Almanya'da Büyük Koalisyon’un küçük ortağı Hıristiyan Sosyal Birlik (CSU) partinin ana projesi olan Karayolları Geçiş Ücreti Yasası henüz yürürlüğe girmeden yarım milyon Euro’dan fazla masraf çıkardı.

Federal Hükümet’in, Sol Parti Federal Meclis Grubu’nun soru önergesine verdiği cevaba göre; bir özel şirket ile otoyol ücretini toplamaktan sorumlu olan Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi’nde (KBA) personel için 346 bin Euro harcandı. Federal Ulaştırma Bakanlığı, yaklaşık 100 bin Euro’yu uzman raporları ve tahminler için ödedi. Bunun yanı sıra 100 bin Euro Federal Yük Taşımacılığı Dairesi için denetim yazılım programı hazırlayan şirkete verildi.

Denetim tekniği için 3 test aracına 71 bin Euro, 17 bin Euro ise KBA’da IT ekipmanına harcandı. Bu gider listesine ‘öngörülen ve zaruri’ danışma hizmetleri için yapılacak harcamalar ekleneceği belirtildi. Federal Ulaştırma Bakanı Alexander Dobrindt (CSU) tarafından yürürlüğe koyma tarihi belirsiz bir tarihe ertelenen ‘otoyol ücreti uygulaması’ böylece şimdiden yaklaşık 600 bin Euro’ya mal oldu.

Hatırlanacağı üzere Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, Karayolları Geçiş Ücreti Yasası’nı AB hukukuna aykırı bulduğu için konuyu Avrupa Adalet Divanı’na taşımış, Almanya’ya dava açmıştı. Bakan Dobrindt, 2016’da yürürlüğe koymak istediği yasayı askıya almıştı. Davanın iki yıl sürmesi öngörülüyor. Dobrindt’e göre otoyol ücreti sayesinde ülke kasasına yıllık 500 milyon Euro ek gelir sağlanmış olacak.