Avrupa Birliği Bakanlığı, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Başkanlığının (Türk Ulusal) yayınladığı 2014 teklif çağrısına istinaden Abdurrahim Karakoç Ortaokulu ve 7 farklı Avrupalı ortak okul tarafından Erasmus+ Okul Eğitimi İçin Stratejik Ortaklıklar Projesi kapsamında  hazırlanan“ Local Reflections of European Common Cultural Hertages and Values” ( Avrupa Ortak Kültürel Miras ve Değerlerinin Yerel Yansımaları) adlı projenin ilk ulus ötesi çalışma toplantısı ve öğrenme ve öğretme etkinliği 25-31 Ocak 2015 tarihleri arasında Yunanistan’ın Edessa kentinde “DIMOTIKO SCHOLO MESIMERIOU” adlı okulun ev sahipliğinde yapıldı.

Toplantıya Abdurrahim Karakoç Ortaokulunda okul Müdürü Fikret ÖZNALÇIN, İngilizce öğretmeni ( Proje Koordinatörü) Recep AKÇAKAYA ile Zeliha Nur AYRANPINAR (7.sınıf)  ve İpek POLAT (6.sınıf)  adlı öğrenciler katıldılar. Ayrıca toplantı ve etkinlilere diğer ülkelerden de ( Fransa, İspanya, İskoçya, Portekiz, Polonya, Litfanya) çok sayıda idareci, öğretmen ve öğrenci katıldı. Bir hafta süren etkinlikler kapsamında toplantıya katılan tüm okullar kendi okullarını, şehirlerini ve ülkelerini tanıtan sunumlar yaptılar.

Bu kapsamda, ekip tarafından Abdurrahim Karakoç Ortaokulunu, Kahramanmaraş’ı ve Türkiye’yi tanıtan sunumlar yapıldı. Ev sahibi Yunanistanlı okul sunduğu etkinlikler kapsamında kendi bölgesine ait, halk oyunları, geleneksel müzik, yemek kültürü, mimari miras gibi birçok konuda kültürel tanıtım çalışması yaparak yerel kültürlerini yansıttı. Yapılan çalışmalar kayıt altına alınarak kitap, CD gibi somut çıktılara dönüştürülecektir. Bunun yanında kafileler içindeki öğrenciler de “öğrenme ve öğretme etkinlikleri” ne katıldılar. Ev sahibi okulun öğrencileri, misafir öğrencilere 5 günlük bir çalışma kapsamında kendi dillerini ve lokal dansları öğrettiler. Bu çalışma kapsamında öğrencilerin yabancı dil öğrenme bilinci artırılmaya ve onlara yabancı dilin önemi kavratılmaya çalışıldı. Ayrıca bu çalışma, öğrencilere farklı dilleri kabullenmeyi ve onlara saygı duymayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Tüm misafir öğrenciler, ev sahibi öğrencilerin evlerinde misafir edildiler. Bu deneyim öğrencilerimizin bireysel gelişimleri için oldukça katkı sağlayıcı olmuştur. Öğrenciler arasında kalıcı dostluklar, gelecekte kurulacak sağlam ilişkilerin ilk temelleri olacaktır. 
Bütün bu çalışmalar arasında vakit buldukça kültürel geziler de düzenleyen proje ekibi, Selanik, Pella  ve Edessa çevresinde yer alan kültürel miras ve değerleri de gezmeyi ihmal etmedi (Antik Makedonya kalıntıları ve müzeleri ile kuzey Yunanistan’ın doğal güzellikleri gezildi). Çoğunluğu 1922 mübadelesinde Anadolu’dan giden bölge halkının hala Türkçeyi kısmen de olsa biliyor olması ekimizin yaşadığı en önemli tecrübelerden biri oldu. Yemek kültürümüzün ve yemek isimlerimizin de nerdeyse bire bir benzemesi ise uzun yıllar aynı kültürü paylaşmanın bir sonucu olarak ekibimizin dikkatinden kaçmadı. Özellikle Türk misafirler tüm hafta boyunca tam anlamıyla kendilerini evlerinde hissettiler adeta. Cumhuriyetimizin kurucu Mustafa Kemal Atatürk’ün doğduğu toprakları gezip görme fırsatı bulan Türk ekibi bu gururu diğer ülkelerden gelen arkadaşlarıyla da paylaşmayı ihmal etmedi. 30 Ağustos 2017 yılına kadar devam edecek proje çalışmalarının ikinci toplantısını İspanya’da yapmayı kararlaştıran proje katılımcıları, ülkelerine döndüler.