İl Milli Eğitim Müdürü Sebahattin AKGÜL Eylem planının hedefleri ve çıktıları konusunda şunları söyledi: “ Eylem Planımızın genel hedefi; ilgili kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimlerin katılım ve katkısı ile ortaöğretim çağında olup (14”“17 yaş) eğitim sistemi dışında kalan, okulu terk eden ya da devamsızlık yapan öğrencilerin %100 okullulaşmalarının ve eğitimde cinsiyetler arası eşitliğin sağlanması amacıyla. Özel hedef: ”¢ Sistem dışı kalmış, sistemden ayrılmış veya ayrılma riski bulunan, bölgesel farklılığın ve cinsiyetler arası farklılığın yüksek olduğu yerlerde yaşayan çocuklara mevcut eğitim sistemi içinde yerlerini almalarına yardımcı olmak. ”¢ Eğitiminin önemi konusunda toplumun bilinçlendirilmesi ve anne babaları kız çocuklarını okula göndermeye ikna edilmesi. ”¢ Ortaöğretime geçişte rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin daha etkin çalışmasının sağlanması ve ortaöğretime geçişte mesleki teknik eğitimin özendirilmesi ”¢ Mesleki orta öğretimde okullaşma oranı artırılarak bölgenin işgücü profiline uygun meslek liselerinde yeni bölümler açılması ”¢ Eğitim sektöründeki tüm paydaşların sorumlu hissetmelerinin sağlanması, sürece dahil edilerek bilinçlendirme faaliyetlerini desteklemesi gerektiğini belirtti. Sebahattin AKGÜL, eğitimin öncelikle eğitim kurumlarının işi olduğunu ancak genel anlamda düşünüldüğünde, eğitimin çıktılarından bütün toplumun etkilendiğini belirtti. Eğitimin bütün toplumun ilgi alanına giren bir olgu olduğunu ifade eden AKGÜL, bu eylem planı ile eğitimin dış paydaşlarını da eğitim sürecine dahil etmeyi düşündüklerini söyledi. AR-GE'den sorumlu şube müdürü H.Hasan KOZAN, Mesleki ve teknik ortaöğretim okul ve kurumlarımıza öğrenci akışını hızlandırmak için mesleki rehberlik tanıtım yönlendirme çalışmalarına önem vermekteyiz. Eylem planı çerçevesinde şu faaliyetler yapılacaktır. İŞKUR tarafından yapılan yerel işgücü piyasa analizi sonuçlarına göre cazip modüllerin ve mesleki eğitim programlarının açılması İlköğretimde görev yapan rehber öğretmenlerin hizmetiçi eğitime alınması Ortaöğretime devam ederken ayrılan öğrencilerin tespit edilip ayrılma nedenleri araştırılarak sorunlarının giderilmesi ve okula devamının sağlanması., İlköğretim son sınıfta çocuklarını ortaöğretime göndermeyecek velilerin tespit edilerek ortaöğretim ve mesleki teknik eğitim hususunda ebeveynlerin bilincinin arttırılması Ortaöğretimde alan seçimi konusunda velilerin ve öğrencilerin bilgilendirilmelerine yönelik etkinlikler yapmak Kırsal bölgelerde okul ve pansiyon sayısının artırılması Toplumsal duyarlılık ve farkındalığın arttırılmasına yönelik yazılı ve görsel medyayı kullanarak eylem planın tanıtılması, kullanılacak afiş, broşür ve kitapçıklar, rozetler hazırlanıp il ve ilçelere dağıtılması . Eğitime duyarlı kişi, dernek, vakıf, kurum ve kuruluşlarla irtibata geçilerek ortaöğretimde okullaşma ile ilgili olarak daha sorumluluk hissetmelerinin sağlanması ve öğrencilerin barınma, parasız yatılılık, maddi sorunlarına çözüm bulma konusunda destek sağlanması İl/ilçe milli eğitim müdürlüğündeki yöneticiler tarafından ilköğretim ve ortaöğretim ile bağlı kuruluşlara ziyaret ve denetimler yapılması. İl genelinde Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yılda iki kez seviye belirleme sınavı yapılması ve sınav sonuçlarına göre okulların başarı sıralaması belirlenerek çözüm aranması yapılacaktır. İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde Ortaöğretimde Mesleki Rehberlik ve Danışma Hizmetleri AR- GE Birimince yürütülmektedir,”dedi.