Burdur Valiliği, Burdur Belediye Başkanlığı, Burdur İl Özel İdaresi, Burdur il Emniyet Müdürlüğü, Burdur Milli Eğitim Müdürlüğü ve Burdur Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’nün işbirliği ile Çocuk ve Gençler Sosyal Koruma ve Destek Programı (ÇOGEP) Projesi kapsamında Burdur’daki Çocuk Evleri’nde kalan çocuklara Tekne Turu düzenlendi.
Tekne Turuna Burdur İl Emniyet Müdürü Saim Akpınar, Burdur Belediye Başkan Yardımcısı Serdar Başgül, Burdur Toplum Destekli Polislik Büro Amirliği personeli ve ÇOGEP Projesi’nde yer alan çocuklar katıldı. Burdur Halk Plajı’nda tekneye binen çocuklar, Burdur Gölü’nün eşsiz manzarasının tanıdı çıkardı. Burdur Polisi ile tekne turu yapan çocuklar, çalınan müziklerle dans etti. Oyun havası oynayan çocuklara, toplum destekli polislerde eşlik edince, renkli görüntüler oluştu. Tekne turunda, Burdur İl Emniyet Müdürü Saim Akpınar, Burdur Belediye Başkan Yardımcısı Serdar Başgül çocuklarla yakından ilgilenerek, şakalaşmayı da ihmal etmedi.
‘Geleceğiniz Geleceğimizdir’ sloganı ile hayata geçirilen ÇOGEP projesi hakkında bilgi veren Burdur İl Emniyet Müdürü Saim Akpınar, “Burdur Belediye Başkanlığı, Burdur Milli Eğitim Müdürlüğü ve Burdur Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü çözüm ortağımız, bunlarla beraber yaklaşık 280 saatlik sertifikalı bir eğitim düzenledik. 29 tane 6-17 yaş gurubu arasındaki öğrencilerimize eğitimimiz 26 Ekim 2016 tarihinde bitmiş olup, bugünde son bir vapur gezisi ile taçlandırmak istedik. Böylece 29 tane çocuğumuza sertifika verdik, el sanatlarıyla ilgili, üç boyutlu kendi istedikleri, Hayal Ediyorum, Üretiyorum Projesi kapsamında bir çalışmamızdır. Bunu da üç çözüm ortağımızla bitirmiş olduk” dedi.
ÇOGEP Projesi’nin keyifli geçtiğini dile getiren çocuklar ise proje kapsamında yapılan eğitim ve gezilerde eğlendiklerini ifade etti.
Proje, çocuk ve gençlerin kişisel ve sosyal gelişimlerinin sağlanması çerçevesinde toplumsal açıdan korunmalarına ilişkin tedbirlerin yaşama geçirilmesi, bu kapsamda kendilerine sosyal ve eğitim desteği sağlanarak topluma faydalı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmayı, kente göçle gelmiş, uyum sağlayamamış veya diğer dezavantajlı toplum kesimlerinin şehir yaşamına dahil edilmesini ve güvenli yaşama dolaylı olarak olumsuz yönde etki eden yoksunlukları azaltmayı amaçlıyor.