İl Milli Eğitim müdürü Sebahattin Akgül konu ile ilgili şu açıklamalarda bulundu; “İlimiz Milli Eğitim Müdürlünce, eğitim öğretimin her alanda yükseltilmesi için yapılan çalışmalardan biride; proje kültürünün eğitim kurumlarında yaygınlaştırılması çalışmalarıdır. Saygın bir yere sahip TÜBİTAK Proje yarışmaları içerisinde; TÜBİTAK ile BİDEB'İN birlikte düzenlediği; “Ortaöğrenim Öğrencileri Arası Proje Yarışması” ve Enerji Bakanlığı Elektrik İşleri Etüt İdaresi Genel Müdürlüğü ile TÜBİTAK'ın birlikte düzenlediği, Ortaöğrenim Öğrencileri Arası Enerji Verimliliği Proje yarışmaları yer almaktadır. İlimizde geçtiğimiz yıllar itibari ile her iki projeye de katılım oldukça düşük gerçekleşmişti. TÜBİTAK projelerinin ilimizde yaygınlaştırılması ve katılımı artırmak için, kurumumuz bünyesinde bulunan ARGE Bölümünde, adı geçen projelere rehberlik etmek üzere bu doğrultuda“TÜBİTAK Projeleri Birimi” kuruldu. Bu maksatla, TÜBİTAK'IN Ortaöğrenim Öğrencilerine hitap eden projeleri, ildeki tüm ortaöğrenim kurumlarına seminerler düzenlenerek anlatıldı. İl genelinde 30 adet seminer düzenlenerek, projelerin önemi, başvuru şarları, şekli, başvuruda dikkat edilecek hususlar vb. konularda geniş anlamla ilgili branş öğretmenleri geçtiğimiz Aralık ve Ocak aylarında bilgilendirildi. [URL=http://www.haber46.com.tr/gallerydetails.asp?id=436#]FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ[/URL] Bu planlama ile ilgili seminerler çerçevesinde yukarıda bahsi geçen ilgili branşlardan ilimizdeki tüm orta öğretimlerdeki 927 öğretmene TÜBİTAK projeleri eğitimi verildiğini” belirtti İl Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE Bölümünde görevli İsmail ÇELİK, yapılan seminerlerle ilgili şu bilgileri verdi: “-TÜBİTAK projeleri ile ilgili en büyük sorun, projelere bakıştaki önyargılar idi. TÜBİTAK Projelerinin kendi okulunu, öğretmen ve öğrencisini aşan nitelikte olduğu düşünülmekte idi. Ayrıca Milli Eğitim sistemindeki çalışmalarda, önceliğin ÖSS ve SBS gibi alanlarda yapılması gerektiği, proje çalışmalarının gereksiz olduğu düşüncesi hâkim idi. Bu çalışma sonrası bu tür önyargılar kırılmıştır. -Seminerlere gönülsüz geldiğini söyleyen öğretmenler, seminer sonrası çok memnun olduklarını ve bakış açılarının değiştiğini ifade etmişlerdir”. Dedi İsmail ÇELİK, proje başvurularında yaşanan artışla ilgili olarak şunları söyledi; “-İlimizin eğitimde başarı sıralamasını proje alanında da yükseltmek için hummalı bir çalışma yürüttük. Çok şükür bu yıl itibari ile ilimizden sadece ortaöğretim kurumlarından, TÜBİTAK'A 31 adet proje çıktı. Geçen yıl bu rakam sadece 2 adetle sınırlı idi. Bu artış bu yıl için çok iyi. Asıl patlamayı önümüzdeki yıl yapacağız. Çünkü seminerler sonrası proje başvuruları için süre, bazı okullar için az kalmıştı. Proje yapan birçok okulumuzun gelecek yıl için proje hazırladığını ve bazı projelerin ise uzun zamana ihtiyacı olduğunu biliyoruz. Dönem başında yapacağımız iyi bir organizasyonla 2010 yılı başvurularının katlayacağını düşünüyorum. -Bu çalışmada bana destek olan Valimiz Sayın M. Niyazi TANILIR'a, Milli Eğitim Müdürü Sebahattin AKGÜL'e, KOSGEP Müdürü Mehmet YILMAZ'a, İl Milli Eğitim Şube Müdürü Hasan KOZAN'a, İlçelerimiz Milli Eğitim Müdür ve Şube Müdürlerine, bilhassa projeleri yapan öğretmen, öğrenci ve okul yöneticilerine, projeler konusunda okullarımıza teknik desteği veren sanayi esnafına teşekkür ediyorum.”