Bakan, Kahramanmaraş Lider İşadamları Derneği (KALİDA) tarafından kadın girişimcilere yönelik düzenlenen ''Rekabet üstünlüğü için inovasyon'' adlı seminerde yaptığı konuşmada, Türkiye'nin en önemli sorunlarından birinin kendi stratejisini oluşturamaması olduğunu ifade etti. Yaşanan sorunların altında ciddi ve doğru planlama yapılmaması yattığını kaydeden Bakan, ''Bakınız ülkemizde hangi il hangi sektöre yatırım yapacak belli değil. Çünkü gerek özel sektörün gerekse kurumlarımızı bir stratejisi yok. Ne yapmamız gerektiğini de tam olarak çözmüş değiliz. O yüzden de mevcut sorunlarımız katlanarak devam ediyor'' dedi. Stratejiyi yolculuğa benzeten Prof. Dr. Bakan sözlerini şöyle sürdürdü: ''Eğer siz yanlış bir yola girdiyseniz dönüp başa dönmeniz gerekecek. O zaman hem zaman hem de maddi kaybınız ortaya çıkacaktır. Dolayısıyla strateji çok önemli ve süreklilik isteyen bir olgu. Dünyada bilgi, teknoloji ve aynı zaman da tüketim de kendini sürekli yeniliyor. O halde planlarımızı buna göre yapmamız gerekiyor. Ayrıca müşteri beklentilerini de ona göre belirlememiz şart.'' Hammadde ile üretilen ürünler arasında ciddi katma değer farkları oluştuğunu anlatan Bakan, ''Bir örnek vermek istiyorum. Cam ve pentium 3 çipinin ham maddesi kum. Kumun maliyeti 0.7 cent. Siz eğer kumla 1 kilo cam üretirseniz bunu 1 dolara satabilirsiniz. Ama pentium çipi üretirseniz 17 bin dolara satarsınız. Aradaki farkı bir düşünün. Demek ki burada ürünün katma değeri ortaya çıkıyor. Baktığınız zaman ikisi de kumdan yapılıyor'' diye konuştu. Türk kültüründe alınteri kavramı olduğunu ve bunun da önemli olduğuna işaret eden Bakan, ''Elbette bu bizim için çok önemli. Ancak günümüzde 'akıl terine' de önem vermemiz gerekiyor. Bir de bizim kültürümüzde kısadan köşe dönme anlayışı var. Uzun vadeli sabrımız yok. Bekleyemiyoruz. Ama gelişmiş ülkelere baktığımızda onlar bu sabrı gösterebilmişler ve bugünlere gelmişler'' dedi. Seminerde daha sonra Prof. Dr. Bakan, katılımcıların sorularını cevaplandırdı.