Aydın Ticaret Borsası ortağı olduğu uluslar arası “Pazarlama, Uluslararasılaştırma ve Geliştirme (MIND)” projesinin üçüncü toplantısına katıldı.
Aydın Valiliği AB Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi ile Aydın Ticaret Borsası tarım ve gıda alanında faaliyet gösteren KOBİ’lerin uluslararasılaşma, yeni ticari ağlar ve pazarlar geliştirme kapasitelerini artırmayı amaçlayan Avrupa Birliği Projesi olan MIND’ın üçüncü toplantısı İspanya’nın Madrid kentinde 12-14 Temmuz 2016 tarihlerinde gerçekleştirildi.
Aydın Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Ülgen, Genel Sekreter Çimen Mutlu ve Proje Sorumlusu Fevzi Çağrı Menderes ve Aydın Valiliği AB Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi Proje Koordinatörü Emre Köksal Küçük, projenin Türkiye ortağı olarak Kurumlarını temsilen katılım sağladı.
2016 Şubat ayında Lyon Ticaret Odası’nda gerçekleştirilen proje toplantısının devamı niteliğinde, Madrid’de gerçekleştirilen 3. toplantıda, proje ortakları proje sonunda oluşturulacak açık kaynak kütüphanesi için seçmiş oldukları konular ile ilgili araştırmalarını ve kendi dillerine çevirilerini tamamlayarak, gelecek toplantı için yeni görevler hakkında bilgi alışverişinde bulundu.
Proje hakkında bilgi veren Aydın Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Bosnalı, “Proje tamamlandığında proje web sitesi http://mind.prismsrl.it/tr/ üzerinden pek çok dilde uluslararasılaşma konularında kapsamlı bir açık kaynak kütüphanesi oluşacaktır. Aydın Valiliğimiz ile birlikte çok uluslu bir proje ağı içerisinde yer almaktan gurur duyuyoruz. 5 ayrı ülkeden 10 proje ortağının katıldığı Pazarlama, Uluslararasılaşma ve Kalkınma (MIND) Marketing, Internationalization & Development) Projesi Erasmus+ Mesleki Eğitim Stratejik Ortaklık projesidir. Projenin amaçları kurumsal, ekonomik ve eğitim açısından istikrarlı bir Avrupa ağı oluşturmak; Avrupa düzeyinde "Uluslararası Pazarlama Yöneticisi" meslek profilini analiz etmek, tasarlamak, test etmek, doğrulamak ve yaygınlaştırmak; KOBİ’lerin (tarımsal gıda alanında faaliyet gösteren) uluslararasılaşma işlemlerini desteklemek, Pazar fırsatlarını belirlemek ve ilgili stratejilerin kabulü için iç ve dış yatırım kaynaklarını analiz etmek, Uluslararası pazarlama stratejilerini belirlemek, İhracat planlarının belirlenmesinde KOBİ’lere rehberlik etmek, MIND projesinde geliştirilecek yaygın eğitim standartlarının geçerliliğini sağlamak; Açık öğretim materyallerini kullanarak öğrenmede dijital entegrasyonu artırmak, KOBİ’lerin uluslararası korunmasında stratejik planlamaya yönelik rekabet edebilirliklerini sağlamaktır” dedi.