Derindere Motorlu Araçlar, Türk mühendisler tarafından geliştirdiği elektrikli taksiyi İstanbul’da yollara çıkardı. Elektrik motoru sayesinde çevreyi koruyan DMA Taksi, günde 150 TL’lik yakıt yerine 12 TL’lik elektrik kullanıyor. DMA Taksi, 5-8 Şubat 2015 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek 'TaxiWorld' fuarında görücüye çıkacak.

Konuyla ilgili yazılı açıklama yapan DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, elektrik motoru sayesinde çevreyi kirletmeyen DMA Taksi'nin sessiz, kokusuz ve titreşimsiz motoru ile yolcularına konfor sunduğunu söyledi. DMA Yönetim Kurulu Başkanı, "Toplu taşımacılıkta konfora önem veren çevreci taksi yolcuları, DMA Taksi’yi tercih ediyor. Öte yandan sağladığı bakım ve yakıt tasarrufunun yanı sıra ikinci el alım garantisi ile taksicilerden de büyük bir ilgi görüyoruz." dedi. Önder Yol, DMA Taksi'nin sağladığı bakım ve yakıt avantajı ile yaklaşık 2 yılda kendisini amorti ettiğini ifade etti.

Dizel veya LPG içten yanmalı motorlar ile çalışan tüm araçlara göre 10 kattan daha fazla yakıt ekonomisi sunduklarını belirten Önder Yol, "Sadece İstanbul’da yaklaşık 20 bin taksi faaliyet gösteriyor. Bu taksilerin tamamı elektrikli olması halinde yılda yaklaşık 1 milyar TL’lik yakıt tasarrufu sağlanabilir. Uzun vadeli bir hedef olsa da dünyanın gittiği yoldan ilerlememiz gerektiğini düşünüyoruz. Elektrikli araç kullanımının her alanda yaygınlaştırılması için gerekli teşvikleri verilmesi gerektiğine inanıyoruz." şeklinde konuştu.

DMA Taksi şoförlerinden Mert Al, söz konusu aracın diğer taksiler ile kıyaslanamayacak kadar ekonomik olduğunu belirtti. Al, "Normalde taksilerde 2 şoför çalışır. Gündüzleri en az 60 TL ve geceleri yine en az 80 TL olmak üzere günde ortalama 150 TL yakıt almak zorunda kalırlar. Bu tüketim çoğu zaman ayda 4 bin 500 TL’yi aşar. Ben ise günü yine yaklaşık, 10-12 TL’lik bir elektrik kullanımı ile bitirebiliyorum. Taksi işletmecilerinin en önemli maliyet kalemleri arasında yağ ve bakım yer almaktadır. DMA Taksi de içten yanmalı bir motor görev yapmadığı için bakım gerektiren herhangi bir parça da bulunmuyor. Bunlar bir taksici için gerçekten çok önemli avantajlar." diye konuştu.

Tek şarj ile yaklaşık 400 kilometrelik bir menzil sunan taksi, 53 kwh’lık lithium-ion piller kullanılıyor. Entegre hızlı şarj ünitesi sayesinde, şehir şebekesindeki 380V’luk elektrik ile 15 dakikalık şarjda 40 kilometrelik menzile ulaşabilen taksi, tamamen boşalan pillerini de sadece 2,5 saatte doldurabiliyor.