Sabancı Kültür Sitesinde gerçekleşen yılsonu etkinliği saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Peşinden Okul müdürü Ali Esen bir açış konuşması yaparak şöyle seslendi. “Sayın konuklar saygıdeğer velilerim; Bu gün burada mini, mini anasınıfı öğrencilerimizin bizlere sunacakları etkinlikleri izlemek için toplanmış bulunuyoruz. Bizlere bu etkinlikleri hazırlayıp sunan öğretmenlerime teşekkür ederek okul öncesi eğitiminin önemi üzerinde kısaca durmak istiyorum Sayın veliler İlköğretime hazır olmanın şartlarından biri çocuğun kendi yaşma uygun zihinsel gelişim düzeyine erişmesidir. Buna paralel olarak ilkokula başlayacak her çocuğun bazı temel becerileri kazanmış olması şarttır. Okul öncesi eğitim bu becerilerin kazanılmasında önemli bir rol oynar. Okul öncesi eğitimin okula hazır olmayı sağlama açısından kazandırdığı becerileri şöyle özetleyebiliriz: Sosyal olarak, çocuklar oyuncakları paylaşmanın yanında yetişkinin ilgisini, yiyecekleri paylaşmayı ve karşılıklı konuşmayı öğrenirler. Ayrıca yaşıtlarıyla çatışmaları ve ilişkilerde orta¬ya çıkan sorunları çözümlemeyi ve kendini nasıl ve ne zaman koruyacağını ve diğer çocukların hakkına saygı göstermeyi de öğrenirler. Bütün bunlar çocuğun ileriki yaşamında ortaya çıkan tüm sorunları çözmesine yardımcı olacak problem çözme becerilerinin artmasını sağlar. Duygusal olarak, kendi işlerini kendisi yapması, sorunları kendisinin halletmesi ve bazı kararları kendisinin vermesi sayesinde kendine güveni yükselir. Anne-babadan ayrı kalabilece¬ğini ve onların bulunmadığı zamanlarda da kendisine bakabileceğini görmek çocuğun öz güven ve bağımsızlık duygularını artırdığı gibi, kendi kendini avutma ve oyalama becerilerinin gelişÂ¬mesine yardımcı olur. Ayrıca toplu yaşamanın gerektirdiği sınırlara ve kurallara uymayı da okul öncesi eğitiminde yani anasınıfın da öğrenirler. Fiziksel olarak kesme, yapıştırma, boyama, kalem kullanma gibi faaliyetlerin düzenli olarak yapılması sonucu ince motor becerileri gelişir. Ayrıca koşma, zıplama, fırlatma, tırmanma gibi kaba motor fonksiyonlarını da kullanır ve geliştirir. Zihinsel olarak, nesneleri eşleştirme, sınıflandırma, ölçme, gözlem yapma ve fikirler üretme gibi matematik ve bilim becerilerini kazanır. Canlandırma, taklit ve hayali oyunlar saye sinde hayal gücü gelişir. Arkadaşları ve öğretmenleri ile konuşmak dil becerilerini geliştirir. Kitapları incelemek, boyama ve çizimler yapmak, arkadaşlarına mektup yazmak gibi faaliyetler de erken okuma ve yazma zekâlarının gelişmesine yardımcı olur. Ayrıca anasınıfındaki faaliyetlerin dikkat ve konsantrasyon gerektirmesi çocuğun beyninin bu fonksiyonlarının gelişimine katkıda bulunur. Dikkat eksikliği sorunu ve öğrenme güçlüğü olan çocukların erken fark edilme si ve okula başlamadan gerekli önlemlerin alınmasını sağlar. Tüm bunlar da okula hazır olması ve okul başarısı açısından önem taşır. Kıymetli velilerim şimdi çocuklarımız kazanımların bir kısmını bizlere etkinlik olarak sunacaklardır hepinize hoşça vakit geçirmenizi dileyerek öğrencilerimin ve öğretmenlerimin alkışlanmalarını diliyorum.” Dedi. Bu konuşmadan sonra 4 ortak sınıfın yılsonu gösterilerine geçildi. Geleceğin teminatı olan küçücük okul öncesi öğrenciler boylarından büyük etkinliklerle yetenekli olduklarını ispatladılar. Yaptıkları skeç, pleybek, rond, şarkı, türkü, jimnastik ve halk oyunlarıyla izleyenlerin beğenisi ve alkışını hak ettiler. Anne ve babalar evlatlarının başarılarıyla haklı olarak gurur duydular. MEM-BASIN