Kahramanmaraş Belediyesi İşletme ve İştirakler Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Halk Ekmek Fabrikasına bağlı Halk Ekmek Satış Büfesi Personeline 2013 Yılı 3. Eğitim ve Bilgilendirme Semineri kapsamında “Ekmek Satışının Artırılması ve Müşteri Memnuniyeti” konulu Eğitim Semineri verildi.

12 Nisan 2013 Çarşamba günü Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezinde yapılan toplantıya Belediye Başkan Yardımcıları Cevdet Kabakcı, Av. Hasan Kara, İtfaiye Müdürü Cahit Küçükönder, İşletme ve İştirakler Müdürü Dr. Ali Rahmi KAYA, Kontrol Teşkilatı üyeleri ve Halk Ekmek Satış Büfesi personeli katıldı.

Belediye Başkan Yardımcısı Av. Hasan Kara' nın selamlama konuşmasının ardından müşteri memnuniyeti konusunda bilgilendirmede bulunan Belediye Başkan Yardımcısı Cevdet Kabakcı; Halk Ekmek Satış Büfelerinin belediyemizin dışa açılan yüzü olması, halkla birebir buluşulan yerler olması dolayısıyla önemli yerler olduğunu, burada görev yapan personelin hijyen kurallarına azami riayet ederek iyi bir esnaflık sergilemesi gerektiğini, halkımızın kaliteli ve sağlıklı ekmek tüketmesi konusunda Halk Ekmek Fabrikalarının misyonuna da değinen Kabakcı, bu tip Eğitim Seminerlerinin kurumsallaşma adına önemli olduğunu belirtti.

Eğitim Seminerinde bir konuşma yapan İşletme ve İştirakler Müdürü Dr. Ali Rahmi KAYA; program yoğunluğundan dolayı Seminere katılamayan Belediye Başkanı Mustafa Poyraz'ın selamlarını ve yeni dönemde yapılacak olan bir takım düzenlemelere ilişkin mesajlarını ileterek başladığı konuşmasında İşletme ve İştirakler Müdürlüğü olarak personel eğitimini önemsediklerini belirterek bugün 2013 yılının üçüncü eğitim ve bilgilendirme seminerini yapıyoruz, katılımlarından dolayı Başkan yardımcılarımıza teşekkür ediyorum. “Her işin Başı Eğitim”, yaptığımız işte bir yerlere gelmek istiyorsak, müşteri memnuniyetini sağlamak istiyorsak, her zaman eğitimli personelle çalışmak durumundayız, yaptığı işle ilgili gelişmeleri takip etmeyen, müşterilerinin talep ve eleştirilerini göremeyen kurum ve firmaların yollarında ilerleyemeyeceğini, bunları sağlamanın yolunun da eğitimli personelden geçtiğini söyledi.

Seminerin son bölümünde Satışları Artırmak üzerine bir konuşma yapan İşletme ve İştirakler Müdürlüğü Kontrol Teşkilatı Kontrolörü Halit Yurdagül; Satış dünyanın en kolay mesleği, eğer doğru ve kurallarına göre yaparsanız. Dünyanın en zor mesleği, eğer sistemsiz ve hedefsiz çalışırsanız. Dünyada en çok satış yapan kişiler kesinlikle daha az satış yapan bir kişiden daha çok çalışmıyorlar, ama hedefleri konusunda çok disiplinli ve taviz vermeden hareket ediyorlar. Zamanın en önemli rakabet gücü olduğunu biliyorlar. İnsanın gelişmesi için zorlanması, hatta rahatsızlık duyması lazım. Rahat hareket ediyorsak, gelişmiyoruz, ileriye gidemiyoruz demektir.

Satışlarımızı; zamanı verimli kullanarak, doğru müşterileri hedefleyip, zamanı doğru müşterilerde harcayarak, tanırımı artırarak, itirazları daha profesyonelce güven içerisinde karşılayarak ve fırsata dönüştürerek artırabiliriz dedi.

Müşteri memnuniyeti anket formu ile ilgili bilgilendirme yapan Gıda Mühendisi Abdurrahman Emin Sarıyıldız; Satış Büfelerimiz aracılığıyla yaklaşık İkibinbeşyüz kişiyle yapmayı düşündüğümüz anketler titiz bir çalışma ile yapılsın, sonuçlarını görelim, gereği neyse yapalım, varsa eksikliklerimiz giderelim ve halkımıza daha kaliteli hizmet sunalım dedi. 

Seminer sonunda soru cevap bölümüyle personelin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri dile getirildi.