Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker’in 2014 yılı cirosu 2,891 milyon lira oldu. Şirketin esas faaliyet karı 285 milyon, ana ortaklığa dağıtılabilir net karı ise 212 milyon lira olarak gerçekleşti. Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, "70. yılımızı kutladığımız 2014’ü başarılı rakamlarla tamamladık. Uluslararası piyasalardaki hammadde artışlarına, kurdaki değişikliklere rağmen aldığımız sonuçlar, Ülker’in güçlü mali ve operasyonel yapısını göstermektedir." dedi.

Ülker, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamada, 2014 yılı cirosunun 2,891 milyon lira olduğunu belirtti. 2013 yılında 2,748 milyon lira ciro elde eden şirket, cirosunu yüzde 5,2 artırmış oldu. Şirketin 2014 yılsonu esas faaliyet karı 285 milyon, ana ortaklığa dağıtabilir net karı ise 212 milyon lira olarak gerçekleşti. Ülker’in 2013 yılı ana ortaklık net karı 189 milyon lira idi.

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada, "70. yılımızı kutladığımız 2014’ü başarılı iş sonuçları ile tamamladık. Ciromuz bir önceki yıla göre yüzde 5,2 artarak 2,891 milyon lira olarak gerçekleşti. Uluslararası piyasalar açısından zorlu geçen 2014 yılı için bu artış çok önemlidir. Geçtiğimiz yıl öncelikle temel girdilerimizden kakao başta olmak üzere ciddi hammadde fiyat artışları yaşandı. Ayrıca kurlarda ve ihracat yapılan ülkelerde siyasi ve sosyal önemli dalgalanmalar gerçekleşti. Tüm bu gelişmelere rağmen ciromuzu büyütmeyi ve faaliyet karlılığımızı istediğimiz şekilde arttırmayı başardık." ifadelerini kullandı.

2014 yılında Ülker’in yapısını biraz daha sadeleştirdiklerini ve tam anlamıyla atıştırmalık kategorisine odaklandıklarını belirten Mehmet Tütüncü, "İstanbul Gıda, Birleşik Ticaret ve Rekor Pazarlama şirketlerindeki Ülker hisselerini devrettik. Bu operasyon, ilk yıl cironun bir miktar düşmesine neden olsa da gelecekte karlı büyümemize katkı sağlayacak. Ayrıca Biskot’taki ortaklık oranımızı yüzde 30 daha arttırdık. Ülker, son derece sağlam mali ve operasyonel yapıya sahip bir şirket. Müşteri odaklı, rekabetçi, verimli ve yenilikçi olma azmimiz ile hem müşterilerimize hem paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğiz. 2014 yılında uygulamaya başladığımız maliyet ve yatırım politikalarının etkisi ile de 2015 yılında hızlı bir büyüme bekliyoruz." şeklinde konuştu.