Öğrenci Mehmet Koray EKİCİ; yaptıkları proje ile rastgele alınan bir sayıdan yola çıkılarak pisagor dik üçgenini sağlayan kenar uzunluklar bulabiliyoruz. Bir dik üçgenin bir dik kenarı bilinirse bu kenara bağlı olarak diğer iki kenarının da bulunabildiğini söyledi. Bu projede kesir ve tamsayılar için uygulanabildiğini örneklerle göstermiş olduk ve genel bir formül haline getirmiş olduk dedi ve Pisagor Artık rahat uyuyabilir diyerek ekledi. Öğrenci Tuğba DÖNGEL; ardışık iki tek veya çift sayının çarpımı şeklinde yazılan bilinen bir sayıdan yola çıkılarak yine dik üçgenin diğer kenarlarının çok pratik bir yoldan bulunabileceğini söyledi. Pisagor sayıların nereye kadar devam ettiğine dair genel bir formül geliştirdiklerini söyledi . Öğrencilerin proje danışman öğretmeni Oktay ÖZGÜL; Kahramanmaraş'tan bu yıl çok sayıda proje başvurusu olduğunu biliyoruz, Adana bölgesine gönderilen çevre illerin toplam proje sayısı 432'dir. Bunlardan 83 tanesi bölge sergisine davet edildi. Proje yarışmasına başvuran 432 proje içersinde sergiye davet edilen 7 adet matematik projesi arasına girmek bizi memnun etti dedi. Sütçü İmam Lisesi Müdür Enver NAMLI; Kahramanmaraş'tan toplam 13 adet proje bölge sergisine davet edilmiş bunlar biyoloji dalında Ali Kenger Lisesi, Süleyman Demirel Fen Lisesi, Fizik Dalında Özel Beyza L., Matematik Dalında K. Maraş Anadolu Öğrt. L. Pazarcık L, Sütçü İmam L, Çukurova E. And L. ve Sosyoloji alanından Pazarcık L ve diğer okullardan 7 adet proje hazırlanmıştır. TÜBİTAK Projelerine en ilgili ve en çok projesi sergiye davet edilen okulun Pazarcık Lisesi olduğunu gördük buradan pazarcık L. Ekibini tebrik ediyoruz dedi.