Aydın Ticaret İl Müdürlüğü’nce geçtiğimiz Mart ayı içerisinde yapılan çalışmalarda 29 tüketici sorununun çözüldüğü belirtildi.
Aydın Ticaret İl Müdürlüğüne intikal eden tüketici şikayetlerinin 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği ve bu Kanuna dayanılarak Ticaret Bakanlığı’nca düzenlenen yönetmelikler, tebliğler ve genelgeler doğrultusunda incelenerek mümkün olan en kısa zamanda sonuçlandırılmasına çalışılıyor. Nüfus kayıt sisteminde tüketicinin kaydının diğer il veya ilçelerde bulunduğunun tespiti halinde tüketici şikayeti ilgili İl Müdürlüklerine veya İlçe Kaymakamlıklarına intikal ettirilerek, ilgili Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinde sonuçlandırılması sağlanıyor.
Aydın’da geçtiğimiz Mart ayı içerisinde Ticaret İl Müdürlüğü’ne ulaşan tüketici şikâyetlerinin sayısı 13 adet olarak gerçekleşti. Bu şikâyetlerin 3’ü çeşitli bankacılık hizmetleri, 9’u ayıplı mal ve hizmetleri kapsayan 4’ü cep telefonu ve birer adet buzdolabı, klima, mobilya, zeytin hasat makinesi ve ulaşım ile 1’i işyeri dışında kurulan sözleşmeler oluştu.
İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığınca ay içinde 09 Mart 2016 ve 23 Mart 2016 tarihlerinde olmak üzere iki toplantı yapıldı. Söz konusu toplantılarda 16’sı tüketici lehine, 7’si tüketici aleyhine ve 6’sı bilirkişi ataması olmak üzere toplam 29 adet İl Hakem Heyeti kararı alındı. 1 tüketici şikayeti TÜBİS sistemi kayıtları uyarınca diğer İl ve İlçe Hakem Heyetleri Başkanlıklarına gönderildi.
Piyasa Gözetimi ve Denetimi çalışmaları çerçevesinde ise 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında Nazilli ilçesinde 5 işyerinde 22 üründe garanti belgesi ile tanıtma ve kullanma kılavuzu yönünden denetim yapıldı.