Sosyal medya, bütün dünyada olduğu gibi Alman ekonomisinde de tüketicilerin satın alma talebinde etkili bir yere oturdu. Macromedia Yüksekokulu’nun webguerillas adlı alternatif reklam ajansı ile birlikte yürüttüğü bir araştırmadan çıkan sonuca göre Almanların yüzde 30’u ürünleri düzenli olarak sosyal medyada değerlendiriyor. 4, 6 milyon kişiye tekabül eden üçte birlik bir kesim ise sosyal medyadaki değerlendirmeleriyle ürünler hakkında belli düşüncelerin oluşmasında etkili oluyor. Bu kesime ‘influencer’ simi veriyor.

Araştırmaya göre Alman halkının üçte biri geçen altı ay içinde sosyal medyada en az bir kere bir ürünü tavsiye etmiş veya hakkında olumsuz değerlendirmede bulunmuş. Araştırma 18-65 yaş grubundan 2 bin kişi üzerinde gerçekleştirilmiş. Bilimsel proje müdürü Prof. Dr. Castulus Kolo, influencer kesiminin büyük bir ağa sahip oldukları için ikna kabiliyetlerinin de yüksek olduğunu söyledi. Bu kişilerin tavsiyeleri sayesinde bir iletişim çağlayanının doğduğunu anlatan Prof. Dr. Kolo, bu iletişimle markaların ve ürünlerin piyasada kalıcı hale geldiğini dile getirdi.

Bu kesim, sosyal medyada takip ettikleri ürünlerle özdeşleşiyor ve her gün kullandıkları sosyal platformlardaki ağlarını sürekli güçlendiriyorlar. Bu kesim oldukça genç ve çalışan erkeklerden oluşuyor. Bütün sosyal medya kanallarında faal olan influencer kesimi sevdikleri markaları yüzde 99’u itibariyle Facebook üzerinden takip ediyor. Twitter’den takip edenleri oranı yüzde 89 olarak hesap edilirken, YouTube’dakilerin oranı yüzde 75 olarak veriliyor.