Aydın Ticaret İl Müdürlüğü’nce geçtiğimiz Haziran ayı içerisinde yapılan çalışmalarda 26 tüketici sorununun çözüldüğü belirtildi.
Aydın Ticaret İl Müdürlüğüne intikal eden tüketici şikayetlerinin 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği ve bu Kanuna dayanılarak Ticaret Bakanlığı’nca düzenlenen yönetmelikler, tebliğler ve genelgeler doğrultusunda incelenerek mümkün olan en kısa zamanda sonuçlandırılmasına çalışılıyor. Nüfus kayıt sisteminde tüketicinin kaydının diğer il veya ilçelerde bulunduğunun tespiti halinde tüketici şikayeti ilgili İl Müdürlüklerine veya İlçe Kaymakamlıklarına intikal ettirilerek, ilgili Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinde sonuçlandırılması sağlanıyor.
Haziran ayı içerisinde Ticaret İl Müdürlüğü’ne ulaşan tüketici şikayetlerinin sayısı 20 adet olarak gerçekleşti. Bu şikâyetlerin 6’sı çeşitli bankacılık hizmetleri ve 13’ü ayıplı mal ve hizmetleri kapsayan 6’sı cep telefonu, 4’ü mobilya ve birer adet elektrikli motosiklet, buzdolabı ve PVC kapı üretimi ve montajından oluştu. İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığınca Haziran ayı içinde 08 Haziran 2016 ve 24 Haziran 2016 tarihlerinde olmak üzere iki toplantı yapıldı. Söz konusu toplantılarda 14’ü tüketici lehine, 2’si tüketici aleyhine ve 8’i bilirkişi ataması olmak üzere toplam 24 adet İl Hakem Heyeti kararı alındı. 2 tüketici şikayeti ise TÜBİS sistemi kayıtları uyarınca diğer İl ve İlçe Hakem Heyetleri Başkanlıklarına gönderildi.
Piyasa Gözetimi ve Denetimi Çalışmaları
Ticaret İl Müdürlüğü’nce yürütülen piyasa gözetimi ve denetimi çalışmalarında ise 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında Karacasu ilçesinde faaliyet gösteren 1 iş yerinde 9 üründe denetim yapıldı.