Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü’nün modern hale getirdiği Merkez Bakım ve Onarım Atölyesi’nde otobüslerin bakım, tamir ve onarımları profesyonel ekipler tarafından son teknolojik imkanlar kullanılarak gerçekleştiriliyor.
Araç Bakım Onarım Dairesi Başkanlığı bünyesinde hizmet veren Merkez Bakım ve Onarım Atölyesi’nde mühendis, işçi, usta ve teknisyenlerden oluşan toplam 300 kişilik kadrolu personel görev yapıyor. EGO Genel Müdürü Balamir Gündoğdu, Başkentlilere en iyi hizmeti vermek için sürekli yenilenen ve genişleyen, dünyanın en büyük çevreci toplu taşıma filosuna sahip olduklarını söyledi. Gündoğdu, EGO’nun bakım ve onarım giderlerini en aza indirecek projelerle 3 yıl önce bakım-onarım atölyesinin hizmete açıldığını kaydetti.
Balamir Gündoğdu, Macunköy 2. Bölge Müdürlüğü sahasında toplam 12 bin metrekare alandan oluşan “Merkez Bakım ve Onarım Atölyesi”nin son teknolojilerle donatılırken, iş sağlığı ve güvenliği açısından da her türlü önlemin alınarak çalışmaların sürdürüldüğünü bildirdi. Macunköy Merkez Atölyesi’nde EGO’ya ait otobüslerin bakım ve onarımlarının artık daha hızlı, daha güvenli ve daha ekonomik şekilde yapıldığının altını çizen Gündoğdu, kapladığı alan ve kapasite açısından Türkiye’nin sayılı büyük atölyelerinde aynı anda 100, gün içinde ise 200’e yakın otobüse her türlü tamir, bakım-onarım gibi farklı birçok konuda müdahalede bulunabildiğini kaydetti.
MERKEZ ATÖLYESİNDE 53 BİN 702 ARACA BAKIM VE ONARIM
Daha önce Hipodrom Caddesi üzerindeki Otobüs Dairesi Başkanlığı içinde yer alan bakım ve onarım merkezinin 2013 yılından itibaren Macunköy 2. Otobüs Bölge Müdürlüğü’ne taşındığını ifade eden Gündoğdu, merkez ve bölge müdürlüklerindeki atölyelerde gerçekleştirilen çalışmaları şöyle anlattı:
“Filomuzda bin 289’u doğalgazlı olmak üzere yaklaşık 2 bine yakın araç bulunuyor. Bir otobüs günde ortalama 250 ile 400, ayda da 10 bin kilometre yol katediyor. Bu otobüslerimiz sürekli bakıma alınarak, hem ömürleri uzatılıyor hem de daha güvenli hale getiriliyor. 12 bin metrekaresi merkez, 5 bin metrekaresi de bölge müdürlüklerinde olmak üzere toplam 17 bin metrekare büyüklüğünde 5 farklı bölgede bulunan atölyelerde otobüslerin bakım, onarım, boyama, lastik değişimi gibi işlemleri, son teknoloji kullanılarak, profesyonellerden oluşan ekiplerle gerçekleştiriliyor. Merkez ve bölge atölyelerinde 63’ü kısa, 11’i körüklü olmak üzere toplam 74 kanalda otobüslerin aynı anda tamiri yapılabiliyor. Geçen yıl otobüslere tamir ve periyodik bakımlar başta olmak üzere, merkez atölyede 53 bin 702 kez, diğer bölge müdürlüklerindeki atölyelerde de 59 bin 736 kez işlem yapıldı.”
BAKIMLAR ELEKTRONİK ORTAMDA TAKİP EDİLİYOR
Otobüslerin bakım-onarım gibi periyodik süreçlerini yeni atölyede elektronik ortamda takip ettiklerini belirten Balamir Gündoğdu, şu bilgileri verdi:
“Otobüslerde bulunan araç kimlik bilgileri sayesinde bir otobüsün kullanıma alınmasından itibaren, otobüsün hangi arızaları verdiği, ne zaman bakıma alındığı, bakımda hangi işlemlere tabi tutulduğu, parça değişimi yapılıp yapılmadığı, hangi parçaların değiştiği, bakımın hangi personel tarafından yapıldığı, bakımın maliyeti ve bir sonraki bakımının yapılacağı tarih gibi teknik süreçler kayıt altına alınarak, elektronik ortamda otomatik olarak takiplerini yapmış oluyoruz. Atölyedeki merkezi sistemle, tek bir noktadan tabancalarla yağ, yakıt, hava ikmali sağlayabiliyoruz.”
Merkez Atölye’nin dışında bulunan bölge atölyelerinde de araçların günlük bakımları ve küçük tamir işlerinin yapıldığını kaydeden Gündoğdu, trafikte arızalanan otobüslere de acil bakım ekipleriyle anında müdahale edilerek, trafiğin tıkanmasının önüne geçtiklerini söyledi. Gündoğdu, EGO olarak teknolojinin tüm imkanlarından faydalanılarak güvenli, hızlı ve konforlu hizmet anlayışıyla, vatandaş memnuniyetini en üst seviyede tutarak, bir yandan giderleri azaltırken, diğer yandan da gelirleri artıracak planlamalar yaptıklarını dile getirdi. Gündoğdu, “Toplu taşımada Ankaralılara en iyi hizmeti sunacak projeleri hayata geçirirken, aynı zamanda da çevreye zarar vermeyen, doğa dostu, çevreci doğalgazlı araçları kullanıma sunuyoruz” dedi.
Otobüslerin atık yağları ve diğer hurdaların Çevre Bakanlığı’nın ilgili mevzuatı çerçevesinde doğaya ve çevreye zarar vermeyecek şekilde toplanarak dönüşümlerinin sağlandığını belirten Gündoğdu, “Lokanta, mescit, dinlenme alanları ve eğitim salonlarının bulunduğu, hava filtreleriyle sağlıklı koşulların oluşturulduğu atölyelerimizde personelimizin rahatını da ön planda tuttuk” şeklinde konuştu.