Haber&Foto: Göktuğ Karakoç Milli Eğitim müdürlüğü salonunda gerçekleştirilen toplantıda OKS, SBS ve ÖSS nin değerlendirilmesi yapıldı. Toplantıda İl Milli Eğitim müdürü Sebahattin Akgül toplantıya şube müdürleriyle katıldı. Şube müdürlerinden Ahmet Akküncü, Ali Orhan Pehlivan ve Mustafa Zincirkıran bölümleriyle ilgili birer kısa konuşma yaptılar. Daha sonra l illi Eğitim müdürü Sebahattin Akgül konuşmasına başladı. “Değerli eğitim yöneticisi arkadaşlarım; İlimizin arzu ettiği sıralamada olmayışından dolayı OKS de, SBS de ve ÖSS sıkıntı yaşıyoruz. Bu konuda sürekli eleştiriler alıyoruz. Neden böyle oluyor? Niçin böyle oluyor? Bu sebeplerden dolayı yaklaşık 8 aydır sorunların tespitine yönelik bir araştırma ve çalışma yapıldı. Bu komisyon Sayın Valimizin başkanlığında, Milli Eğitim Yöneticileri, İlköğretim Müfettişleri, Rehberlik Araştırma Merkezi, Üniversitenin Eğitim Fakültesinden ve Eğitim alanında hizmet veren sendika temsilcilerinden arkadaşlar aylarca araştırmalar yaptılar. Anketler uyguladılar, sunumlar yaptılar. Kahramanmaraş'ta eğitim hizmetlerinden sorunlar nelerdir? Başarıyı arttırmak için neler yapılmalıdır? Bunlar uzun süre araştırıldı, tartışıldı. Sonuç raporu hazırlandı ve Sayın Valimize takdim edildi. Ardından sayın valimizin talimatıyla bir eylem planı hazırlandı. Bu eylem planına göre ortaya çıkan birçok sebepler var. İlimizin çok yaygın bir coğrafik yapıya sahip bulunması, köylerimizin çok sayıda mezrasının ve kırsalda nüfusun kalabalık olması. Köyden kente göçün yoğun bir şekilde yaşanması ve göçle ilgili olarak okulların yapılamayışı sebeplerden bir tanesidir. Kahramanmaraş'ın özellikle zorunlu şark hizmeti bölgesinde olması ve zorunlu hizmetini tamamlayan öğretmenlerin, Osmaniye, Adana Hatay ve Mersin gibi illere kısa dönemde tayin yaptırmaları yine sebeplerden bir tanesidir. Özellikle öğretmenlerinin belirli bir bölümünün köyde oturması gerekirken kentte oturup, köylere gidiş geliş yapmaları, gidiş gelişte ki aksamalar. Velilerin duyarsızlığı. İlin iklim ve ulaşım şartları bunlarda önemli sebepler arasında bulunmaktadır. Tabii bunun yanı sıra İl, İlçe ve kasaba merkezindeki idareci ve öğretmen arkadaşlardan da kaynaklanan sebepler var. İlimiz yapı itibariyle Gaziantep, Şanlıurfa ve Erzurum düzeyinde bir ildir. Kahramanmaraş'ı Kıbrıs Meydanı, Trabzon Caddesi, Binevler Bulvarları, Elbistan'da ki Termik Santraliyle değerlendirmek doğru olmaz. Kahramnmaraş'ımız da çok sayıda mahrumiyet bölgeleri bulunmaktadır. Bunlarda eğiti mi olumsuz yönde etkilemektedir. Hatırlarsanız bu konularda geçmiş yıllarda da birçok çalışma yapılmıştı. 2003 yıllarda bir şura çalışması olmuş kararların birçoğu da uygulama dönüştürülmüştü.2003 yılı sonu 2004 yılı başında 3 arkadaşımız 10 tane başarılı olan illerde araştırmalar yapmışlardı. Daha sonraları İlimizde sınava hazırlama ve yetiştirme kursları açmıştık. 172. Zırhlı Tugayı ile varılan anlaşma gereği sınav hazırlık kursları verilmişti.” Adrese dayalı nüfus kayıt sisteminin devreye girmesiyle birlikte il genelinde 15 yaş üstü 685 bin kişiden yaklaşık 100 bin kişinin okuma yazma bilmediğini bu korkunç rakamı aza indirgemek için Halk Eğitimi Merkezi müdürlüğü tarafından başlatılan Ana-Kız okuma kampanyasına bütün okul müdürlerinin önem vermesi gerektiği, Fiziki mekân iyileştirme ve öğrencilerin sınava hazırlanması veli okul işbirliği konusunda gayretli çalışmaların olduğunu işaret eden İl Milli eğitim müdürü Sebahattin Akgül yakında hazırlanan Eylem planının okullara ulaştırılacağını belirterek sözlerini şöyle tamamladı “Her okulun ayrıca eylem planı, Okul gelişim planı, okul Strateji geliştirme planı olmalıdır. Adına ne derseniz deyin ama bütün okulların böyle bir planı olması gerekiyor. Bütün verileri sizlere göndereceğiz, yıl sonunda da sizlerden hesap soracağız”