Jeoloji Yüksek Mühendisi Ümit Işık, mıcırlı yolların kazalara davetiye çıkardığını belirterek, sürücüleri uyardı.
Jeoloji Yüksek Mühendisi Ümit Işık, sürücülere mıcırlı yollarla ilgili yine uyarılarda bulundu. Işık, “Belli standartlara göre yapılmayan sathi kaplamalı yollar trafik kazalarına neden olmaktadır. Hem kazaların azaltılması hem de yapılan yolların ömrünün uzun sürmesi için bitümlü sıcak karışım (beton asfalt) asfaltın ülkemizde yaygınlaşması gerekiyor. Halen ülkemizin yüzde 70’inden fazlası sathi kaplama yollardır. Maliyeti daha ucuz olduğu için sathi kaplama tercih edilmektedir. Beton asfalt ise biraz maliyetli olmasına rağmen sathi asfalta göre hem daha uzun ömürlü hem de daha güvenlidir. Şu sıralar Batman-Hasankeyf karayolunda yine bu yöntemle asfalt serimi yapılmaktadır. İnsanların yoğun olarak kullandığı güzergahtan biri olan ve turizm açından önemli bir yola ev sahipliği yapan bu yolun beton asfaltla kaplanması gerekirdi. Zira önceki gün aracımla Hasankeyf’e yol alırken mıcır çarpması sonucu aracımın ön camı kırıldı. Tabi bu sorun sadece bireysel değil, tüm sürücülerin başına gelebilecek en basit bir hasar. Daha kötüsünü düşünmek dahi istemiyoruz. Gelişmiş ülkeler sathi kaplama yerine daha yaygın olarak beton asfaltı tercih etmektedir. Yetkilileri bu konuda daha duyarlı olmaya davet ediyorum" dedi.