Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından ilk ikisi Şanlıurfa ve Bursa’da düzenlenen bölge toplantılarının üçüncüsü 12-13 Şubat’ta “Akdeniz Bölgesi Bakanlık Koordinasyon ve Sektörel Ortak Akıl Toplantısı” adıyla Adana’da düzenlendi. 
Bölge toplantısına Kahramanmaraş’tan tarım sektöründe faaliyet gösteren kamu kurumları, birlikler ve meslek odaları ile Ziraat Mühendisleri Odası Kahramanmaraş Şubesi de katıldı. Toplantıya Ziraat Mühendisleri Odası Şube Başkanı Mehmet Geyik ve Yönetim Kurulu Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ziya Dumlupınar katıldı. 
Toplantıyla ilgili görüşlerini aldığımız Başkan Geyik, toplantının oldukça verimli geçtiğini, Kahramanmaraş tarımı ile ilgili görüşlerimizi rapor halinde Bakanın dikkatine sunduklarını söyledi. 
Başkan Geyik, bakana sunulan raporun içeriği ile ilgili;
TARIMSAL YAYIM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ 
“Serbest tarım danışmanlığı meslektaşlarımızın istihdamı ve üretime direk olarak katılımları açısından oldukça önemli bir projedir. Bu proje geliştirilerek devam ettirilmelidir. Tarımsal Danışmanlık Şirketi kurabilmek için neredeyse hiçbir alt yapı gereksinimi yoktur. Bireysel olarak ta tarım danışmanlığı yapılabilmektedir. Mevcut şirketlerin Tarım Danışmanı meslektaşlarımıza hiçbir alt yapı hizmeti sunmadığı için bireysel tarım danışmanlığının teşvik edilmesi gerekmektedir. Bireysel Tarım Danışmanlığı yapan meslektaşlarımızın bazı vergi istisnalarına tabi tutulması, arkadaşlarımızı cesaretlendirecek ve kendi işlerini kurmalarını kolaylaştıracaktır. Sayın bakanımızdan bu projenin uygulanması sürecinde ortaya çıkan bazı bürokratik aksaklıkların giderilmesini yine meslektaşlarımız adına talep ediyoruz.  Bununla birlikte; 5996 sayılı kanun gereğince 10 kişi veya 30 BG gücü altında kalan işletmelerde mühendis bulundurma zorunluluğu yoktur. Bu kanunla birlikte, çalışma izni ve gıda sicil üretim izni (hayvansal üretim yapanlar hariç) kaldırılmış olup yerine kayıt sistemi getirilmiştir. Bu yasayla işletmeciler korunmak istenmiş olabilir, tabi ki işletmelerin yaşaması üretimin devam edebilmesi için oldukça önemlidir. Ülkemizdeki işletmelerin çoğunun, bu kanunla istihdamı zorunlu personel çalıştırma gerekliliği ortadan kalkmaktadır.  Ancak, üretimin yanında, gıda güvenliği de göz ardı edilmemelidir ve tarladan sofraya kadar gıda güvenliği sağlanmalıdır. Sayın bakanımızdan bu konuya özel olarak eğilmesini talep ediyoruz. 
BİTKİ KORUMA ÜRÜNLERİ BAYİLİK VEYA TOPTANCILIK SINAVI
Sayın bakanımızdan barkot ve reçete uygulamaları ile ilgili gelişmeler, ilaç bayileri ve mesai saatlerinin düzenlenmesi konusunda meslektaşlarımızın mağduriyetinin önüne geçilmesi, “Bitki Koruma Ürünleri Bayilik veya Toptancılık Sınavına” sadece Ziraat Mühendislerinin girebilmesinin sağlanmasını talep ediyoruz. Bilindiği üzere, mevcut mevzuata göre, Ziraat Teknikerleri ve Teknisyenleri, Eczacılar ve Kimyagerler de bu sınava girebilmektedir. Bir Ziraat Mühendisinin Eczane açması nasıl mümkün değilse, bir Eczacının da Bitki Koruma Ürünleri Bayisi olamamalıdır. Bu konuda sayın bakanımızın gerekli tedbirleri alması meslektaşlarımızın talebidir.
TOPRAK ANALİZ LABORATUVARLARI 
Bakanlığımızın çiftçilerimizi toprak analizine özendirmek, dolayısıyla da planlı ve doğru bir gübreleme programı sayesinde kaliteli ve yüksek verim elde edilmesine yönelik olarak, desteklediği toprak analizleri maalesef suiistimal edilmektedir. Bu aksaklığı gören bakanlık, toprak analiz laboratuvarlarının günlük analiz kapasitelerini bazı illerde sınırlandırmıştır. Ancak, hala ciddi sorunlar bulunmaktadır. Bu sorunların İl Müdürlüklerimizin sıkı denetimiyle aşılacağını düşünmekteyiz. Bununla birlikte, hem toprak analizi yaptırarak bilinçli gübre kullanımı hem de özellikle ülke gündemimizi meşgul eden Amonyum Nitrat Gübresinin kontrollü bir şekilde satışı ve kullanımını düzenlemek adına; Çiftçilerimizin çiftçi kayıt sistemi belgesi ile birlikte toprak analizi sonuçlarını da gübre bayilerine teslim edip ona göre gübre almalarının sağlanması durumunda, çiftçilerimiz arazileri için gerekli miktardaki gübreyi temin etmiş olacaklardır. 
5403 SAYILI TOPRAK KORUMA VE ARAZİ KULLANIM YASASI
Bütünsel koruma anlayışına uygun şekilde İlimizde öncelikle “büyük ova koruma alanları” belirlenmeli, bakanlığa sunularak, büyük ova koruma alanı statüsü kazandırılmalı, böylece bu ovalarla ilgili gelebilecek tarım dışı amaçlarla arazi kullanım teklifleri İl Toprak Koruma Kurulu tarafından değil Bakanlar Kurulunca değerlendirilmelidir.
5403 Sayılı Toprak Koruma ve arazi Kullanım Yasası’nın 13. Maddesinde yer alan istisnalar daraltılmalı, tarım arazisinin amaç dışı kullanımına olanak tanıyan “KAMU YARARI” kavramı açıklığa kavuşturulmalıdır.
Tarım arazilerinin amaç dışı kullanımı talepleri, İllerde Sayın Valilerin başkanlığında toplanan Toprak Koruma Kurulu tarafından değerlendirilmektedir. Bu kurullarda ki Ziraat Mühendisi sayısının artırılması (Ziraat Fakültesi olan illerde Ziraat Fakültesinin, Ziraat Mühendisleri Odasının ve Birlik ve Oda Başkanlarının Ziraat Mühendisi olması durumunda daimi üye olması) ve daha katı bir tutum sergilenebilmesi için yasal zeminin güçlendirilmesini talep ediyoruz. 
Sayın bakanımızın tarımın olmazsa olmaz unsuru topraklarımızın doğru bir şekilde kullanılması ve gelecek nesillere verimli toprakları bırakılması için bu konuyu özel olarak takip etmesi en büyük temennimizdir. 
ARAZİ TOPLULAŞTIRILMASI
İlimiz 366.000 ha tarım alanına sahiptir. Bu alanların % 30’u sulanabilir veya 1. derecede sulamaya açılacak alanlardandır. Bu nedenle, ilimiz birçok ürünün yetiştirildiği önemli tarım şehirlerindendir. 
İlimiz tarımın en önemli sorunları; arazilerin küçüklüğü, hisseli olması ve işletme ölçeğidir. Bu sorunu kökten çözecek arazi toplulaştırması ve tarla içi geliştirme hizmetleridir. Bu konuda İlimiz diğer İllerle kıyaslandığında geride kalmıştır. 
Arazi toplulaştırma çalışmaları ilimizde 45.000 ha alanda iki projeyle devam etmektedir. 55.000 ha alanın toplulaştırılması ile ilgili ihale yapılamasına rağmen iptal edilmiştir. İptal edilen projelerin bulunduğu Elbistan Ovası Türkiye’nin 4. büyük ovasıdır. Bu Ova, Elbistan, Afşin, Göksun ve Ekinözü ilçelerinin tarım alanlarını kapsamaktadır. Bu bölgede Adatepe sulama barajı tamamlanmış ve sulama kanallarının ihale edilip 2 yıl içinde tamamlanacak olması, sulamanın toplulaştırmayla birlikte planlanması açısından ayrıca aciliyet ifade etmektedir. 
Arazi toplulaştırması ve sulama projelerinin birlikte yürütülmesi kamulaştırılacak alanların kamu ortak payı kesintisinden ve hazine arazilerinden karşılanacak olması ülke kaynaklarımızın doğru ve verimli kullanılması açısından oldukça önemlidir. 
Ayrıca, ilimizde; Geben-Sisne (6.400 ha), Dulkadiroğlu (18.800 ha), Kılavuzlu 1. Kısım (7.900 ha) ve Afşin-Karakuz (13.300 ha) alanlarında etüt çalışmaları tamamlanmış, Göksun (9.400 ha) ve Andırın-Yeşilova (6.600 ha) alanları ise etüde hazır olmak üzere, toplam 6 bölgemizdeki arazi toplulaştırma projelerinin de gerçekleştirilmesi ile birlikte, ilimiz arazi toplulaştırma konusunda hak ettiği yeri alacaktır.
Başlıkları altında topladıkları sorunları ve çözüm önerilerini ilettiklerini bildirdi.