Ankaralı öğrenciler robotik ve kodlama eğitimi ile geleceğe hazırlanıyor.
Ankara Kalkınma Ajansı ile Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğinde yürütülen proje ile 213 öğrenci aldığı robotik ve kodlama eğitimi ile 71 takım halinde yarıştı. İlkokul ve lise düzeyinde öğrencilerin katıldığı eğitimlerde kodlama yanı sıra analitik düşünme ve sistematik çalışma becerilerinin geliştirilmesi hedefleniyor.
Proje kapsamında, bireylerin teknoloji kullanımındaki edilgen pozisyonunu etkene dönüştürmek ve ilerleyen dönemlerde ülkemizde de önemli teknoloji şirketlerinin çıkmasına zemin hazırlamak amaçlanıyor.
Verilen eğitimlerle gençlerin salt kodlama öğrenmesini değil analitik düşünme ve sistematik çalışma becerilerine katkı sağlamak gibi noktalar da hedeflenerek günümüzde bireylerin sahip olması gereken yaratıcı becerileri elde etmek de eğitim programının amaçları arasında yer alıyor. Proje ile ayrıca, eğitim programı sonunda düzenlenen yarışma ile kamuoyunda da farkındalık oluşturulması amaçlandı.
Ankara genelindeki ilkokul, ortaokul ve liselerden İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda alınan başvurulara toplam 169 takımla 507 öğrenci başvuru gerçekleştirdi. Değerlendirmeler sonunda 71 takımda 213 öğrenci ile yarışma gerçekleştirildi. Uzmanlar, yerel ve bölgesel kalkınmada önemli bir değişkenler olarak sıralanan insan sermayesi, girişimcilik, yaratıcılık gibi kavramların ülkelerin stratejik yol haritalarında yer alması gerektiğine dikkat çekiyor. Uzmanlar ayrıca, internet ve bilişim teknolojileri gibi ekonominin ana gelir getirici sektörlerinde ilerleme zorunluluğunu vurguluyor ve çocukluk döneminden başlayarak bu alanda yatırım yapılmasını destekliyor. Bu kapsamda, erken çocukluk çağından itibaren yaratıcılık ve problem çözme becerisi gibi temel eğitimleri içeren programların eğitim politikalarında yer alması gerektiği konusunda görüş bildiriliyor.