İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, hizmetlerdeki hız ve kaliteyi arttırabilmek için Avrupa’nın önde gelen bilişim firmalarından biriyle sözleşme imzaladı. Çalışmalarının başladığı projede, saha ekipleriyle kontrol merkezi arasında sürekli online bağlantı kurulacak. Vatandaşların hizmet talebi, saniyeler içinde olay yerine en yakın saha ekiplerine aktarılacak. İş akışı, vezne işlemleri ve faturalandırma sistemi hızlanacak. Kağıtsız ofise geçilecek.

Dünya çapında bilişim hizmeti veren ATOS firması ile yapılan sözleşmenin ardından, "Bütünleşik Bilişim Sistemi" projesi başladı. Yedi aylık bir çalışma sonucunda, İZSU dünya çapında bir bilişim altyapısına kavuşacak. Proje, belediye meclis salonunda Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun da katıldığı bir toplantıyla tanıtıldı.

CEP İZSU

İZSU Bilgi İşlem Daire Başkanı Ergüven Pasin, İzmir halkına etkin, verimli, kaliteli ve sürekli hizmet sunabilme hedefiyle son teknolojik gelişmelere uygun çalışmalar yürüttüklerini belirtti. Pasin, “Abonelerimizin fatura ödeme, arıza bildirimi gibi işlemlerini rahatlıkla ve mekandan bağımsız gerçekleştirilebilmesi için akıllı telefon ve tablet bilgisayar gibi mobil cihazlarda çalışan İZSU uygulamasını geliştirdik. ‘İZSU Cebinizde’ SMS sistemimizle planlı su kesintilerini ve son ödeme tarihi geçen fatura bilgilerini üye olan hemşehrilerimize cep telefonu mesajı olarak gönderiyoruz. Tüm veznelerimizde kredi kartı ile tahsilat işlemleri yapılabildiği gibi 2003 yılından beri internet sitemiz üzerinden kredi kartı ile tahsilat işlemlerini yapıyoruz.” diye konuştu. Bütünleşik Bilişim Sistemi ile İZSU’nun hizmet kalitesinin daha da artacağını sözlerine ekledi.

ATOS Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Orhan Akbulut ise bu projenin çok özel ve anlamlı olduğunu belirterek, “İstanbul’da plazalarda yaşayan insanların en büyük hayali, bir gün İzmir’de yaşamak. Biz de İzmir’de iş yapmaktan büyük keyif alıyoruz. Bu projeyi kamudaki en kapsamlı, en uzun soluklu bir proje olarak tanımlıyoruz. En yeni teknolojileri kullanacağız ve Türkiye’ye örnek bir proje olacak.” dedi.

Geliştirilen mobil yazılımlar sayesinde, sahada görevli her elemanın online olarak işlem merkezine bağlanması sağlanıyor. Saha ekiplerine verilecek el bilgisayarları sayesinde kontrol merkeziyle kesintisiz bilgi akışı kuruluyor. Böylece sahada meydana gelen her türlü planlı ve arıza kaynaklı bakım işlemleri, merkez tarafından yönetilerek yakından takibi sağlanıyor. Diğer yandan işlem merkezine aboneler tarafından iletilen her hizmet talebi de iş emri haline getirilerek, saniyeler içinde olay yerine en yakın saha ekiplerine online olarak yönlendirilebiliyor. El terminallerinden iş emirlerini gören ekip, olay yerine en kısa zamanda ulaşarak arızayı gideriyor. Bu yeni mobil entegre sistem sayesinde, arıza giderme hızının büyük oranda arttırılması sağlanacak. Abone Bilgi Yönetim Sistemi çerçevesinde tutulan adres bilgileri, Coğrafi Bilgi Sistemi veritabanı ile eşleştirilerek İzmir’i kapsayan tek bir adres sistemine geçilecek. Böylelikle yeni abone sürecinde yaşanan, adrese bağlı aksaklıklar ortadan kalkacak, iş akışı hızlanacak. Sayaç okuyucuların merkeze ulaşıp verileri bilgisayara aktarma süreci ortadan kaldırılarak, faturalandırma sistemi hızlanacak. Elektronik Belge Yönetim Sistemi ile kurum evrakları ve bunlara ilişkin süreçler elektronik ortamda yönetilecek. Belgeye bağımlılık azalacak, elektronik imza sayesinde kurum içinde dolaşan evrak sayısı en aza inecek. Çevre duyarlılığı da gözetilen sistem sayesinde, bütün veriler elektronik ortamda bulunacak ve kağıtsız ofise geçiş sağlanacak. Vatandaşlar da İZSU ile ilgili dilekçe ve başvurularını, internet sitesi üzerinden rahatça takip edebilecek. Bir felaket durumunda ise sistemin işleyişini sağlayacak bütün veriler ve uygulama yazılımları yedekleniyor ve yenileniyor.