Diyetisyen Ayça Parlakyiğit'ten Korona Virüs Döneminde Beslenme Önerileri

Kahramanmaraş'ta özel danışmanlık merkezinde diyetisyen olarak görev yapan Ayça Parlakyiğit ''Korona Virüs Döneminde Beslenme Önerileri Ve Bağışıklık Sistemini Güçlendirme'' konusunda bilgi verdi.

EĞİTİM 09.06.2020, 00:05
Diyetisyen Ayça Parlakyiğit'ten Korona Virüs Döneminde Beslenme Önerileri
banner257

Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını Türkiye'yi de etkilemeye devam ediyor.Türkiye'de bugüne kadar 171 bin 121 kişi koronavirüse yakalanırken toplam 4 bin 711 vatandaşımız hayatını kaybetti. Uzmanlar daha uzun bir süre koronavirüse karşı tedbir alma, beslenme alışkanlıklarını değiştirme ve bağışıklığı güçlendirici gıdaları alma konusunda tavsiyelerde bulunuyorlar.

Koronavirüs döneminde Beslenme Önerileri ve Bağışıklık Sistemini Güçlendirme konusunda bilgi veren Diyetisyen Ayça Parlakyiğit "Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüsten kaynaklı kontrollü bir şekilde normalleşme sürecindeyiz… Yaşamın her döneminde olduğu gibi bu dönemde de koronavirüse karşı güçlü bir bağışıklık sistemi ve sağlıklı bir yaşam oldukça önemlidir." dedi.

"Bağışıklık sistemini güçlendirmenin başında kişisel hijyen, sağlıklı beslenme, kaliteli uyku ve fiziksel aktivitenin" geldiğini söyleyen Parlakyiğit "Sağlıklı beslenmenin temelini oluşturan yeterli ve dengeli beslenme sadece bu dönemde değil, yaşam boyu sürdürülmelidir." ifadelerini kullandı.

"Bağışıklık sistemini güçlendirmenin başında meyve ve sebze tüketimi gelmektedir. Dünya Sağlık Örgütü(WHO), günde 5 porsiyon meyve ve sebze tüketimini önermektedir. Artık havaların ısınmasıyla beraber yaz aylarında çıkan mevsimine uygun meyve ve sebzeler tercih edilmelidir" diyen Diyetisyen Ayça Parlakyiğit açıklamalarına şöyle devam etti:

Ayça Parlakyiğit

Haziran ayı meyveleri: Yeşil erik, kırmızı erik, çilek, kiraz, dut Haziran ayı sebzeleri: Patlıcan, marul, nane, kabak, domates, semizotu, taze fasulye

Temmuz ayı meyveleri: Ananas, karpuz, kayısı, üzüm, şeftali, ahududu Temmuz ayı sebzeleri: Domates, kabak, bamya, biber, taze fasulye, nane

Ağustos ayı meyveleri: Kırmızı erik, ananas, armut, kayısı, şeftali, üzüm, kavun

Sebze ve meyve tüketimi kadar gün içerisinde yeterli miktarda kaliteli protein kaynaklarını tüketmekte sağlıklı beslenmenin bir parçasıdır. Hayvansal protein kaynaklarından kırmızı et/tavuk/balık, yumurta, peynir; bitkisel protein kaynaklarından da kuru fasulye, mercimek gibi kuru baklagiller tercih edilmelidir. Kurubaklagillerinde haftada en az 1 kere tüketilmesi önerilmektedir.Hem protein hem de kalsiyum açısından zengin olan süt yoğurt kefir gibi süt ürünleri de günlük beslenmeye dahil edilmelidir. Kaliteli doymamış yağ asitleri içeren ceviz, fındık, badem gibi sert kabuklu yemişler(yağlı tohumlar) da gün içerisinde ara öğünlerde tercih edilmelidir.

Sağlıklı besin seçimleri kadar pişirme teknikleri de oldukça önemlidir. Kavurma, yağda kızartma gibi yöntemler ile besin değerleri kayıpları oluşur. Haşlama, ızgara, fırında pişirme gibi sağlıklı pişirme teknikleri tercih edildiğinde ise besinlerin sağlığa olan faydalarından da daha çok yararlanılmış olunur.

Sağlıklı beslenmenin ayrılmaz bir parçası da su tüketimidir. Yaşamsal fonksiyonların sağlıklı bir şekilde sürdürülmesi ve metabolizmanın çalışması adına özellikle de sıcak yaz günlerinde artan su ihtiyacı sağlanmalıdır. Kilo(ağırlık) x 30-35 ml ile günlük su tüketimi hesaplanabilir.

Bağışıklık sistemini güçlendirmek adına sağlıklı beslenme önerileri bu şekildedir. Bir de sağlıksız besin seçimleri ile farkında olmadan bağışıklık sistemini güçlenmesinin önüne engel olunabiliyor. Şekerli, beyaz unlu unlu mamuller, paketli yiyecek/içecekler, sucuk salam gibi işlenmiş et ürünleri, tuzlu ve çok yağlı besinlerin tüketimleri de sınırlandırılmalı veya bırakılmalıdır.

Bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı diğer bir önemli nokta da kaliteli uykudur. Gece 23.00 ile sabah 05.00 saatleri arasında salınan antioksidan özellikli uyku hormonu olarak bilinen melatonin hormonu salgılanmaktadır. Bu saat aralığında uykuda geçirerek kaliteli uyku sağlanmalıdır.

Sağlıklı bir yaşamın vazgeçilmezi olan düzenli bir fiziksel aktivite de tıpkı sağlıklı beslenme gibi hayat boyu sürdürülebilecek şekilde alışkanlık haline gelmesi önemlidir.

Yorumlar (0)
29°
az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 11 Temmuz 2020
İmsak 03:29
Güneş 05:13
Öğle 12:43
İkindi 16:35
Akşam 20:02
Yatsı 21:39
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 31 62
3. Sivasspor 31 54
4. Beşiktaş 31 53
5. Galatasaray 31 52
6. Alanyaspor 31 51
7. Fenerbahçe 31 50
8. Gaziantep FK 31 41
9. Göztepe 31 39
10. Antalyaspor 31 38
11. Kasımpaşa 31 36
12. Gençlerbirliği 31 33
13. Malatyaspor 31 32
14. Denizlispor 31 32
15. Çaykur Rizespor 31 32
16. Kayserispor 31 31
17. Konyaspor 31 30
18. Ankaragücü 31 26
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. Balıkesirspor 33 38
13. İstanbulspor 32 37
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 33 12
Takımlar O P
1. Liverpool 35 93
2. Man City 34 69
3. Chelsea 35 60
4. Leicester City 34 59
5. M. United 34 58
6. Sheffield United 35 54
7. Wolverhampton 34 52
8. Arsenal 34 50
9. Burnley 35 50
10. Tottenham 34 49
11. Everton 34 45
12. Southampton 34 44
13. Newcastle 35 43
14. Crystal Palace 34 42
15. Brighton 34 36
16. West Ham 35 34
17. Watford 35 34
18. Bournemouth 34 28
19. Aston Villa 34 27
20. Norwich City 35 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 35 80
2. Barcelona 36 79
3. Atletico Madrid 35 63
4. Sevilla 35 63
5. Villarreal 35 57
6. Getafe 35 53
7. Real Sociedad 35 51
8. Valencia 35 50
9. Granada 35 50
10. Athletic Bilbao 35 48
11. Osasuna 36 48
12. Levante 35 43
13. Real Betis 35 41
14. Real Valladolid 36 39
15. Eibar 35 36
16. Celta de Vigo 36 36
17. Deportivo Alaves 35 35
18. Mallorca 35 32
19. Leganés 35 29
20. Espanyol 35 24