Avrupa’daki Türk gıda sektörünün vitrini, bayrağı haline dönüşen Lemit Gıda Ürünleri Forum ve Fuarı yarın Swissotel Düsseldorf /Neuss’ta kapılarını açıyor.

Fuarda, Türk gıda sektörünün daralan piyasasının tekrar genişletilmesi, yapılması gereken yenilikler masaya yatırılacak, Türk gıda firmaları REWE, EDEKA ve METRO gibi Alman süper market devleriyle ticari anlaşmalar yapacak.

Almanya ve Avrupa’daki Türk gıda sektörünün vitrini haline dönüşen Lemit Gıda Ürünleri Fuar ve Forumu 10 ve 11 Mayıs’ta Swissotel Düsseldorf/Neuss’ta kapılarını açıyor. Almanya İş Hayatı Dernekleri Federasyonu’nun (BUV) bu yıl ikincisini düzenleyeceği Lemit Gıda Fuarı Kuzey Ren Vestfalya (KRV) Ekonomi Bakanı Garrelt Duin ve Landkreis Neuss’un himayesinde gerçekleşiyor. Lemit Fuarı geçen yıl, Türk gıda firmalarının REWE, EDEKA gibi gıda devleriyle ticari anlaşmalar yapmasına vesile olmuştu.

TÜRK GIDA SEKTÖRÜNÜN DARALAN PAYI ALMAN FİRMALARLA İLİŞKİLERLE GENİŞLEYECEK

UV-KRV Koordinatörü ve Lemit Gıda Komisyonu üyesi Tekin Ataç, bu yıl fuara katılacak Alman süper market zincirleri EDEKA ve RWE’ye METRO’nun da eklendiğini bildirdi. Fuara bu yıl 9 ülkeden 100 yakın firmanın stantlarıyla katılacağını bildiren Ataç, fuarı 5 binin üzerinde kişinin ziyaret etmesinin beklendiğini aktardı.

Lemit 2015’in hedefleriyle ilgili bilgiler veren Tekin Ataç, “Bu yıl özellikle, Türk gıda sektöründe daralan piyasa payını arttırmak için Alman partnerleriyle bilgi, tecrübe değiş tokuşu hedefliyoruz. Sektörün uzmanları ve Almanya’nın büyük gıda firmalarının satın alma ve pazarlama müdürlerinin de gözlem ve sunumlar yapacağı Lemit iki gün boyunca dolu dolu geçecek.” dedi.

Fuarın Almanya ve Avrupa’ya ürün satmak veya almak isteyen girişimciler için iyi bir fırsat olduğuna dikkat çeken Ataç, fuarın katılımcılara, gıda sektöründe faaliyet gösteren firmalarla tanışma, yenilikleri görme, yeni pazarlara açılım, gıda sektörünün gelişen trendlerini, yatırım imkanları görme şansı vereceğine vurgu yaptı.

REWE, EDEKA VE METRO TÜRK ÜRÜNLERİNİ GÖRÜP TEKLİFLER SUNACAK

Fuara katılacak olan Alman süpermarket zincirleri EDEKA, REWE ve METRO yetkililerinin Türk gıda firmalarıyla ticari anlaşmalar yapacağına dile getiren Ataç, “METRO, EDEKA ve REWE satın alma müdürleri fuara gelecek, stantları dolaşıp kendilerine uygun ürünlerin seçimini yapacak, tekliflerini sunacaklar. Geçen yıl Lemit ilk kez yapıldığı halde katılımcı firmaların yüzde 90’ı bize, REWE ve EDEKA’nın kendileriyle bağlantıya geçtiğini iletti. Bir kısmı ticari anlaşmalar yaptı. Bu yıl bunun daha da artacağını düşünüyoruz. Ayrıca fuarın birinci günü Pazar akşamı vereceğimiz gala yemeğine de katılacaklar. Fuarın forum kısmında ALDİ’nin eski müdürü, METRO’da çalışmış uzmanlar sunumlar yapacak.” dedi.

TÜRK GIDA SEKTÖRÜ ÜRÜNLERİN PAZARLANMASINDA SIKINTI YAŞIYOR

Türk gıda sektörünün en çok ürünlerin pazarlanmasında sıkıntı çektiğini bildiren BUV yetkilisi Ataç, “En çok ürünlerin pazarlanması, marketleşme, dizayn konularında sıkıntı yaşanıyor. Bu yıl fuarda en çok bunların üzerinde duracağız. Marketlerde dizayn konusu çok önemli. Helal gıdayla ilgili güvenilir bilgilere ulaşma istek ve ihtiyacı var. Toplu alımlar ve kullanılan araç gereçteki verimlilik ön plana çıkıyor. Bu yıl ayrıca Türk ve Alman marketler arasında kıyaslama da yapacağız. Yani bizimkilerin kendini nasıl geliştirmesi gerekiyor. Ve gümrükleme. Yani dokuz ülkeden katılımcılarımızın, Almanya’daki toptancıların talebi bu. Yurt dışına ve Almanya’ya girişlerde gümrüklerde bazı sıkıntılar var. Bu işlemlerin bilinerek yapılması için gümrükle ilgili işler yapan bir hukuk bürosu uzmanı sunum yapacak.” ifadelerini kullandı.

FUAR, TÜRK GIDA SEKTÖRÜNE YOL GÖSTERİCİ OLACAK

Fuarın forum kısmındaki sunumlar ve yeni ürünler, trendlerin sunulmasıyla yenilikler konusunda yol gösterici olacağını aktaran Ataç, “Lemit, Türk gıda sektörünün kendini nasıl yenileyeceği konusunda yol gösterici olacak. Yeni ürünler geliştirilmesi ve tüm ürünlerin en güzel şekilde pazarlanabilmesi, teknik alt yapının güçlendirilmesi.” dedi.

Bu imkanlardan sadece katılımcı firmalar değil, ziyaretçi firmaların da faydalanabileceğini hatırlatan Ataç, “Örneğin bir marketçi fuarda, durumum nedir, rakiplerimin durumu ne, hangi yeni ürünler var diye kıyas yapma imkanı bulacak. Veya benim için Portekiz’de iş alanı açılabilir mi? Çünkü fuara katılanların çoğu Almanya’nın hatırı sayılır toptancıları, perakendecileri, üreticileri.” şeklinde konuştu

Geçen yıl yaptıkları anketlerde, katılımcı firmaların yüzde 97’sinde memnuniyet gördüklerini bildiren Ataç, “Geçen yıl katılanların çoğu bu yıl yine katılıyor. Gıda sektöründe faaliyet gösteren üretici, toptancıları, market, tüketici, finans, sigorta ve laboratuvar firmalarını davet ediyoruz. Ziyaretçiler fuara ücretsiz giriş yapabilecekler.” dedi.