2006 yılında Romanya'nın Galati şehrinde düzenlenen bir hazırlık ziyaretiyle start alan proje 3 yıllık çalışma takviminden oluşmaktadır. Projemiz, Hayat Boyu Öğrenme (LLP) programının bir alt dalı olan Grundtvig (Yetişkin Eğitimi) kriterlerine göre hazırlanmış bir aile eğitimi projesidir. İşte Proje: “GELECEK İÇİN EN İYİ AİLELER” Aile eğitiminin öneminin her geçen gün artması bizleri bu alanda bir proje yapmaya sevk etmiştir. Projemizin konusu “özel eğitime muhtaç bireylerin özellikleri ve gereksinimleri konusunda aile ve eğitimcilerin bilinçlendirilmesi, etkili yaklaşım modellerinin geliştirilmesi”ni içermektedir. Özellikle özel eğitim gereksinimi olan çocuklara sahip ebeveynler çocuklarının yaşamlarını düzenlemekte ve kendi yaşantılarına yön vermekte çeşitli sorunlar yaşamaktadırlar. Bu sorunların en başında da bilgisizlik gelmektedir. [URL=http://www.haber46.com.tr/gallerydetails.asp?id=154#]FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ[/URL] Bu projeyle hedeflediğimiz amaçlar; Toplumumuzun bir parçası olan özel eğitime muhtaç bireyleri daha iyi tanımak, onları daha iyi anlamak ve kabullenmek, etkili yaklaşım modelleri konusunda aileleri bilgilendirmek, çocukların topluma entegrasyonunu, yararlı olmalarını sağlamak ve onlara mutlu şekilde yaşayabilecekleri bir dünya kazanmalarında yardımcı olmak temel amaçlarımızdandır. Eğitimde başarı okul, aile, öğrenci ve sosyal çevre ile işbirliği sağlandığı sürece artacaktır. Amacımız bu süreci en iyi şekilde koordine etmek ve etkili hale getirmektir. 3 yıllık takvimden oluşan proje özel eğitime muhtaç bireylerin gereksinim ve özellikleri konusunda aile ve toplumun bilgilendirilmesi ve etkili yaklaşım modellerinin geliştirilmesini hedeflemekte ve aileleri çocukların eğitim sürecine daha etkin bir şekilde katılabilmelerine, onları daha iyi tanımalarına olanak sağlayan aktiviteler içermektedir. Ayrıca bu aktiviteler sırasında aileler arasında birbirlerini tanımaları ve işbirliği içerisine girmelerine fırsat sağlayan bir aile ağı kurulacaktır. Bu aile ağında öğretmen ve ailelere yönelik seminer çalışmaları, ev ziyaretleri, kitap-dergi-anket-broşür basımı, radyo programı, tiyatro, gezi ve benzeri aktivitelere yer verilecektir. Yürütülecek olan proje çalışmalarında diğer ülke ortaklarıyla aktif bir şekilde işbirliği içerisinde olunacak, proje süresince her ülkede en az bir defa belirli aralıklarla bir araya gelinip proje faaliyetlerinin nasıl yürütülmekte olduğu konusunda çalışma raporları sunulacak karşılıklı fikir alış-verişinde bulunulacak ve değerlendirmeler yapılacaktır. Koordinatörlüğünü Danimarka'dan Alleskolen adlı okulun yaptığı projeye Kahramanmaraş'tan İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Litvanya'dan Pagalbos Mokytojui Ir Mokiniui Centro Pedagogine Psikolojik Yardım Merkezi ve Romanya'dan Simion Mehedinti Arts and Crafts Highschool adlı okul ortak olarak katılmakta ve proje faaliyetlerini yürütmektedir. Projenin 2008”“2009 yılı çalışmaları 27- 31 Ekim tarihleri arasında Kahramanmaraş'ta yapılan 4. proje toplantısı ile başlamış oldu. Rehberlik ve Araştırma merkezi rehber öğretmeni İbrahim Daşkıran'ın hazırladığı program doğrultusunda proje ortağı ülkeler şehrimizde kaldıkları bir hafta boyunca özellikle özel eğitim hizmeti veren eğitim kurumlarını ziyaret etmişler ve eğitim sistemimiz hakkında bilgi sahibi olmuşlardır. Ayrıca engelli çocuğu olan ailelerin evlerine yapılan ev ziyaretleri Türk kültürünü ve özellikle Türk misafirperverliğini daha yakından tanımalarına fırsat vermiştir. Şehrimizi ikinci kez ziyaret eden Avrupalı proje ekibi memnuniyetlerini dile getirdiler. Proje çalışmaları önümüzdeki yıl boyunca dönüşümlü olarak ortak ülkeler arasında devam edecek, yapılan çalışmalar ülkeler bazında değerlendirilecek ve fikir alışverişlerinde bulunulacaktır. Bu ziyaretler sayesinde özellikle şehrimizin tanıtımını Avrupa Birliği ülkelerine yapma şansını yaklaşmış olmakla beraber hem de farklı ülkelerin kültürlerini ve eğitim sistemlerini, engelli bireylere yaklaşım tarzlarını yakından tanıma fırsatını bulmuş olacağız. Not: Bu proje, Hayatboyu Öğrenme Programının Grundtvig Programı çerçevesinde Avrupa Topluluğu'ndan alınan destek ile yürütülmüştür. Bu projenin içeriği ve sonuçları hiçbir şekilde Avrupa Komisyonu ve Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı'nın görüşlerini yansıtmadığı gibi proje ve sonuçları ile ilgili tüm sorumluluk proje sahiplerine aittir.