Bozok Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Böyükata'nın girişimleri, gönüllü eğitmenlerin katkılarıyla lisans öğrencilerine yönelik 'Proje Tasarımı Teknikleri' eğitimi verildi. 'Kültürel Faaliyetlerde Proje Yaklaşımı' eğitim çalışması tarihi mekana sahip Yozgat Müzesi'nde gerçekleştirildi.

Doç. Dr. Mustafa Böyükata öncülüğünde, Bozok Üniversitesi Bilim ve Proje Üretim Kulübü tarafından düzenlenip, Bozok ve Erciyes üniversitelerinden beş öğretim üyesinin gönüllü eğitmen olarak yer aldığı 'Lisans Öğrencileri için Proje Tasarımı Teknikleri' eğitim çalışması Erdoğan Akdağ Kongre ve Kültür Merkezi'nde verildi. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Metin Aytekin, Bozok Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Mustafa Böyükata, Yrd. Doç. Dr. Yusuf Pandır, Mühendislik Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Davut Erdem Şahin, Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hasan Börekçi tarafından katılımcı öğrencilere seminer verdi, sorularını yanıtladı.

Toplam 18 öğrencinin katılımının kabul edildiği eğitim etkinliğinde; Proje Tabanlı Araştırmacılıkta Temel Kavramlar, Problem Tespiti için Sorun Analizi ve Hipotez Kurma, Proje Bileşenleri, Proje Faaliyetlerinde Stratejik Planlama ve Zaman-Yönetimi, İnovatif Düşünme ve Patent Süreçleri ele alındı. Ayrıca öğretim üyeleri rehberliğinde uygulamalı Atölye Çalışmaları ile katılımcı öğrencilerin gruplar halinde Proje Fikri Geliştirme ve Proje Teklifi Tasarımı çalışmaları yapıldı.

Farklı şehirlerde ve üniversitelerde çok değişik branşlardan ve meslek gruplarından yetişkin ve gençlere yönelik proje eğitimlerinde aktif yer alan Bozok Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Böyükata, ''Her geçen gün bilgi üretme ve araştırma faaliyetleri ile girişimci bireyleri yetiştirme ihtiyacımızı daha net biçimde hissediyoruz. Akademik girişimcilik yönü kuvvetli ve iş hayatında daha girişken insanların çoğaltılması gerekmektedir. Güvenilir veriler üzerinden, sağlıklı ve üzerinde düşünülmeye değer sonuçlar çıkartabilmek için bu süreci evrensel kabul gören metodoloji ve anlayışla yapılacak araştırmalar ile sağlayabiliriz. O sebeple öğrencilerimize gecikmeden gerekli becerileri kazandırma çabasında olmalıyız.” dedi.