Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA)’nın Hubble Uzay Teleskobu, uzaydaki 25. yılına girdi. Hubble’dan yeni görüntüler yayınlandı.

NASA’nın dün yayınladığı büyüleyici fotoğraf, Dünya’dan 20 bin ışık yılı uzaklıktaki (1 ışık yılı = yaklaşık 10 trilyon kilometre) Carina Takımyıldızı’nda bulunan bir ‘yıldız üretim’ sahasına ait. 1960 yılında bulunan bu yıldız kümesine ‘Westerlund 2’ adı verilmişti. Fotoğrafa yansıyan alan 6 – 13 ışık yılı genişliğinde.

Amerikalı astronom Edwin Hubble'ın adının verildiği teleskop, uzay mekiği Discovery tarafından Dünya etrafındaki yörüngesine 24 Nisan 1990'da taşınmıştı.

Evrenle ilgili pek çok bilinmezi aydınlatan ve yeryüzünün 569 kilometre yukarısındaki yörüngesinde ilerleyen Hubble, 800 bin gök cisminde 1 milyon 200 binden fazla gözlemde bulundu. Gökbilimcilerin astrofizik alanındaki temel problemlerine çözüm bulmakta büyük yararlar sağlayan yaşlı teleskop, gözlemleri ile evrenin genişleme oranı başta olmak üzere birçok alanda bilim dünyasını aydınlattı.

NASA, uzay araştırmaları için 8,8 milyar dolara mal olan James Webb Teleskobu'nu 2018 yılında fırlatmayı planlanıyor. Hubble'ın yerini alması planlanan James Webb Teleskobu’nun, sahip olduğu teknolojiyle yeni çığırlar açması ve çok daha uzakları görebilmesi hedefleniyor. Hubble ise James Webb Uzay Teleskobu faaliyete geçene kadar fotoğraf yollamaya devam edecek.