Eğitimci Mehmet Köşk Öğretmen İmecesi'ni Anlattı

Kahramanmaraş'ın en önemli sivil toplum kuruluşlarından BİLSEK'in kurucu başkanı eğitimci Mehmet KÖŞK, K.Maraş Türk Ocağının haftalık Ocakbaşı Sohbetleri’nde Öğretmen İmecesi Eğitim 4.0 Projesi hakkında bilgi verdi.

EĞİTİM 19.11.2019, 00:22
Eğitimci Mehmet Köşk Öğretmen İmecesi'ni Anlattı
banner257

K.Maraş Türk Ocağının haftalık Ocakbaşı Sohbetleri’nde bu hafta, Eğitimci Mehmet Köşk.Öğretmen İmecesi/ Eğitim 4.0 Projesini anlattı.

"Milletler arası kalkınma yarışında bilim ve teknolojiden iş ve istihdama, sosyal gelişim eksikliklerine kadar her konuda ana mesele gelip eğitime dayanmakta" diyen Eğitimci Mehmet Köşk; "insanoğluna yeni ufuklar vaat eden Endüstri 4.0 anlayışı “modern hayat”a; sibernetik, nano-teknoloji, yapay zekâ ve otomasyon; hatta küresel vatandaşlık ve dijital çağ kavramlarını dâhil etmiş durumda. Biz Türkler ise bütün bunları “devam ederken değişmek, değişerek devam etmek” ilkesiyle hayatımıza nasıl dâhil edeceğiz?.. İşte bütün mesele bu" dedi.

Mehmet Köşk, konuşmasına başlarken dünyanın içinde bulunduğu bilgi ve teknoloji yarışına değinerek, gelinen Endüstri 4.0 aşamasından ve onun âdeta zorunlu bir sonucu olarak - 2013 yılından beri dünyada konuşulan - Eğitim 4.0’ın özelliklerinden bahsetti.  Tarih eğitimcisi olduğu kadar Bilsek Gençlik Kulübü bünyesinde, arkadaşlarıyla birlikte gerçekleştirdiği projelerle de dikkat çeken Mehmet Köşk, Türk Ocağı salonunda yaptığı konuşmasını şöyle özetledi:

PROJENİN KONUSU: Öğrenme ve öğretme süreçlerinin Millî Eğitim 2023 vizyonu doğrultusunda işbirliğine dayanan bir anlayışla ve yalın üretim felsefesi ile tasarlanıp geliştirilmesi, sonuçlarının dijital ortamlarda paylaşılması, çıktıların e-öğrenme sistemlerine dönüştürülmesidir.

GEREKÇESİ: Dünya Endüstri 4.0 la yeni bir kırılmanın eşiğindedir. Bildiğimiz her şeyi farklı bir şekilde ele alıp yeniden yorumlamamız gerekiyor. Günümüz dünyasında âdeta gerçek bir ölüm-kalım yarışı söz konusu... Bunun için eğitim sistemimizde, düşünmeyi, planlamayı, planlarımızı uygulayabilmeyi ve üretim yapabilmeyi yeniden keşfetmemiz; eğitim sistemimizi, öğrenme-öğretme süreçlerimizi yeniden yapılandırmamız, her türlü israfı, hatayı, kalitesizliği yok etmemiz gerekmektedir.
PROJENİN GENEL AMAÇLARI: Büyük bir değişim içinde olan dünyamızdaki değişimin hızına ve yeniliklere uyum sağlamak, eğitim 2023 vizyon belgesine destek vermek, öğrenme ve öğretme süreçlerinin “Ders İmecesi” (Ders Araştırması, Lesson Study) yoluyla yapılanmasını sağlamak; Türk eğitim sisteminin kalitesinin geliştirilmesine alttan gelen, bilimsel, yalın yönetim felsefesi temelinde, işbirliğine dayalı, süreç odaklı, sürekli yenilenen ve geliştirilen bir e-öğrenme ekosistemi oluşmasına katkıda bulunmaktır.

Mehmet Köşk, konuşmasına şöyle devam etti:

PROJENİN HEDEFLERİ ŞUNLARDIR:

Kalite felsefesi ve yalın düşünce sistemini eğitim ortamlarında uygulanabilir hale getirerek zaman ve emek israfına engel olmak, sürekli yenilenen ve gelişen örnek bir sistem oluşturmak;

İnsani ve ahlâki temel değerler ışığında “insan odaklı” uygulamalar geliştirmek, yapılan her faaliyeti tanımlayıp,  süreçlerle yönetilir hale getirmek ve sürekli geliştirmek;

Eğitim ve eğitim teknolojileri alanında dünyada meydana gelen değişiklikleri takip etmek, sistemimize uyarlanmasını, geliştirilmesini ve uygulamasını sağlamak, eğitimde dijital dönüşüm için bilgi iletişim teknolojilerini yoğun ve etkin bir şekilde kullanmak (Eğitim 4.0);

Ders imecesi (Ders Araştırması, Lesson Study) modelini ülkemiz eğitim sistemine uyarlamak, öğretmenlerin mesleğe hazırlanması ve hizmet-içi eğitimlerini, öğrenme-öğretme faaliyetlerini sürece yayarak “birlikte” saha çalışmasına dönüştürmek;

Öğretmen ve öğrenciler arasında düşünme becerisini geliştirmek, bilgi temelli bireysel beceri ve yetkinliklere odaklanarak, bütün eğitimi toplumsal bir faydaya dönüştürmek;

Zümre çalışmalarını daha etkin ve işler hale getirerek öğretmenler arasında dayanışma ve işbirliği zemininde işleyen bir yapı ve sistem ortaya koymak;

Eğitimle ilgili resmi, özel, akademik ve sivil kurum ve kuruluşlar arasında ilkeli ve karşılıklı faydaya dayalı kalıcı işbirliği imkânları oluşturmak;

Öğretmen adaylarını mesleğe hazırlama; yeni atanan öğretmenlerin staj çalışmaları ile meslekteki öğretmenlerin hizmet-içi eğitimlerini, sürece yayılmış eğitim-öğretim uygulamalarının içinde yapmak ve yaşayarak etkin hale getirmek;

Fatih projesi kapsamında oluşturulan Eğitim Bilişim Ağının (EBA)  işleyişine kaliteli içerik ve materyal hazırlayarak destek vermektir.

Mehmet Köşk, son olarak sırasıyla proje faaliyetlerini saydı.

PROJE FAALİYETLERİ: Proje faaliyetleri öğretmenlerin öğrenme ve öğretme süreçlerini kolaylaştırmayı esas almakta ve 4 ayrı faaliyeti içermektedir. Bunlar;

1- Öğretmenlerin öğretme faaliyetleri;    2- Öğrenme faaliyetleri (Mesleki gelişim ve hizmet-içi eğitim faaliyetler);

3- Eğitimde kalite ve yalın uygulamalar; 4- Eğitimde dijital dönüşüm çalışmalarıdır.

Mehmet Köşk,  kolay anlaşılsın diye bütün proje faaliyetlerini şema üzerinde ortaya koymuştur.

Konuşmasının sonunda, bu projenin Millî Eğitim bünyesinde hangi derslere uygulanabildiği sorusuna cevap olarak ise, ilk ve örnek olarak merkezdeki liselerde, kendi koordinatörlüğünde Tarih Dersleri Öğretimine uygulandığı cevabını vermiştir. Diğer soru-cevaplarla toplantı tamamlanmıştır.

Yorumlar (0)
30°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 05 Temmuz 2020
İmsak 03:24
Güneş 05:10
Öğle 12:42
İkindi 16:34
Akşam 20:04
Yatsı 21:42
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 30 63
2. Trabzonspor 29 58
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 29 52
5. Beşiktaş 29 50
6. Fenerbahçe 30 49
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 30 32
13. Denizlispor 30 32
14. Malatyaspor 30 29
15. Çaykur Rizespor 29 29
16. Kayserispor 29 28
17. Konyaspor 29 27
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Altay 32 51
6. Akhisar Bld.Spor 31 51
7. Fatih Karagümrük 31 50
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. Balıkesirspor 31 35
13. İstanbulspor 31 34
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 31 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 31 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 32 66
3. Leicester City 33 58
4. Chelsea 33 57
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 33 49
8. Sheffield United 33 48
9. Burnley 33 46
10. Tottenham 32 45
11. Everton 32 44
12. Newcastle 33 43
13. Crystal Palace 33 42
14. Southampton 32 40
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 33 28
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 33 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 33 70
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 33 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 33 50
8. Athletic Bilbao 34 48
9. Valencia 34 47
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 33 42
13. Real Valladolid 34 39
14. Real Betis 34 38
15. Deportivo Alaves 34 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24