Dünyanın en büyük mobilya, dekorasyon, aksesuar ve hediyelik eşya fuarı Ambiente sona erdi. Misafir ülkenin ABD olduğu fuarı 150 bine yakın kişi ziyaret etti. Fuarın en gözde ülkelerinden biri ise 119 firmayla katılan ve yeni ürünlerini ziyaretçi ve müşterilerine sunan Türkiye oldu.
Hisar Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Erdoğan bütün dünyanın alıcıları, ihracatçıları, ithalatçıları ve Türkiye’deki müşterileri de bir arada görmeyi sağlayan Ambiente’nin sektördeki ev eşyalarıyla ilgili en önemli fuarlardan biri olduğunu belirtti.

Pala Export’un sahibi Sıtkı Palabıyık ise dünyanın her tarafından insan geldiği için bu fuarın tüm şirketlerin tanıtımında çok iyi bir platform olduğunun altını çizdi. Fuarda Türk kahvesini dünyaya tanıtmayı amaçlayan Arzum firmasının standı ziyaretçi akınına uğradı. Arzum Okka markalı otomatik Türk kahve makineleriyle fuara katıldıklarını belirten Arzum İhracat ve İş Geliştirme Direktörü Al Somyürek, insanların Türk kahvesine tıpkı espresso ve filtre kahveleri gibi kolay erişimini sağlamayı amaçladıklarını altını çizdi.

Kurdukları stantta son model kahve makineleri hariç her gelen misafire kahve ikram ettiklerini söyleyen Somyürek, sadece üç gün içinde farklı milletlerden insana binden fazla fincan kahve içirdiklerini aktardı. Türkiye’yi temsil eden şirketler dünyadaki gelişmeler neticesinde yabancı müşterilerin de ilgi odağı oldu. Bilhassa, son dönemde kurların olumlu yönde değişmesi Ambiente Fuarı’nda Türk ürünlerine olan ilgiyi arttırdı.

“Kurların artışı, doların artışı ve Euro’nun artışı Avrupa’daki alıcıların ilgi alanını Türkiye’ye çevirdi.” diyen O.M.S. Paslanmaz şirketinin pazarlama sorumlusu Talha Özger, daha önce Çin’den ürün alan bu firmaların Çin’de dolar ve Euro paritesi düştüğü için zarar ettiklerini anlattı. Özger, kar marjları düştüğü için Türkiye’ye yönelme olduğunu vurguladı. Ambiente Fuarı’nda bu sene 94 ülkeden 4 bin 811 firma tabak, bardak, çatal ve ev aksesuarları gibi her türlü ev eşyalarını sundu.