluk verici. "

Okur, projenin Türkiye geneline yayılmasını da istediklerini sözlerine ekledi.

Proje koordinatörlerinden Ayşen Öznacar ise projenin İstanbul Maltepe Kaymakamlığı'nın "Yeni Nesil Lider Öğretmen Projesi" ve Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından uygulanan "Okul Temelli Mesleki Gelişim Projesi"nin harmanlanmasıyla oluşturulduğunu bildirdi.

Projenin bir öğretmen gelişim modeli olduğunu dile getiren Öznacar, gönüllü öğretmenlerin geliştirdikleri farklı yöntemlerle öğrencilerine eğitim verdiğini ve gayet olumlu sonuçlar aldıklarını kaydetti.

Öznacar, projeyi daha geniş kitlelere yaymak istediklerini, bu kapsamda ilerleyen günlerde ilçe genelindeki tüm öğretmenleri kapsayacak bir eğitim semineri de düzenleyeceklerini söyledi.