Öğrencilerin eleştirel düşünme tutum ve becerisi kazanmaları ve özgür düşünebilen yurttaşlar olarak yetişmeleri için öğretmen eğitiminin desteklenmesine yönelik olarak Eğitim Reformu Girişimi (ERG) tarafından hazırlanan, İlimiz dahil 8 ilde uygulanacak olan ve Millî Eğitim Bakanlığı, Sabancı Üniversitesi ve Akbank TAŞ arasında imzalanan "Soran ve Sorgulayan Gençler İçin Öğretmen Eğitimi Destek Projesi: Düşünme Gücü" kapsamındaki eğitim süreci devam ediyor. İlimizde Millî Eğitim Müdürlüğü Hizmetiçi Eğitim Şubesi tarafından organize edilen, Haziran 2009 tarihinde başlayıp daha önce değişik zaman dilimlerinde ilk iki aşaması gerçekleştirilen projenin üçüncü aşaması da tamamlandı. Bu üç aşamada ilimizden seçilen 12 formatör öğretmenin eğitimi gerçekleştirildi. Bu eğitimlerde alanlarında ülke genelinde kariyer yapmış akademisyen ve uzman eğiticiler görev aldı. Projede görev alan uzman eğiticilerden İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yard. Doç. Dr. Kenan Çayır, Projenin Kahramanmaraş'ta uygulanan süreci hakkında şu değerlendirmeyi yaptı: “Soran ve Sorgulayan Gençlik İçin Öğretmen Eğitimi Destek Projesi” kapsamında Kahramanmaraş'ta 2009 yılı Haziran ayında başladığımız eğitimlerin üçüncü ve son aşamasını 3 Ekim 2009 itibariyle tamamlamış bulunuyoruz. 12 eğitici adayıyla başladığımız üç zorlu eğitim aşamasını tam kadro ile ve başarıyla bitirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Bu süreçte biz uzman eğiticiler Kahramanmaraş'taki arkadaşlarla oldukça uyumlu bir şekilde çalıştık; ”˜çocuklarımıza nasıl daha iyi bir eğitim verebiliriz' diye uzun tartışmalar yaptık, yeni öğretim yöntemlerini uyguladık ve bilgilerimizi pilot okullardaki öğretmen arkadaşlarımızla paylaşmak için hazırlıklar yaptık. Karşılıklı olarak çok şey paylaştığımızı ve öğrendiğimizi düşünüyoruz. Tüm eğitim aşamaları boyunca bizlere her türlü desteği veren İl Milli Eğitim Müdürümüze ve Şube Müdürümüz Ramazan Avcı Beye sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz. Büyük özverilerle, önemli sağlık engelleri olduğu halde dahi eğitimlere devam eden öğretmen arkadaşlarımıza büyük saygı duyduğumuzu ifade etmek istiyoruz. Bu projenin öğretmen eğitimi açısından Türkiye'de ve Kahramanmaraş'ta önemli dönüşüm yaratacağını, bizzat eğitici adaylarımızın okullardaki ilk derslerinde edindikleri deneyimlerden anlıyoruz. Artık işin ağırlığı eğitim alan ve arkadaşlarına bilgilerini aktaracak olan öğretmen arkadaşlarımızdadır.” dedi. Projenin bundan sonraki süreci hakkında bilgi veren eğitim yöneticisi Ramazan AVCI, “Eğiticilerin eğitimi sürecini başarıyla tamamlamış bulunmaktayız. Bu süreçte alanlarında son derece başarılı çok değerli akademisyen ve uzman eğitimcilerin bilgileriyle eğitime aldığımız formatör öğretmenlerimizin azimli, istekli ve özverili yaklaşımları büyük bir sinerji oluşmuştur. Formatör öğretmenlerimiz önümüzdeki aylarda bu sinerjiyi İlimizde görev yapan Anadolu Öğretmen Liselerinde ve ilköğretim okullarından ikinci kademesinde görev yapan 350 branş öğretmenine aktaracaklardır. Yeni tekniklerle, yeni bir heyecan dalgasıyla, yeni ve modern bir eğitim anlayışını hâkim kılacağız.” dedi. MEM-BASIN