Salı günü Fransa Alpleri'ne çakılan Germanwings uçağındaki yardımcı pilotun, kontrolü ele geçirerek uçağı düşürdüğü sonucuna varıldı.

Karakutuyu inceleyen Fransız savcılar, pilot kokpitten ayrıldıktan sonra yardımcı pilotun kontrolü ele aldığını ve pilotun yeniden kokpite girişini engellediğini belirtti. Elde edilen bilgiye göre daha sonra uçağın irtifasını bilerek düşüren yardımcı pilot kokpitte hiç konuşmadı fakat son ana kadar nefes sesi karakutu tarafından kaydedildi.

Marsilya Savcısı Brice Robin, uçak irtifa kaybettikten sonra dağlara doğru yaklaştıktan sonra yolculardan çığlık sesleri geldiğini ifade etti.

Yardımcı pilotun uçuş süresince pilota karşı kibar olduğu fakat bir noktadan sonra da ters cevaplar vermeye başladığı da belirtildi.

Alman vatandaşı yardımcı pilot Andreas Lubitz'in (28) uçağı kasten düşürerek 150 kişinin ölümüne sebep olduğu sonucuna varıldı. Savcı, bununla birlikte Lubitz'in terör örgütleriyle bağlantısı olmadığı ve uçağın düşmesinin bir terör eylemi olarak değerlendirilemeyeceğini ifade etti.

GEÇMİŞTE YAŞANAN BENZER OLAYLAR

29 Kasım 2013: Mozambik'ten Angola'ya gitmekte olan bir yolcu uçağı Namibya'da düştü. Uçaktaki 33 kişi öldü. Kaptan pilotun, yardımcı pilot kokpitten ayrıldıktan sonra uçağı bilerek düşürdüğü belirlendi.

31 Ekim 1999: Mısır Havayolları'na ait bir uçak New York'tan havalandıktan 30 dakika sonra düştü. 217 kişinin öldüğü olayda uçağı yardımcı pilotun kasten düşürdüğü öne sürüldü fakat yeterli kanıta ulaşılamadı.

19 Aralık 1997: Endonezya'dan Singapur'a giderken düşen uçaktaki 100 kişi öldü. Pilotun, işle ilgili sorunlar yaşadığı ve kayıt cihazlarını kapatarak uçağı düşürdüğü öne sürüldü.