Program saygı duruşuna müteakiben İstiklal Marşı ile devam etti. Açış konuşması yapan Anadolu Öğretmen Lisesi müdür başyardımcısı Ferit Topçuoğlu şunları dedi: ”˜Öğretmen okullarının kuruluşunun 161. yıl dönümü nedeniyle hazırlamış olduğumuz proğramı onurlandırdığınız için teşekkür eder saygılar sunarım. Öğretmen yetiştirme ihtiyacı ve politikası Fatih Sultan Mehmet dönemine uzarsa da, resmî ve teşkilatlı olarak 16 Mart 1848 yılında padişah Abdülmecid'in buyruğuyla İstanbul Fatih'te “Darül Muallimini Rüştiye” adıyla 3 yıl süreli bir öğretmen okulu açılmıştır. 1881'de ilkokul öğretmen ihtiyacını acilen karşılamak üzere kurs şeklinde “Darülameliyat Uygulama Okulu” açılmıştır. 1882 yılı öğretmen yetiştiren okulların İstanbul dışında açılmaya başlandığı tarihtir. 1908 yılına kadar öğretmen okullarının sayısı 31'e çıkarılmıştır. 1926 yılında kabul edilen kanun ile İlk Muallim Mektepleri ve Köy Muallim Mektepleri olmak üzere iki tip öğretmen okulu açılır. Bu suretle Türkiye'de biri köy için, bir de şehir için olmak üzere iki tip öğretmen yetiştirmeye gidilir. Köy ilkokullarının öğretmen açığının kapatılması için düşünülen kısa vadeli çözüm yollarından birisi “Eğitmen” adı verilen, askerliğini çavuş olarak yapmış, tercihen ilkokul mezunu, yetenekli erkekler ve ilkokul mezunu bayanlar 6-8 aylık kursa tabi tutularak yetiştirilmişler, kursu bitirenler öğretmen olarak görevlendirilmişlerdir. Köy muallim mekteplerinin kapanmasından sonra 1939 yılında toplanan 1. Milli Eğitim Şurası'ndan hemen sonra 17 Nisan 1940'ta 3803 sayılı Köy Enstitüsü Kanunu kabul edilmiş, 1948 yılına kadar yurdun çeşitli bölgelerinde 21 Köy Enstitüsü açılmıştır. 1954 yılında öğretmen yetiştiren kurumların “ İlköğretmen Okulu” adı altında birleştirilmesiyle Köy Enstitüsü uygulamasına son verilmiştir. İlköğretmen Okulları, ilkokul üzerine 6, ortaokul üzerine 3 yıl öğrenim süreli olarak düzenlenmiştir. Bu süre 1970'te ilkokul üzerine 7, ortaokul üzerine 4 yıl olmuştur. 1974-1975 öğretim yılından itibaren ilköğretmen okulları, Öğretmen Liselerine dönüştürülmüştür. Temel Eğitim 1. 2. kademe “İlkokullar,Ortaokullar” için öğretmen yetiştirmek üzere 2 ve 3 yıllık Eğitim Enstitüleri açılmıştır. Eğitim Enstitüleri 1982'den itibaren Eğitim Yüksek Okulları adı altında YÖK'e devredilmiştir. 1989 yılında ilkokul öğretmenliği de dahil bütün öğretmenlerin lisans seviyesinde öğrenim görmesi kararı alınmıştır. Böylece ilkokul öğretmeni yetiştiren Eğitim Yüksek Okulları 2 yıldan 4 yıla çıkarılarak Eğitim Fakülteleri bünyesine alınmıştır. 1989-1990 öğretim yılından itibaren öğretmen liseleri Anadolu Öğretmen Liselerine dönüştürülerek, öğretim süreleri 4 yıla çıkarılmıştır. Bugün sayıları 193'e ulaşan bu okullarda yabancı dil ağırlıklı eğitim verilmektedir. Anadolu Öğretmen Lisesi mezunlarına; İlk 5 tercihinde Eğitim Fakültesini kazananlara bakanlıkça karşılıksız burs verilmekte; Hangi tercihinde olduğuna bakılmaksızın Eğitim Fakültesini kazananlara ek puan verilmektedir. Öğrencilerimiz Öğretmenlik programları dışında tercih yaptığında puanı kırılmamaktadır. Okulumuz 1990-1991 öğretim yılında Atatürk Kız Lisesi bünyesinde eğitime açılmış olup, bu binaya 1999-2000 öğretim yılında taşınmıştır.Öğrenci mevcudumuz 135 kız yatılı olmak üzere toplam 411'dir, 1994 yılında ilk mezunlarını veren okulumuz, ilimiz hatta ülke çapında yüksek puanlar alarak, ilimize Türkiye sıralamasında çok olumlu katkılarda bulunmuş; Sosyal,kültürel ve sportif faaliyetlerde il çapında başarılı olarak takdir toplamıştır. MİSYONUMUZ; Öğrencilerimizi, Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarının bilincinde, geleceğin eğitim liderleri olarak eğitmek ve evrensel değerlere sahip model okul toplumu oluşturmaktır. VİZYONUMUZ; Okulumuzu; Avrupa Birliği normlarına eşdeğer eğitim veren, ülkemizin en kaliteli eğitim kurumu yapmaktır. Öğretmenlik mesleğine ve öğretmene önem veren bir millet olarak 16 Mart'ları ; öğretmen adayı sevgili gençlerimize, öğretmenlik sevgisinin ve coşkusunun kavratıldığı, öğretmenler arasında birlik ve dayanışma duygularının yeşertildiği günler olarak görüyoruz. Büyük önder Atatürk; “ Muallimler! Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakâr muallim ve mürebbileri, sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti, sizin maharetiniz ve fedakârlığınız derecesiyle mütenasip bulunacaktır”. vecizesiyle, öğretmenlerimize sorumluluklarını hatırlatmaktadır. “Çocuklarınızı geleceğe göre eğitiniz, onlar sizin değil gelecek zamanın insanlarıdır”. “Gül bitirmek için toprak olmak gerektir”. Sözlerimi bağlarken başta Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere ebediyete intikal eden tüm öğretmenlerimizi rahmet ve saygıyla anıyor, öğretmenlerimizi, öğretmen adayı sevgili gençlerimizi kutluyor, sağlık, mutluluk ve başarılar diliyorum.' Bu konuşmanın ardından 11-B sınıfı öğrencilerinden Zehra yıldırım “üzgünüm çocuklar öğretmen olmadım!” adlı şiiri ve 10-C sınıfı öğrencilerinden Betül Çetinkaya ise Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in öğretmen okullarının kuruluşunun 161. yıldönümünü kutlayan mesajını okudu. Daha sonra Okul Edebiyat öğretmenleri yönetiminde öğrencilerin oluşturduğu tiyatro ekibi Ülkemizin önde gelen yazarlarından barışın, sağduyunun, dostluğun ve sevginin özlemini yansıtın, en önemli özelliği ise, "gülmece"yi ustalıkla kullanan Turgut Özakman, oyunlarında Ah Şu Gençler, kabare anlayışı ile biçimlenen, açık biçimin ve göstermeci üslubun kullanıldığı son derece esnek dokulu bir güldürüsünü Sahnelediler. Program müzik öğretmeni ve müdür yardımcısı Münir Dedeoğlu yönetiminde Türk sanat müziği vokal grubuyla son bulurken katılımcılara öğle yemeği ikram edildi.