Türkiye’nin turizm başkenti Antalya, bu yıl sondakika satışlarında Mallorca’da sonra ikinci sırada en çok tercih edilen destinasyon oldu.
Bu yıl turizmde yüzde 40’lık kayıp yaşayan Antalya bu açığı sondakika satışlarıyla minimize etmeye çalışıyor. Almanya İnternet Seyahat Derneği (VIR) tarafından 1 Haziran 23 Ağustos tarihleri arasında yaptırdığı araştırmada Avrupalıların sondakika turizm satışlarında ilk sırayı İspanya’dan Palma de Mallorca olurken, ikinci sırayı Antalya yer buldu. Üçüncü sırayı Kandiye Yunanistan ve dördüncü sırada Gran Canaria İspanya aldı. İnternet Seyahat Derneği (VIR) araştırma dünyanın farklı bölgelerine turist gönderen tur operatörlerinin muhasebe kayıtlarına bakılarak ortaya çıktığı belirtildi.
Son dakika satışlarında Türkiye’nin tercih edilmesinin ardından geleneksel aile tatilinin yattığını belirten FTİ Turizm şirketi satış müdürü Ralph Schiller, "Ucuz fiyat korkuyu yeniyor" açıklamasında bulunarak sondakika satışlarında çok cazip fiyatlar uyguladıklarını söyledi. İnternet Seyahat Derneği (VIR) Başkanı Michael Buller de, Türkiye ile Avrupa arasındaki havayolu bağlantısı, fiyat performansı üstün hizmet Türkiye’nin tercih edilmesinde önemli rol oynadığına vurgu yaptı. Türkiye hala Avrupalı tatilciler için önemli bir destinasyon olduğunu ortayı koyduklarını söyledi.