Vodafone Türkiye, gerçekleştirdiği 29,4 milyon TL yatırım ve sunduğu teknoloji çözümleriyle Adana sanayiinin dijitalleşmesine katkıda bulunuyor. Vodafone, Yarına Hazırım Platformu kapsamında şirketlerin dijitalleşme haritasını çıkardı. Araştırmaya göre, Adanalı şirketlerin dijitalleşme endeksi yüzde 51 olarak gerçekleşti. Böylece, dijitalleşmede potansiyeli yüksek illerden biri de Adana oldu.

Dijital Dönüşüm Hareketi kapsamında teknoloji, hizmet ve sosyal alanlarındaki yatırımlarını aralıksız sürdüren Vodafone Türkiye, bu vizyon çerçevesinde Adana’da gerçekleştirdiği yatırımlarını açıkladı.

Akdeniz Bölgesi’nin sayılı ticaret ve sanayi merkezlerinden Adana’ya çok büyük önem verdiklerini belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, şunları söyledi: “Türkiye’nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olan Vodafone Türkiye’nin 2006 yılından bu yana toplam yatırımları 13 milyar TL’yi aştı. Kasım 2013’te ‘Daha iyi bir gelecek için iletişim teknolojileriyle Türkiye’de herkese ilham vermek’ misyonumuzla Dijital Dönüşüm Hareketi’ni ilan ettik. Bu kapsamda Adanalılara en ileri mobil teknolojileri sunarak Adana ekonomisinin daha da güçlenmesine katkıda bulunmayı önemsiyoruz. Adana halkı, teknolojiyi çok yakından takip ediyor. Adana nüfusunun yüzde 91’i mobil telefon abonesi. Biz de gerek Adana, gerekse Akdeniz Bölgesi’nde teknolojik altyapımızı güçlendirmek ve hizmet kalitemizi sürekli artırabilmek için yatırımlar yapıyoruz. Son 3 yılda Adana’ya 29,4 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik. Adana’daki mağazalarımıza da sürekli yatırım yapıyoruz. 75 yatırımcımızın bulunduğu Adana’da 98 mağazayla faaliyet gösteriyoruz. Bölge genelinde ise toplam satış noktamız 246. Adana’da toplam 425 kişiye istihdam sağlıyoruz.”

Adana’da sosyal yatırımlara da büyük önem verdiklerini vurgulayan Engin Aksoy, “MEB ve AÇEV işbirliğinde yürüttüğümüz ‘Geleceğe İlk Adım’ projemiz kapsamında, Adana’da 10, Akdeniz Bölgesi'nde 58 anasınıfımız bulunuyor. Projemiz kapsamında Adana’da 2.253, Akdeniz Bölgesi'nde 10.400 çocuğumuzun kaliteli okul öncesi eğitim almasına destek verdik. UNDP ve Habitat Kalkınma ve Yönetişim Derneği ile birlikte yürüttüğümüz ‘Bilgisayar Bilmeyen Kalmayacak’ projemiz kapsamında, Adana’da 10.769, Akdeniz Bölgesi'nde 54.830 gencimize ücretsiz bilgisayar eğitimi sağladık.” dedi.


Engin Aksoy, 2023’te 500 milyar dolar ihracat hedefleyen Türkiye’nin rekabet gücüne güç katacak çözümlere odaklanması gerektiğinin altını çizerek şöyle konuştu: “Ekonomik büyümenin itici gücünün KOBİ’ler olduğuna inanıyoruz. KOBİ’lerimizin attıkları adımlarla, sadece kendilerinin değil ülkemizin de kaderini belirleyecek güce sahip olduklarını düşünüyoruz. Türkiye’de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla geliştirdiğimiz Yarına Hazırım Platformu’nu Temmuz 2014 itibariyle www.yarinahazirim.com adresi üzerinden hizmete açtık. Dijitalleşme Endeksi’ni şimdiye kadar 17 bin işletme hesapladı ve 700 bin şirket ise sitemizi inceledi. Türkiye’de işletmelerin dijitalleşme endeksinin yüzde 48 olduğu sonucuna vardık. Adanalı şirketlerin de dijitalleşme haritasını da çıkarmak üzere 215 şirkete ulaştık. Adanalı şirketlerin dijitalleşme endeksi yüzde 51 olarak çıktı. Adana dijitalleşmede Türkiye’nin potansiyeli yüksek illeri arasında yer alıyor. Adanalı şirketler dijital dönüşümü kucaklıyor, rakiplerine fark atıyor.”

Yarına Hazırım Platformu ile işletmelerin dijitalleşme endekslerini ideal düzeye yükseltmelerine de yardımcı olduklarını vurgulayan Engin Aksoy, “Bu platformla, işletmelerin değişen iş dünyasında yarına ne kadar hazır olduklarını ücretsiz test ederken aynı zamanda verimliliklerini artırmak için nelere ihtiyaçları olduğunu da anlamalarını sağlıyoruz. Sadece kendi müşterilerimize hizmet vermiyoruz; müşterimiz olsun olmasın, Türkiye’deki tüm işletmelerin dijitalleşme endeksini çıkarmaya yönelik bir platform sunuyoruz. İşletmelerin dijitalleşmelerini artıracak çözümler finansal kârlılıklarına da olumlu katkı sağlıyor. Tüm dünyada dijitalleşen işletmelere baktığımızda, bu işletmelerin kaynaklarını artırmadan gelirlerini sektörlerinin yüzde 9 üzerinde büyüttüklerini, kârlılıklarının sektörlerinin yüzde 26 üzerinde gerçekleştiğini, pazar değerlerinin sektörlerinin yüzde 12 üzerinde belirlendiğini görüyoruz” dedi.