93 milyon yıllık köpek balığı fosili keşfedildi. Bilim insanları yaklaşık 93 milyon yıl önce Meksika'da yaşadığı tespit edilen köpek balığının fosilini keşfedildiğini açıkladı. Diğer köpek balığı türlerinden farklı olarak eninin boyundan daha uzun olduğu görülen köpek balığının nesli tükenen ‘Kartal köpek balığı’ olduğu belirtildi.

Dünyanın Bilinen En Eski Hayvan Fosili Keşfedildi: 890 Milyon Yıl Yaşında.

Nature dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre geçtiğimiz günlerde Kanada'da bugüne kadar bilinen dünyanın en eski hayvan fosili keşfedildi. Fosil, 890 milyon yıl önce yaşamış bir süngere ait.

Günümüzden 4,5 milyar yıldan fazla süre önce oluştuğu düşünülen gezegenimiz Dünya hakkında halen pek çok şeyi bilmiyoruz. Bu bilinmeyenler arasındaysa Dünya üzerindeki yaşamın ne kadar eskiye dayandığı konusu yer alıyor. Yakın zamanda bulunan bir fosilse Dünya’daki yaşamın ne kadar eski olduğunun en büyük göstergelerinden birisi oldu.

Nature dergisinde yayınlanan araştırmaya göre Kanada’da bugüne kadar bilinen hayvanların en eski vücut fosil kanıtını temsil edecek bir fosil keşfedildi. Fosil, hayvanların dönemden önce ortaya çıktıklarına ve Kriyojen döneminin buzul dönemleri boyunca hayatta kaldıklarına dair ilk fiziksel kanıtını sağlıyor.

890 milyon yıllık süngerimsi fosil keşfedildi:

Keşfedilen fosilse ‘süngerimsi bir fosil’ olarak tanımlanıyor. Çoğu fosil kayıtları ilk olarak 541 milyon yıl önce Kambriyen döneminde gözükürken, araştırmaya göre sünger fosilleri 350 milyon yıl daha öncesine dayanabiliyor. Yeni bulunan süngerimsi fosilinse 890 milyon yıl öncesine ait olduğu ifade ediliyor. Bu da bu fosili dünyadaki en eski hayvan yapıyor.

Bunun yanı sıra Nature’da yayınlanan araştırmada önemli bir noktaya da parmak basılıyor. Jeolojist Elizabeth Turner, hayvanların çok çok eskiye dayanan ve iyi bir şekilde korunamamış bir tarihe sahip olduklarını ifade etti. Öte yandan Nature, bazı bilim insanlarının bulunan fosillerin sünger fosili olduğunu söylemek için daha fazla bilgiye ihtiyaç duyduğunu not etti.

Çok hücreli organizma olan süngerler, metabolize etmek için çok fazla oksijene ihtiyaç duymalar ve özel hücreler tarafından vücutlarına pompalanan sudan gıda parçacıklarını çıkararak beslenirler. Süngerlerin en eski hayvanlar arasında yer aldıkları ve kanıtların, bu canlıların 700 milyon yıldan daha önce geliştiğine işaret ettiği ifade ediliyor.