Berlin Belediyesi, online şikayet imkanını sunma sözünü vermekte güçlük çekiyor. Bu sebeple şikâyeti olanlar hala uzun kuyruklarda beklemek zorunda kaldıkları için şikayetlerinden vazgeçebiliyorlar. Bu da çocuk parkındaki kırık salıncağın tehlike saçmaya devam etmesine, yollardaki çukurların geçen mevsimlere göre suyla, buzla, toz-toprakla dolmasına veya yaşlı Berlinlilerin ayak bileğini burkmasına, kaldırıma mobilyalarını bırakanların sayısının artmasına sebep oluyor. Berlin Belediyesi bu imkânı 2012 yılında hizmete sokacağını duyurmuştu. Ne var ki, AMS adı verile bu sistem üçüncü kez gecikti.

AMS, hizmete girdiği takdirde halkın bakımsız yeşil alanlar, duvarların karalanması veya trafikteki tehlikeli durumlara fotoğraflı ihbarlarla dikkat çekme imkânı sunuyor. Plana göre semt belediyeleri aldıkları ihbarlar üzerine zararları gidermeye veya bir yazılım aracılığıyla şikâyetleri ilgili mercilere iletmeye çalışıyorlar. Buna göre şikayetler www.berlin.de adresinde işleme alındıkları takdirde sarı ile, beklemede oldukları takdirde kırmızı ile, giderildiklerinde ise yeşil ile gösteriliyor.

Bu planın test safhası Lichtenberg, Tempelhof-Schöneberg ve Marzahn-Hellersdorf’ta hayata geçirilmişti ve olumlu tecrübeler edinilmişti. Buna göre şikâyetler posta, telefon ve e-postaya nazaran daha çabuk işleme alınmıştı. Ancak ilgili yazılımın haziran ayı sonunda vaktini doldurması ile plan suya düştü. Ne zaman start alacağı ise hala bilinmiyor.