Beyaz Sürücü Kursu sahiplerinden Hakan Barbudak, yeni ehliyet sistemi konusunda gazetemize yaptığı açıklamada, yapılan yeni düzenlemelerle uluslararası standartlara sahip olduğu için birçok ülkede yeni ehliyetlerin geçerli olacağını söyledi.

YENİ EHLİYET NASIL OLACAK 

Barbudak, Yeni ehliyetlerin nasıl olacağı konusunda yaptığı açıklamada; “Kara yolları trafik yönetmeliğinde yapılan yeni düzenlemelerle uluslararası standartlara sahip olduğu için birçok ülkede yeni ehliyetlerimiz geçerli olacak. 1 Ocak 2016 öncesinde alınmış olan ehliyetlerde aynı şekilde yeni ehliyetlerle değişime gidilecek ve 2020 yılına kadar ülkemizdeki ehliyeti bulunan herkes yeni ehliyetleriyle dünyanın bir çok ülkesinde araç kullanabilecek” dedi.

NELER DEĞİŞTİ

Yeni düzenlemelerin aslında sil baştan yepyeni bir sistemi hayatımıza soktuğunu ifade eden Barbudak; “Yapılan yeni düzenlemeler aslında sil baştan yepyeni bir  sistemi hayatımıza soktu. Eskiden 10 metre arabayı hareket ettiren ileri geri götüre bilen ehliyet alabilirken . Bugün bu şartlar çok daha zorlaştı ve yaklaşık 8 km sınav parkuru ,geri geri 25 metre gitme,yokuşta araç kaldırma ve kursiyerlerimizi en çok zorlayan standart’a uygun şekilde tek seferde geri park etme mevcut düzenlemelerin sonucu oldu.Verilen eğitimleri birebir alan tüm kursiyerler başarı ile bu zorlu parkuru geçip gerçekten ehliyet almayı hak eden bireyler olarak trafiğe çıkıyorlar” şeklinde konuştu.

DİREKSİYON EĞİTİMİ KAÇ SAAT

Sürücü adaylarının 14 saat akan trafik direksiyon eğitimi almalarının zorunlu olduğunu kaydeden Barbudak; “Yeni Düzenlemeler,eğitim sistemimizi de gerçekten düzene soktu aslında. Eskiden adayların karmaşık şekilde eğitim için gelmelerinde düzensizlik hakimdi. Günümüzde ise  randevu sistemi oluşturmuş bulunmaktayız. Tüm kursiyerlerimiz için belirlenen  saatlerde gelip eğitimleri alarak hem daha düzenli oldu hem de birebir eğitimlerle daha faydalı bir hale geldi. Yönetmelikte  tüm kursiyerlerin alması gereken zorunlu eğitim saatleri belirtiliyor bu na göre B sınıfı ehliyet için En az 2 saat simülatör eğitimi  yada kurumlara özel olarak düzenlenmiş direksiyon eğitim alanlarında adaylar ilk acemiliklerini atmak için  en az 2 saat bu eğitimi alırlar. Akan trafiğe çıkmaları uygun görüldüğü taktirde kendilerini hazır hissettiklerinde en az 14 saat akan trafik direksiyon eğitimi almaları zorunludur. Yok efendim sen kullanmayı biliyorsun gelme  yada şurdan kısa tur atalım bugünlük yeter.. . gibi ibareler artık eskide kaldı. Yapılan sıkı denetimler artık tüm kursiyerlerin eğitim saatinde belirlenen araçta olma zorunluluğu bulunmakta ve bu duruma uymayan kurum yada kursiyerler hakkında incelemeler başlanmış bulunmaktadır” dedi.

Beyaz Sürücü Kursu

YENİ EHLİYET SINIFLARI NELERDİR

Sadece motosiklet için A1, A2 ve A sınıfı olmak üzere 3 farklı ehliyetin artık hayatımızda olduğunu belirten Barbudak; “Yapılan yenilikler sonucunda 17 sınıf ehliyet hayatımıza girmiş bulunmakta. Sadece motosiklet için A1, A2 ve A sınıfı olmak üzere 3 farklı ehliyet artık hayatımızda. Otomatik vites araç kullanmak isteyenler için yapılan yeniliklerden biride bu oldu aslında. Kursiyer  Otomatik vites araçla eğitim alıp yine eğitim aldığı araçla sınava girerek sertifika almayı hak edecek ve Otomatik Vites Ehliyete sahip olacak.Kamyonlar , minibüsler Otobüsler ve çekiciler için ayrı ayrı olmak şartıyla herkes ihtiyacına uygun şekilde ehliyet alabilecek” dedi. 

OTOMATİK VİTES İLE SINAVA GİRİLEBİLİR Mİ

Otomatik vites araçla sınav yapıcıların gözetiminde sınava tabi tutulur ve başarılı olduğu taktirde ehliyet almaya hak kazanır” diyen Barbudak; “Otomatik vites araçla eğitim alan kursiyerlerimiz yine aynı şekilde eğitim almış olduğu otomatik vites araçla sınav yapıcıların gözetiminde sınava tabi tutulur ve başarılı olduğu taktirde ehliyet almaya hak kazanır. Ehliyet sınıfı yazan bölümde B (SADECE OTOMATİK VİTES ) şeklinde bir ibare olacaktır ve sadece otomatik araç kullanabilecektir. Manuel olarak araç kullanan ve ehliyetini bu şartlarda alan vatandaşlarımız tekrar otomatik için sınava girmeyip almış olduğu mevcut ehliyet hem manüel hem de otomatik ikisini kapsayacaktır” şeklinde konuşarak;

DİREKSİYON SINAVI HAKKINDA BİLMEMİZ GEREKEN NELERDİR

“Aslında direksiyon sınavı abartıldığı kadar da zor değil. Kurallara riayet eden ve düzenli eğitimini almış tüm kursiyerlerimiz başarılı oluyor zaten.Sınav günü heyecan yapıp  panikle hata yapmadığı takdirde  tüm parkuru başarılı bir şekilde tamamlayarak kazanmış oluyorlar. En önemlisi bu zaten tekrar söylüyorum sınav heyecanı olmadığı taktirde eğitimlerini düzenli almıştım kursiyerlerimiz başarılı oluyor” ifadelerini kullandı.

EHLİYET SINAV SONUÇLARI NASIL ÖĞRENEBİLİR

Sürücü adaylarının sınavdan yaklaşık 10 gün sonra MEB sayfasında TC kimlik numarası girilerek almış oldukları notlara bakabileceklerini kaydeden Barbudak; “Ehliyet Sınavı öncelikle bakanlığın belirlediği tarihlerde yazılı (teorik) sınav yapılır. Sınavdan yaklaşık 10 gün sonra MEB sayfasında TC kimlik numarası girilerek almış oldukları notlara bakabilirler. Teorik Sınavdan başarılı olan kursiyerler direksiyon eğitimleri de bittiyse şayet yine il milli eğitim müdürlüklerinin belirlediği tarihlerde Direksiyon sınavına tabi tutulurlar. Tüm parkuru dolaşıp, hatasız tamamlayan ve başlangıç noktasına tekrar gelen aday ehliyet almaya hak kazanmış bulunmaktadır. Direksiyon sınav sonucu açıktır aslında ama resmi sonuç bir gün sonra milli eğitim tarafından açıklanır ve sürücü kursları aracılığıyla kursiyerlere sonuçları bildirilir”

DİREKSİYON SINAVINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ÖNEMLİ HUSUSLAR

Direksiyon sınavında dikkat edilmesi gereken hususları açıklayan Barbudak; “Öncelikle ne kadar olmasın desek de en aza indirgememiz gereken bir heyecanımız var. Heyecan var ise panik yaparız ve sınavda başarısız oluruz. Kendimize güvenip “EVET BEN BUNU BAŞARACAĞIM” İnancıyla o koltuğa oturup kurallara riayet ederek sınavı tamamlamamız gerek. Trafik kazalarından yılda binlerce vatandaşımızın hayatını kaybettiğini biliyoruz bu yüzden araç kullanırken her ne olursa olsun çok dikkatli olmalıyız. Bizler gerek Teorik eğitimlerimizde gerekse uygulama direksiyon eğitimlerimizde kursiyerlerimize dersleri anlatırken hep bu konu üzerinde duruyoruz. DİKKAT her ne olursa olsun dikkatli olmalıyız” diyerek;

75 CEZA PUAN NASIL DOLDURULUR

75 ceza puanını doldurduğunda ehliyetleri alınıp yeniden sil baştan sınavlara tabi tutularak yeniden ehliyet alabileceklerini ifade eden Barbudak; “Yeni sistemde Stajyer ehliyet alan adaylar 75 ceza puanını doldurduğunda ehliyetleri alınıp yeniden sil baştan sınavlara tabi tutularak yeniden ehliyet alabilecekler. Kırmızı ışık ihlali, şerit ihlali, hatalı sollama, alkollü araç kullanma bu saydığımız bir kaç madde bile 75 ceza puanını doldurmanıza sebeptir” dedi.

GERİ PARK ETME NASIL

Geri park etmede yaşanılan sorunlar konusunda açıklama yapan Barbudak; “Yeni sınav sisteminin olmazsa olmazı geri park etme. Adayların başta korkulu rüyası olarak nitelendiriyoruz biz bunu. Ama sadece başta böyle, eğitimlerini düzenli bir şekilde almış aday için asla korku değildir bu çünkü bilir nerde ne yapacağını nasıl hareket edeceğini. Geri park nasıl yapılır?  Bu çalışmayı video olarak izlemek daha uygun olur”

SİZİN BU UYGULAMA İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİZ

Yeni uygulama ile ilgili görüşlerini paylaşan Barbudak, şunları söyledi: “ Trafik hayatımızın olmazsa olmazı ve her gün trafiğe binlerce araç çıkıyor binler ce sürücü yollarda… Bilinçli sürücüler yetiştirmek sürücü kurslarının vazgeçilmez ilkesi olmalı öncelikle. Ben şahsım adıma bunu bir vebal olarak görüyor ve ehliyet verdiğim tüm adaylarıma ilk günden son güne her ne olursa olsun bu bilinci aşılamak üzere programlar uyguluyorum. Her defasında dile getirdiğimiz şey bu öncelikle dikkat sonra saygı yayalara saygı yoldaki diğer sürücülere saygı kısacası insanlığa saygı birbirimize karşı saygılı olduğumuz takdirde her şey çok düzenli işler. Yapılan yeni düzenlemelerin amacı trafik kazalarını en aza indirerek bilinçli sürücüler yetiştirmek. Adaylar kayıt yaptıracakları kursları gerçekten iyi seçmeli. Alacağı eğitimler çok önemli. 3 kuruş aşağıya yazılıp girdiği her direksiyon sınavından kalan 10larca insan tanıyoruz ki sizlerinde çevresinde vardır örnekleri. Şuan taban fiyat uygulanmakta ve belirtilen fiyatın altında kayıt yapmak kesinlikle yasak. Devletin belirlemiş olduğu bu fiyata uymayıp daha aşağı ücretle aday kaydı yapan kurslar kesinlikle doğru düzgün eğitim vermeyip ilgilenmeyecektir. Temsilen 1000 liraya kaydolan adaya ehliyetin maliyetini söylediği rakamdan çok daha fazlasına çıkartacaktır. Bu yüzden kurs seçimi yaparken ilk kayıt aşamasında her şeyi  a’dan z’ye konuşarak bu doğrultuda sözleşmeyi imzalamak en doğru olanıdır.Herhangi bir kursa vardıklarında kurs ücreti ne kadar sorusundan ziyade  ödeyeceğim bedele karşılık sizlerden nasıl bir hizmet satın alacağım sorusunu sormalı aday. Bu yüzden Burada tüm meslektaşlarıma da sesleniyorum her ne olursa olsun vereceğimiz eğitimlerle rekabet kuralım fiyatlarla değil. Hizmette eğitimde rekabet olsun.  Olsun ki daha iyi şeyler yapalım başaralım”

Daha Ayrıntılı Bilgi İçin Beyaz Sürücü Kursu'nun iletişim numaralarını arayabilirsiniz...

Gözde Sitesi, (0344) 221 9611, Hakan Barbudak...