2.Abdülhamid'in otoyol projesi gerçekleşiyor

Sultan 2.Abdülhamid'in rüyası Karadeniz - Akdeniz Yolu 2015'te tamamlanıyor.

2.Abdülhamid'in otoyol projesi gerçekleşiyor

Sultan 2.Abdülhamid'in rüyası Karadeniz - Akdeniz Yolu 2015'te tamamlanıyor.

10 Ağustos 2013 Cumartesi 22:13
2.Abdülhamid'in otoyol projesi gerçekleşiyor
Ordu Valisi Kenan Çiftçi, ilk kez Osmanlı döneminde 2. Abdülhamid devrinde 1880 yılında gündeme getirilen, yaklaşık 600 kilometrelik Karadeniz - Akdeniz Yolu'nun 2015 yılında tamamlanmasının hedeflendiğini söyledi. Vali Çiftçi, "Bu yol 140 yıllık bir rüya. Tamamlandığında Ordu-Osmaniye yolu 400 kilometre kısalacak, Sivaslılar Karadeniz'e 1.5 saatte inecek" dedi.

ORDU - OSMANİYE ARASI 9 SAATE İNECEK
Ordu üzerinden İç Anadolu ve Akdeniz'e Karadeniz'in kapılarını açacak olan Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi kapsamında Ordu il sınırları içerisinde kalan 88 kilometrelik bölünmüş yolda çalışmaların hızla devam ettiği belirtildi. Yoldan 5 bölge ve 40 civarında ilin yararlanacağını söyleyen Ordu Valisi Kenan Çiftçi, Ordu-Osmaniye arasının 400 kilometreden fazla kısalacağını, yolun tamamlanmasıyla Sivaslıların 1.5 saatte Karadeniz'e ulaşabileceklerini dile getirdi. Vali Çiftçi, "Bu yol aynı zamanda Karadeniz Sahil Yolu'nu Akdeniz Otoyolu'na, GAP Bölgesi'ni en kısa mesafeden Karadeniz'e bağlamakta olup karla mücadelede de maliyetleri düşürecektir. Ordu ile Osmaniye arası otobüsle 18 saat süren yolcuğu yarı süreye indirecektir" dedi.

140 YILLIK HAYAL GERÇEKLEŞİYOR
Vali Çiftçi, Karadeniz - Akdeniz Bölünmüş Yol Projesi'nin Ordu, Ulubey, Mesudiye, Koyulhisar, Doğanşar, Hafik, Sivas, Şarkışla, Pınarbaşı, Göksun, Andırın, Kadirli güzergahını takip ederek Osmaniye üzerinden Tarsus-Adana-Gaziantep otoyolunun Hatay otoyolu kavşağına bağlanacağını da belirtti. Vali Kenan Çiftçi, "Belirlenen bu güzergaha yapılacak harcamalar, eşdeğer diğer yollarla kıyaslandığında belki de ülkenin en kısa zamanda geri dönüşümünü de sağlayacaktır. Ordu-Mesudiye arasında yapılan çalışmalarla, Ordu'nun 140 yıllık hayali gerçekleşiyor. Karadeniz-Akdeniz Yolu, tünelleriyle, altyapısıyla birlikte Avrupa standartlarında ferah ve konforlu bir yol olacak" diye konuştu. Vali Çiftçi, bölünmüş yol çalışmalarının tamamlanmasıyla Sivas-Ordu arasındaki ticaretin güçleneceğini söyledi.

22 TÜNELDEN OLUŞAN DEV ÇALIŞMA
Ordu'yu Sivas üzerinden Hatay ve İskendurun'a bağlayacak olan 2004 yılında çalışmaları başlatılan Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun toplam uzunluğu 600 km'den oluşuyor. Ordu ili sınırları içindeki uzunluğu 88 kilometre olan yolun 13 kilometrelik bölünmüş yol kısmı tamamlandı. Proje bünyesinde toplam 11 bin 977 metre uzunluğunda 22 tünel bulunuyor. Ordu sınırları içindeki çalışmaları yaklaşık 315 milyon TL'ye mal olacak olan Karadeniz-Akdeniz Yolu'nın, Mesudiye-Topçam tünelleri hariç 2015 yılına kadar tamamlanması da hedefleniyor.

EDİTÖR: Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayan yolun Kahramanmaraş'a kadar uzanması gerektiği konusunda daha önce defalarca haber yapmamıza rağmen maalesef bu konuda siyasi irade üzerine düşen görevi yapmamıştır. Haberde bu yüzden bir defa bile Kahramanmaraş ismi geçmemektedir.
Yükleniyor...
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
ANDIRIN 2014-01-02 14:06:03

ANDIRIN, ANDIRIN, ANDIRIN, ANDIRIN, ANDIRIN

Avatar
halil ibrahim 2013-10-06 12:21:21

ulan göksün andırın maraşın ilçesi değilmi yeter artık iyi bari yapmamışlar maraşa bu yolu bu kadar nankör bu kadar adi şerefsizlik yapan hizmeti hak etmez git il haritana bidaha bak hangi ilçeleri var maraşın ondan sonra gel buraya yaz

Avatar
halibo46 2013-10-06 12:12:03

SENİN BU ÜLKEYE NE KADAR FAYDAN VAR ONU BELİRT SONRA BU ÜLKENİN VATANDAŞIMISIN DEĞİLMİSİN VATANDAŞI OLABİLECEK DÜZEYDEMİSİN Bİ KARAR VERELİM

Avatar
HALİBO46 2013-10-06 12:10:54

LEVENT KARDEŞİM MARAŞLI ANDIRINI KENDİİLÇESİYMİŞ GİBİ GÖRÜYORMU Kİ HİÇ SANMIYORUM ANDIRIN MARAŞIN ÜVEY EVLADI GÖKSÜNDE ÖYLE SANIRSAM

Avatar
misafir 2013-08-19 19:05:44

Gerçek şu ki ak parti de sanıldığı kadar şütten çıkmış ak kaşık değil.Özellikle bu tür projelerde ve yerel siyasette ve belediyecilikte "Bal tutan parmağinı yalar."mantığıyla parmağını değil kolunu omzunu yalıyor ve şahsi menfaatler milli menfaatlerin önüne geçiyor.Parti Ak ta olsa Kara da olsa hep aynı insanlar yiyor ve sömürüyor.Hiç kimse de ses ve ders çıkarmıyor.Mesela göksun-maraş yolu senelerdir bitirilememiştir(bitirmezler de)Her gün yeni bir güzergah belirleyip bir önceki projeyi iptal ediyorlar onlarca yarım bırakılmış yol çalışması var.Yukarıdakiler bunlardan bihaber mi bilmiyorum.

Avatar
Deli dumrul 2013-08-17 12:49:03

Üç yıldır her hafta sonu andırın - göksun yolunu kullanan biri olarak Mehmet Sağlam'ın memleketi değirmendere dışında bu yolun Maraş sınırları içinde herhangi bir hareket yok. Yol için çizilen güzergah gayet mantıklı ve düzgün. Amaç şehirleri değil insanları memnun etmek olmalı. Bu aynen Tarsus - Adana - Gaziantep otoyolu yapılırken otoban maraştan geçecekti de antepliler geçirtmedi demek gibi olmuş. Otobanın maraştan geçmesi için yolun 80 - 90 km uzaması gerekiyordu o zamanlar. Şimdi de bu yolun Maraş'tan geçmesi için en az 130 km uzaması gerekiyor. Zaten Andırın ve Göksun başka şehirlerde değil. Otoyolu duble yolu bırakalım da önce şu şehir içi yollarımızı bir yapalım.

Avatar
zafer başdoğan 2013-08-17 08:37:40

benim bildigim ve öğrendigim şu:karadeniz akdeniz oto yolu projesi kayseri göksün andırın kadirli ve omaniye oto yolu güzergahı. evet en kısa yol güzegahı diger güzegahlar hem yolu uzatıyor hemde maliyeti artırıyor bu yol benim il civarından geçsin geçmesin meselesi olmamalı osmaniye otoyolların tam ortası ve maliyeti en ekonomik proje fazlada ugraşılmayacak kadar kolay kayseiden sarız saimbeyli tufanbeyli feke kozan hattı temamen daglık yol yapımı çok masraflı buna ragmen adana grubuda yolu güzerga istiyorlar aklın yolu bir olmalı en çabuk en kolay en ekenomik proje yapılmalı dogrusuda bu.

Avatar
fatih 2013-08-15 10:31:27

Beyler buradaki amaç karadenizi-akdenize bağlamaktır. maraş mahallelerinde apartmanlara göre yol kıvırmıyorsunuz illaki en kısa güzergah kullanılacaktır.zaten göksünda bağlanıyor. projeyi merkeze almak yolu 130 km uzatmak demektir.söyleyin bana hanginiz 130 km fuzuli yol tepersiniz?

Avatar
Andırınlı Muzaffer ÇINGIL 2013-08-15 03:11:10

GÖREN GÖZ kardeşim düşüncemi yazan benim bir Andırın'lıyım 4 maddelik cevabıda ben yazdım kimin beyninin zehirlenmiş olduğu sana yapılan yorumlardan anlaşılıyor Allah yardımcın olsun Sağlıklı yaşamlar dilğiyle

Avatar
misafir 2013-08-15 03:04:44

Gören göz bencillik yapma kimseye hakaret yok okuma yazmayı ve yazıdaki konuyu anlamaya çalış hep bana hep bana rabbena demenin anlamı yok siyasi çıkarla zhirlenmişin kim olduğu ortada benim yazımda siyaset namına anlayış yok sadece o yolun geçtiği ilçeler başka ilin ilçesimi onu anlattım bir ikinci olarak ticaretin daha hızlı gelişme yolunu anlattım üçüncü ise burada amaç zamanı ve uzunluğu kısaltmaksa amaç sen bunları anlayacak bir düşünce ve beyine sahip olamadığını gösterir dört

Avatar
misafir 2013-08-14 13:36:46

ADAM HAKLI BEYLER
Karadenize Akdenize bağlayacaksın illa benim memleketimden geçsin demenin yolu uzatmanın ne mantığı var
herkes benim istediğim yerden geçsin derse ne anlamı kaldı yolu kısaltmanın

Avatar
GörenGÖZ 2013-08-13 14:00:45

evet o yol kahramanmaraştan geçmeliydi, yoksa hiçbir otobanının geçmediği bir şehir merkezinde yaşamak mı hoşuna gidiyor? Editöre hakaret ediceğine git siyasi çıkarlarla zehirlenmiş beynine bakım yaptır.

Avatar
misafir 2013-08-13 01:33:12

Sayın editör gazetecimisin yoksa yol haritacısı ve mühendisimisin petrolün ne kadar olduğundan haberin yok galiba herkes zamanı ve yolu kısaltarak ve yakıtı ne kadar az yakma hesabı yaparken sen samanlıkta iğne arıyorsun hangisi ekonomik gelir herkes denizleri birleştirmeyle uğraşırken limanları kullanmayı ticareti artırma hesapları yaparken sen ne kadar küçük hesaplar yapıyorsun işte kahramanmaraş bunun için kaybediyor Andırın ve göksun başka ilin ilçesi ya sende farklı bir ildensin galiba bu ilçelerinde kahramanmaraşın ilçesi olduğundan bir haberiz galiba hiç yakışık olmamış

Avatar
misafir 2013-08-12 15:25:43

bakıyorumda vekilleri suçluyorlar birazda kendinizi suçlayın sayın seçmenler siz ne istedinizki iktidardan ucuz adamların ucuz istekleri olur sanki memleket için büyük projeler istedediniz en büyük projeniz makarna kömür onuda veriyorlar niye karanıyorsunuzki

Avatar
sadi 2013-08-12 14:10:06

Ah! istiklal madalyali sahipsiz bahtsiz buyuksehirim benim.... Sayin editorum hassasiyetinizden dolayi tesekkur ederim..

Avatar
levent 2013-08-12 11:13:05

Şimdimi aklınıza geldi andırının K.maraşa bağlı olduğu bir ilçe olduğu, 60 yıldır unuttunuz bizi, sadece oy için geldiniz, bizim yönümüz iki tarafada açık hem K.Maraşlı edeyiz Hemde Osmaniye -Adanalı gardaşız,

Avatar
idris 2013-08-12 10:29:51

haber46'ya teessüf ediyorum,güzergahtaki amaç yolun kısaltılması,üstelik göksun ve andırından geçiyor olması daha da sevindirici olmalı değil mi,bu vesileyle iki küçük ilçemiz fayda görür diye düşünmek lazım..

Avatar
süleyman ipek 2013-08-12 08:28:38

andırın göksün ismi geçmesi bile bizim için yeter.

Avatar
ahmet 2013-08-11 23:37:55

Ak partinin vakillerini şehrimize sokmamak gerekiyor, bu adamlar zaten hiç bir işe yaradıkları yok, milletin vekili değil sadece ak partinin vekili olabildiler sadece

Avatar
Ali 2013-08-11 22:42:17

Kahramanmaraş ta milletvekili yokki otoyollar şehrimize uğrasın ne gap otoyolu uğradı nede bu nede gelecekte başka bir otoyol uğrar zira memlekette milletvekili yok

Avatar
ibrahim ethem 2013-08-11 16:21:03

kardeşim bu güne kadar andırın üvey evlat muamelesi görmüştür. Kahramanmaraş Andırın'a yeterli desteği vermemiştir. bu yol Kahramanmaraşın vermediği önemi kazandıracaktır andırınımıza editörün bu yorumu düzeltmesi gerek "andırın da hakettiği öneme bu yolla kavuşuyor" demesi gerek. ben haber46 fanatiğiydim ama üzüldüm bu editör yorumuna düzeltilmesini istiyorum

Avatar
ede 2013-08-11 14:39:58

herzamanki gibi tarih tekerrür eder Kahramanmaraş millet vekilleri kahramanmaraşı sadece meclise girebilmek için hatırlar geçmiştede oto ban yapılırken aynı hikayelerle maraş halkı uyutuldu şimdide allah için birşeyler yapmayacaksanız biz antep e bağlanalım enazından antep diye bu ğüzelim memleketimize belki hatırlarlar bir hizmet yaparlar o ğüzelim baraj larımız mesire alan larımız olmasına rağmen örümcek kafalı siyasetçilerimiz sayesin de tüm türkiye bize kıçıyla ğülüyo saygilar

Avatar
adem 2013-08-11 13:00:41

andırın - göksun hangi İl E baglı acaba sayın editör her zaman dışllanmış bir ilçemi yo9ksa
bu andırın ............

Avatar
BİRİİİİİİİ 2013-08-11 12:55:38

HANİFİ BEY SİZİ AYAKTA TUTAN ÇALIŞANLARADA BAKARSANIZ DAHA GÜÇLÜ OLURSUZUNUZ...

Avatar
misafir 2013-08-11 11:48:29

KİM TAKAR K.MARAŞI... ADAMLAR KENDİ DÜNYALARINDA KENDİ İŞLERİNE BAKIYORLAR NASIL OLSA K.MARAŞ OY KONUSUNDA ÇANTADA KEKLİK :( ÜZÜC BİR DURUM K.MARAŞ SEVDALILARI CAN ÇEKİYOR

Avatar
misafir46 2013-08-11 11:20:51

maraşda ismi geçsinki sahibi olan yerin ismi geçer maraşın sahibi varmı ki

Avatar
SÜLEYMAN İPEK 2013-08-11 11:05:45

HER HİZMET KAHRAMANMARAŞ MERKEZLİ OLMAZYA BİRAZDA ÜVEY EVLAT MUAMELESİ GÖREN İLÇELERDE FAYDALANMALI YOKSA ALLAH RAZI OLMAZ ALLAH RIZASIDA ALINMAZ.

Avatar
Andırın 2013-08-11 10:40:24

Andırın Göksun ismi geçiyor yetmezmi

Avatar
zafer başdoğan 2013-08-11 10:20:59

güzerga degişmemişse hayalimizdeki yol bu gerçekleşirse de emegi geçenlere teşekür ederim.

Avatar
ibrahim 2013-08-11 03:33:37

Bu sebepten bizde ziyadesiyle muzdaribiz.Kimse kızmasın fakat;ben bunu iktidarın oyunu yüzdesel olarak fazla oluşuna bağlıyorum ki zaten K.maraş cepte.Mesela maraş'lı kaç bakan biliyoruz,peki antep...

Avatar
ismail 2013-08-11 00:27:27

cokmu onemlı marasın ısmının gecemsı ya arkadaş adamlar 140 yıllık hayalı olan yol yapıyor onu yapacağına ona mmutlu olacağına sen ısme takmışın bı gıdrmısın oğlum bak gıtfelan oldum burada.... davsan daga kusmus dağın haberı yok... onmemlı olan vatandaşa hızmet akıllı ol

Avatar
babanınoğlukemal 2013-08-11 00:26:12

adamlar ordulu belli işte.
ordu da ordu
ordu da ordu
15 ordu kelimesi saydım sonra saymayı bıraktım.
hemen orduya gitmeliyim :)

Avatar
misafir 2013-08-10 23:14:13

makarna kömür yeter maraşlılıara

Avatar
Metin 2013-08-10 22:44:12

Su akar maraşlı bakar.k.maraş'tan yüzde70 oy almış iktidar k.maraş'a hizmet yapmayıpta nereye yapacak.bakanlar kendi memleketlerine hizmetin en alasını yapıyor.maraş'a gelince de bir iki park açılışı sonra da dondurma ye.ankara uç.neymiş efendim biz maraşa hizmet getirdik.hadi canım kimi kandırıyorsunuz.uyan maraşlı.

Avatar
orhan ardic 2013-08-10 22:26:00

bizim vekiller yedi uyurlardır

Avatar
ERCAN KOZANOĞLU 2013-08-10 22:25:59

ADAMLAR HAKLI MEMLEKETİMİZDE DEMEK Kİ KİMSE YOK.SORALIM O ZAMAN "KİMSE YOK MUUUU" DİYE İKTİDARA VE ONUN MARAŞLI VEKİLLERİNE.

banner122

banner215

banner124

banner154

banner126