Kampanya kapsamında okul yöneticileri, öğretmen ve öğrencilere yönelik “okuma kültürü” konulu konferans serisine Afşin ilçesinde devam edildi. Şube Müdürü Eğitimci-yazar Ramazan Avcı tarafından verilen konferanslar büyük bir ilgi ve beğeniyle dinlenirken, dinleyiciler kitap ve okuma alışkanlığı konularının gündemde tutulması adına faydalı bilgiler ediniyorlar. İl Millî Eğitim Müdürü Tahsin Nas konuyla ilgili olarak, “Öğrencilerimizi okuyucu, öğretmen ve yöneticilerimizi bu konuda rehber ve takipçi yapmak istiyoruz. Bunu gerçekleştirmek için konferanslar halkasına ilçelerimizi de eklemiş bulunuyoruz. Amacımız, okuma alışkanlığı konusunda ortak akıl, ortak şuur oluşturmaktır ve bunu da başaracağız.” dedi. Afşin TEAŞ İstiklal İlköğretim Okulu salonunda okul müdürleriyle Türkçe ve edebiyat öğretmenlerine yönelik olarak “Okuma Alışkanlığı ve Kültürü” konulu konferansında Ramazan Avcı, öğretmen ve yöneticilere büyük görev düştüğünü, okuma alışkanlığı kazandırmanın her öğretmenin öncelikli görevi olduğunu, bunu başarabilirsek öğrenmenin yolunun öğretilmiş olacağını belirterek “Yapılan araştırmalarda okuma alışkanlığı konusunda Türk halkının %76'sının tesadüfen okuma eyleminde bulunduğu, öğretmenlerin kitap okuma konusundaki katkısının sadece %14 olduğu tespit edilmiştir. Bu kabul edilemez bir gerçektir. İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarımızda sınıf, Türkçe ve edebiyat öğretmenlerimiz öğrencilerle bire bir ilgilenmeli, onların ilgi ve istidatlarını tespit ederek bu doğrultuda kitap okumaları için rehberlik yapmalı; yöneticiler de bu eylemin gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini her fırsatta denetlemelidirler. Okuma alışkanlığı kazandırılamadığı müddetçe öğrencilerin okulu sevmeleri, istenilen başarıyı göstermeleri beklenmemelidir.” dedi. Konferansta Afşin İlçe Millî Eğitim Müdürü Nusret Karataş da hazır bulundu. Avcı, öğleden sonra Afşin İMKB Anadolu Ticaret Meslek Lisesi öğrencileriyle buluştu ve onlara kitap okumanın önemiyle ilgili bir konferans vererek başarının doğru kararların sonucu oluştuğunu, doğru karar verme sürecinde kitap okumanın sağladığı katkıyı örneklerle anlattı. Okuma ”“ dil-iletişim ilişkisi, okuma-sınav başarısı, okuma-gelişme arasındaki ilişki konularında öğrencilerle bilgi paylaşımında bulundu.