Geleceğin araçları olarak da bilinen hidrojen yakıt hücreli araçlar için Daimler, Linde ve Total şirketlerinin girişimiyle Temiz Enerji Ortaklığı (CEP) çerçevesince Almanya’da ilk hidrojen istasyonu faaliyete geçti. Federal Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Dorothee Bär tarafından açılışı yapılan Almanya’nın otoyol üzerindeki ilk hidrojen istasyonu A3 otoyolunda Würzburg ve Nürnberg arasında bulunuyor.

Total Autohof Geiselwind Hidrojen Yakıt Dolum İstasyonu açılışında konuşan Müsteşar Bär, hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçların hiçbir zararlı emisyonları olmadığını ve bu yeni teknolojinin çevreyi hiçbir şekilde kirletmediğine dikkat çekerek tesiste birkaç dakika içinde yakıt ikmali yapılabildiğini söyledi. Müsteşar Bär, “Sudan enerji elde etme teknolojisi üzerinde bilim dünyası yıllardır çalıştı. Hidrojen (H2) altyapısı için sanayi ile birlikte, 2016 yılına kadar araştırma, geliştirme ve deneme için toplam 1,4 milyon Euro kaynak ayırdık. Buranın yapımına yaklaşık 1 milyon Euro harcanmış. Ne kadar iyi bir yatırım olduğunu da gösteriyor.” dedi.

Çevre dostu hidrojen yakıtlı araçların yaygınlaşmasıyla birlikte istasyonların sayılarının da arttırılacağını söyleyen Bär, planlamaya göre tüm büyük şehirlerde ve anayol kavşaklarında 2015 yılı sonuna kadar 50 hidrojen dolum istasyonu daha açılmasının hedeflendiğini dile getirdi. Daimler AG Araştırma Grubu Başkanı Prof. Dr. Herbert Kohler ise sadece yeni nesil araçların gelişiminde aktif yatırımlar yapmadıklarının aynı zamanda Almanya çapında bu şekilde dolum istasyonu ağının gelişiminde de tek otomobil üreticisi olarak yerlerini aldıklarının altını çizdi.

Açılışta hazır bulunan Otoban Dolum Tesisleri Birliği Derneği (VEDA) yöneticisi Alexander Ruscheinsky, Linde Şirketi Hidrojen Çözümleri Bölüm Başkanı Markus Bachmeier ve Total Almanya Şirketi Direktörü Guillaume Larroque’ da girişimden memnuniyetlerini ifade etti. Hidrojen dolum istasyonunda hidrojenle çalışan yakıt pilli ve hibrit yakıtlı araçlara hidrojen dolumu yapılıyor. Tesis suyun elektrolizi yöntemi ile hidrojen üretimi, sıkıştırılması, depolanması ve dolum yapılmasını sağlayan 4 ana bileşenden oluşuyor.