Yeşilevler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi tarafından hazırlanan 'Simülasyonlu Kaynak' isimli proje Türk Ulusal Ajansı tarafından 52 bin 428 Euro hibe ile değerlendirmeye uygun bulundu. Ulusal Ajans'a bin 482 proje sunuldu. Kabul gören 221 proje arasına giren proje, büyük bir başarıya imza attı.

Erasmus Hareketlilik Projesi kapsamında 24 öğrencinin iki refakatçi öğretmenle Almanya'da, 6 öğretmenin ise Avusturya'da 14'er günlük mesleki eğitim alacaklarını söyleyen Yeşilevler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Şahin Albayrak, projeye yurt dışından da iki ortakları olduğunu belirtti. Almanya'nın Dorsten kentinden Günnemann, Grosse&Co. GMbH ile Avusturya'dan Schulungs Zentrum Fohnsdorf (SZF) adlı eğitim kurumlarının projeye destek verdiğini ifade eden Albayrak, "Almanya'dan proje ortağımız Günnemann, Grosse&Co. GMbH ile mesleki eğitim kursu kapsamında ileri kaynakçılık eğitimi ile ilgili her tür türlü eğitim stajını gerçekleştireceğiz. Projemizin Avusturya ayağını oluşturan SZF eğitim kurumu ise KOBİ niteliğindeki işletmelerde çalışan kişiler ile işsizlerin eğitimi üzerine uzmanlaşmış olan bir mesleki eğitim merkezidir. Kurum, 1973 yılından beri faaliyet göstermekte olup Avusturya Ekonomi ve Çalışma Bakanlığı, Fohnsdorf Belediyesi, İŞKUR ve Aichveld-Murboden geliştirme şirketi tarafından desteklenmektedir. Kurum, aynı anda bin 500 kursiyere eğitim verme kapasitesine sahip olup 180 öğretim görevlisi çalışmaktadır." dedi.

Öğrencilerin alacağı eğitimler hakkında bilgi veren Proje Koordinatörü Yeşilevler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Metal Teknolojileri Alan Öğretmeni Ahmet Gürbüzeli de kaynak teknolojisinin Türkiye sanayisinde çok önemli bir yere sahip olduğunu ifade etti. Kaynak teknolojisinin tasarım, imalat, bakım, montaj gibi sektörlerde çalışan bir çok firma tarafından çok geniş bir alanda kullanıldığını söyleyen Gürbüzeli, "Kaynak alanında işgücü eğitimi, emek, zaman ve güç isteyen pahalı bir süreçtir. Ayrıca kaynakçıların kaynak atmosferi nedeniyle sağlık problemleri de oluşmaktadır. Proje kaynakçı eğitimlerinde simülasyonla uygulama imkanı tanıması ile hem bütçe yetersizliğine hem sağlık sorunlarına hem de iş kazalarının azaltılmasına yardımcı olacaktır. Katılımcı öğrencilerimizin kaynak deneyimine, eğitmenlerimizin ise simülatörlü kaynak uygulama metotlarını ve yaşanan süreçleri öğrenmeye ihtiyaç vardır. Proje ile katılımcı öğrenciler simülatörler de kaynak uygulaması yapacaklardır. Eğitmenler uygulama tekniklerini göreceklerdir." diye konuştu.