Türkiye'de ilk defa Akıl Oyunları dersiyle adını duyuran İstikbal Koleji yine farklı yöntemler kullanarak eğitimine devam ediyor. Zenginleştirilmiş Eğitim Metodu ile öğrencilerin düşünme, problem çözme, üretkenlik, hafıza eğitimi ve liderlik gibi yönlerden yetişmesi hedefleniyor. Ders dışında öğrenciler düşünme becerileri, satranç eğitimi, zeka oyunları (akıl, puzzle, strateji), problem çözme, üretkenlik, liderlik eğitimi, hafıza eğitimi programları alıyorlar.

İstikbal Koleji Müdürü Şuayip Karataş, öğrencilerin gelecek yıllarda hayata atıldıklarında, dünyanın beklentilerine cevap verebilecek niteliklere sahip olmaları ve hızla değişen, küreselleşen dünyaya ancak eğitimle adapte olacağını söyledi. Bunun için Kılıçaslan Eğitim Kurumları olarak Zenginleştirilmiş Eğitim Metodu kullandıklarını ifade etti.

İstikbal Koleji'nde zenginleştirilmiş eğitim programının sadece üstün zekâlılara sunulan bir ayrıcalık olmadığını, okulda her öğrencinin özel olduğunu ve özel ilgi gördüğünü ifade eden Karataş, şunları söyledi: "Üstün zekâlıların sınıflandırıldığı ve diğer öğrencilerden ayrıştırıldığı durumlarda anti sosyal olması gibi problemler ortaya çıkar. Bizler öğrencilerimizin eğitiminde, aynı sınıf içinde öğrencilere farklı metotlar uygulayabilen kurumlarız. Bunun yanı sıra seçmeli dersler ve kulüp çalışmaları kapsamında her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarını dikkate alarak, bir kısmı seçmeli, bir kısmı öğrencinin gelişimine ve yönelimine uygun olarak çok çeşitli zenginleştirilmiş eğitim metotları uygulamaktayız."

Zenginleştirilmiş eğitim metodunda; akademik olarak ders içi başarılarına göre öğrenciler hep bir adım sonrasına taşınılmakta, ders içerikleri öğrenciler için daha anlamlı hale getirilmekte, öğrenciler kendi hızlarında öğrenmeler gerçekleştirebilmekte ve potansiyelini en üst düzeyde kullanabilmektedirler.

İstikbal Koleji'nde Zenginleştirilmiş Eğitim Metodu uygulayan öğretmenlerden Nuray Akçil ve Mertcan Laçin, eğitim kapsamında öğrencilerin düşünme becerileri, satranç eğitimi, zeka oyunları (akıl, puzzle, strateji), problem çözme, üretkenlik, liderlik eğitimi, hafıza eğitimi gibi programlar ve yazarlık gibi programlarla desteklenerek yetiştirildiklerini ifade ettiler.

Zenginleştirilmiş eğitim faaliyetlerine öğrenciler zevkle ve istekle katılıyorlar.