Öğretmen okullarının 170’inci kuruluş yıl dönümünde eğitim sistemi konuşuldu

Bartın Üniversitesinde öğretmen okullarının kuruluşunun 170’inci kuruluş yıl dönümü dolayısıyla bir panel gerçekleştirildi.Bartın Üniversitesi’nde Darülmuallimin Mektebi adıyla 1848 yılında eğitim öğretime başlayan “Öğretmen...

Öğretmen okullarının 170’inci kuruluş yıl dönümünde eğitim sistemi konuşuldu

Bartın Üniversitesinde öğretmen okullarının kuruluşunun 170’inci kuruluş yıl dönümü dolayısıyla bir panel gerçekleştirildi.

Bartın Üniversitesi’nde Darülmuallimin Mektebi adıyla 1848 yılında eğitim öğretime başlayan “Öğretmen Okulları”nın kuruluşunun 170’inci yıl dönümü dolayısıyla düzenlenen panelde Öğretmen Okulları’nın Türk eğitim tarihine yaptığı katkıdan bahsedildi. Panele Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanı Alpaslan Durmuş, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Semih Aktekin, Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun, çok sayıda akademisyen ve öğrenci katıldı. Panelin açılış konuşmasını yapan Rektör Prof. Dr. Orhan Uzun, öğretmenliğin öneminden bahsederek, “Çağın gereklerine göre bu nesilleri yetiştirecek kurumların kurulması ve eğitimcilerin yetiştirilmesi, tarihimizde çok önem verilen konulardan biri olmuştur. Yeni nesillerin niteliği de hiç kuşkusuz onu yetiştiren öğretmenlerin niteliği ile özdeş olacaktır” dedi.

Türk eğitim tarihinin öğretmen yetiştirmede zengin bir birikime sahip olduğunu da vurgulayan Rektör Uzun, “Bu birikimin en önemli unsurlarından biri de geçmişi 16 Mart 1848’de kurulan Darülmualliman’e dayanan öğretmen okullarıdır. O tarihten bugüne birçok kez öğretmen okullarının adı ve niteliği değişmiş, birçok öğretmen yetiştirme modeli uygulanmış fakat o okullarda alevlenen bu ateş asla sönmemiştir. Bugün ise Türkiye’de öğretmen yetiştirme alanında önemli ve kalıcı bir yeri olan öğretmen okullarının kuruluşunun 170. yılını kutlamanın sevinç ve heyecanını yaşıyoruz. Öğretmenliğin ülkemizde uzun yıllar saygı duyulan bir meslek haline gelmesinde en büyük etkiye sahip olan “Öğretmen Okulları” verimli bir model ve ruh olarak karşımızda durmaktadır” diye konuştu.

Prof. Dr. Orhan Uzun’un ardından konuşan Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Çetin Semerci ise öğretmenlerin sağlam bir sistem içerisinde yetiştirilmesi gerektiğine vurgu yaparak, “Eğitim 1.0”dan “Eğitim 5.0”a giden süreci anlattı. Daha iyi bir eğitim için eğitim fakültelerinin önemine değinen Sümerci, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin daha iyi bir eğitim için paydaşlarıyla birlikte yaptığı çalışmaları aktardı.

Açılış konuşmalarının ardından Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Semerci’nin yönettiği panelde konuşan Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanı Alpaslan Durmuş “Müfredatlarda ve Müfredatlarla Ne Yapıyoruz” başlıklı konuşmasında müfredatların neden yenilendiğini ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın hedeflerini anlattı. Milli Eğitim Bakanlığı’nın özgün bir eğitim sistemi için çabaladığını kaydeden Durmuş, “Müfredatlar fazlalıkları sadeleştirme, yoğunlukları ise seyreltme suretiyle hafifletildi. Özün tam olarak kazandırılması hedeflendi. Temel değer, bilgi beceri, yeterlilik, yetkinlik, tutum ve davranışlar birbirleriyle uyumlu bir bütünlüğe kavuşturuldu. Ayrı ayrı olmaktan ziyade ahenkli bir bütünlüğe ulaşmak hedeflendi. Değerlerimize uygun olmayan unsurlar ayıklandı. Güncel bir yapı öncelendi” şeklinde konuştu.

Daha sonra konuşan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Semih Aktekin, “Gerçekler ve İdealler Arasında Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme” başlıklı konuşmasında iyi bir eğitimcinin özelliklerinden bahsederek, “Sadece bir mesleğe yönelik olmayan aynı zamanda farklı mesleklere uyum sağlayacak şekilde öğretmen yetiştirme modeli geliştirmeliyiz. Dünyadaki birçok müfredatı takip ediyoruz. Gelecekte bazı mesleklerin adını bile duymayacağız. Yeni meslekler ortaya çıkacak olması dolayısıyla günümüzün eğitimi esnek olmalıdır. Hiçbir devlette bütün öğrencilerini kamuda istihdam etme şansı yoktur. Mezunlarımız okudukları alanın dışında farklı alanlara da yönelmelidir. Bunun yanında öğrencilerimiz aldıkları derslerle yetinmeyip farklı kurslar ve seminerler alarak kendini geliştirmelidir” ifadelerini kullandı.

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin görüşlerinin yer aldığı “Öğretmen adayları ne düşünüyor” adlı videonun da gösterildiği etkinlik, öğrencilerin sorularının panelistler tarafından cevaplandırılmasının ardından son buldu.
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner122

banner124

banner227

banner235

banner224

banner154

banner126