Milli Eğitim Müdürü Sebahattin AKGÜL projenin hedefleri ve çıktıları konusunda şunları söyledi: Proje; ilimizde bulunan kamu kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, reel sektör kuruluşları, ekonomik durumu iyi olan okullar ve il dışındaki hemşehri kuruluşları ile ekonomik durumu iyi olmayan okullar arasında gönüllülük esasına dayalı "KARDEŞ KURUM" ilişkisi kurmayı hedeflemektedir. Taraflar kardeş kurum ilişkisi çerçevesinde Milli Eğitimin temel hedeflerine uygun olmak, mevzuata ve müfredat programına aykırı olmamak kaydıyla her türlü faaliyette bulunabilecekler. Bu çerçevede ziyaret, gezi, restorasyon, boya, badana, malzeme temini, tefriş vb. yardım faaliyetleri gerçekleştirebilecekler. Yapılacak yardımlarda, kardeş okulun ve öğrencilerinin ihtiyaçlarına uygunluk aranacaktır. Sebahattin AKGÜL, eğitimin öncelikle eğitim kurumlarının işi olduğunu ancak genel anlamda düşünüldüğünde eğitimin çıktılarından bütün toplumun etkilendiğini belirtti. Eğitimin bütün toplumun ilgi alanına giren bir olgu olduğunu ifade eden AKGÜL, bu proje ile eğitimin dış paydaşlarını da eğitim sürecine dahil etmeyi düşündüklerini söyledi. Kurumsal eşleştirmenin tamamlandığını ve tarafların imzalayacakları bir protokolle projenin hayata geçirileceğini ifade eden Sebahattin AKGÜL projenin ilimizde sevgi, saygı, sosyal sorumluluk, yardımlaşma ve dayanışma duygularını geliştireceğini, okulların ihtiyaçlarının karşılanmasına katkı sağlayacağını ve dolaylı olarak eğitimin kalitesinin artmasına vesile olacağını belirtti. AR-GE Biriminden sorumlu şube Müdürü H.Hasan KOZAN da projenin başarıya ulaşmasının bütün kurumlarca sahiplenilmesine bağlı olduğunu şayet tüm taraflarca kabullenilmesi durumunda projenin ilimize büyük katkıları olacağını ifade etti. Bu noktada projenin tanıtım ve yaygınlaştırılmasının önem arz ettiğini söyleyen H.Hasan KOZAN bunu sağlamaya çalıştıklarını belirtti. Eğitim konusunun bir çok alanda sancılı olduğunu ifade eden KOZAN bu sorunlar içinde en fazla muzdarip olunan, fiziki yetersizliklerdir. Öyle ki birçok yönetici yönetmiş olduğu eğitim kurumunun fiziki ihtiyaçlarını karşılama mücadelesi vermekten eğitim konusuna eğilememektedir. Bu bakımdan bu proje eğitim kurumlarındaki öncelikle fizikî yetersizliklerin giderilmesi noktasında yardımcı olacak ve eğitim yöneticilerinin performanslarını doğrudan eğitim işlerine yöneltmelerini sağlayacaktır diye konuştu. Proje koordinatörü Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birim çalışanı Münir TEZCAN da projeye içerikle örtüşen bir isim verdiklerini bunun projenin tanıtım ve yaygınlaştırılmasında kolaylık sağlayacağını düşündüklerini söyledi. Projenin detaylarının il Milli Eğitim Müdürlüğü web sitesinin TKY çalışmaları bölümünde yer alacağını belirten TEZCAN, “Bir EDE de sen edin” anlayışının hakim kılınması durumunda projenin il düzeyinde başarıya ulaşacağını söyledi.