Eğitim ve bilimde hatırı sayılır bir konumda bulunan Alman üniversitelerinde öğrencilere 3 bin farklı dalda eğitim imkanı verildiği öğrenildi. EPV haber ajansının haberine göre 1999 yılında öğrencilerin 180 farklı bölüm seçme imkanı varken, bugün bu sayı 15 kat artmış durumda. Konu hakkında bir rapor hazırlatan Augsburg Üniversitesi, yüksek öğrenim görmek isteyen öğrencilerin fazla bölüm arasında tercih yapma konusunda zorlandığı sonucuna ulaştı.

Araştırmayı yapan sosyolog ve eğitim bilimci Marco Schröder, çoğu öğrencinin kendisi için en uygun bölümün hangisi olduğunu seçemediğini belirtti. Schröder, yaklaşık bin 500 öğrenci üzerinde yaptığı araştırmada 16 bin branşı değerlendirdi. Önceden bilgisayar mühendisliği alanında sadece bir bölüm varken, bu gün bu alanda 140 dal olduğunu belirten araştırmacı, öğrencilerin de en uygun bölümü seçmek yerine 'dene- olmazsa bırak' prensibi ile üniversiteye başladığını kaydetti.

Schröder, üniversitelere öğrencilere daha fazla danışma hizmeti vermelerini önerdi.