ABD’de en geniş ayakkabı ticaret birliği olarak tanınan Footwear Distributors and Retailers of America’nın (FDRA) başkanlığını yürüten Peter Thomas Mangione, ülkesinin pazarına girmek isteyen ayakkabı ihracatçılarına, kaliteyi yükseltmelerini ve verimliliği arttırmalarını önerdi.

Deri Tanıtım Grubu (DTG) ve Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği'nin (TASD) destekleriyle 23 Temmuz 2015 Perşembe günü Ege İhracatçı Birlikleri hizmet binasında, “ABD Ayakkabı Sektörü ve ABD Ayakkabı Piyasasına Giriş” konulu bir seminer düzenlendi. Seminerde konuşan Mangione, ABD pazarı hakkında bilgi verdi. Dünya ihracatında ve üretiminde ayakkabı sektörünün ülkeler bazında yerini değerlendiren Mangione, Türk üreticilerin pazarlamaya odaklanması gerektiğini kaydetti. ABD pazarı için dikkate alınması gereken hedeflerin bazılarının kaliteyi yükseltmek, verimliliği arttırmak, emekyoğunluğu azaltmak, yönetimi ve tedarik zinciri verimliliğinin bütün yönlerini geliştirmek olduğuna dikkat çekti.

En çok ayakkabı üreten ve ihraç eden ülkenin Çin olduğunu aktaran Mangione, "Dünya çapında en fazla üretim ve ihracat yapan ilk ülke Çin, ikinci ülke Hindistan, üçüncü ülke, yüzde 80'i spor ayakkabı üretim ve ihracatı olan Vietnam'dır. En fazla ayakkabı tüketimine sahip olan ülkenin de Çin olduğunu söyleyebiliriz. Bunun yanısıra ayakkabı sektöründeki en düşük işçilik ücreti Etiyopya'da 0,36 dolarken en yüksek 25,6 dolarla Japonya'dadır." bilgilerini verdi.
Çin'in büyümesinin yavaşladığına ve bu sayede diğer ülkelerin rekabet imkanlarının arttığına işaret eden Magione, ABD ayakkabı piyasasının güçlenmesini beklediklerini, ülkesinde yıllık perakende ayakkabı satışının 60 milyar dolar olduğunu kaydetti.